Skocz do zawartości

[tłumik] Shift up - poszukuke opini


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Poszukuję opini i osób, które miały styczność z tłumikami Shift Up.

Zamierzam wymienić w swojej Rebie tłumik. Myślałem o nowym Chargerze 2 RS, ale w oko wpadł mi wyżej wspomniany tłumik.

 

Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą i może sie podzielić wrażeniami/spostrzeżeniami?

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem w swoim serwisie chyba wszystkie tłumiki tej marki. Działają w porządku ale na pewno nie lepiej jak oryginał. Wagowo można też się zaskoczyć, bo w niektóre fabryczne tłumiki (w najwyższych modelach) bywają nawet minimalnie lżejsze, choć w przypadku Reby nie będzie tego problemu. Także jeśli chcesz odchudzić amortyzator (w zależności od konfiguracji tłumika i amortyzatora) to ok, jeśli myślisz o poprawie działania to niekoniecznie. Z drugiej strony też go nie pogorszysz. Samo wykonanie jest dobre, pierwsze modele miały słabą anodę, nowsze są lepsze pod tym względem aczkolwiek aluminium użyte do ich produkcji jest miękkie i pod tym względem oryginał wypada trochę lepiej.

serwis-bajka-amortyzacja-2.jpg

amortyzacja-1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie myślę dokładnie o tym co na górnym foto.

No to mnie zaskoczyłeś z tą wagą. Znalazłem na stronie zdjęcia z wagą tych tłumików i wypadają dużo lepiej niż oryginały.

A jakich olejów używałeś do tych tłumików? Oryginalnych? A co do tego aluminium? To działo się coś z tymi tłumikami w związku z lekkim alu?shift-up-damping-cartridge-ultra-light-pshift-up-damping-cartridge-for-rock-shox

vs. oryginały

rock-shox-upgrade-kit-charger-2-rlc-onelrock-shox-upgrade-kit-charger-2-rlc-damp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale tutaj masz tylko porównanie z tłumikami Charger. I wtedy ok, będą lżejsze ale kiedy masz w amortyzatorze "standard", czyli dolny tłumik i górny MC, to nie będzie już tak różowo. W przypadku najlżejszych tłumików z SID-ów wystarczy wykręcić górny MC i masz to samo - różnica wagowa wynosi ca. 2,5 grama. Nawet nie trzeba pozbywać się wtedy górnego korka powietrza - dokładasz taki i nad lustrem oleju możesz mieć dodatkową asystę powietrzną - ok 30 PSI i masz zupełnie inną charakterystykę pracy widelca. 

W przypadku cięższych rozwiązań ze stalowym szaftem różnica wagowa jest odpowiednio większa. Używałem oryginalnego oleju bo wychodzę z założenia, że producent najlepiej wie co jest optymalne dla jego części. Odnośnie alu - z tłumikami nie działo się nic, chodzi o górne nakrętki. Osobiście stosuję aluminiowe klucze Abbey Bike Tools, a czasem potrafiły się robić delikatne nagnioty. Nie wyobrażam sobie użycia stalowych nasadek, nie mówiąc już o klasycznych (nie ściętych) czy użyciu zbyt dużej siły. Oczywiście jeśli ktoś nie jest estetą to mu nie będzie to przeszkadzać, ale mnie się nie podoba. Po prostu trzeba uważać i będzie ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wiem że nie ma żadnych regulacji.

W sumie i tak nie używam żadnych. Więc raczej nie potrzebuję takowych.

Kwestia pracy samego tłumika. Byłem zdecydowany na wymianę na tłumik Charger 2. I gdzieś znalazłem informacje na temat tych tłumików. Ceny bardzo porównywalne, ale informacji na ich temat praktycznie żadnych. Jedynie francusko języczne fora.

Jestem skłonny wypróbować czegoś innego (nowego), ale skoro piszesz że wielkiej różnicy nie ma, to temat do ponownego przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Mwawe napisał:

W sumie i tak nie używam żadnych. Więc raczej nie potrzebuję takowych.

Możesz nie wiedzieć że potrzebujesz. To że pasuje ci obecne ustawienie tłumika i nie czujesz potrzeby jego regulacji nie oznacza że będziesz zadowolony z innego tłumika a gdy będzie on regulacji pozbawiony to nawet nie wrócisz do czegoś zbliżonego do swoich preferencji. Swoją drogą skoro regulacji nie używasz, czyli rozumiem tłumik ci pasuje to po co chcesz go wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik będzie można ustawić według swoich preferencji. Będzie to bardziej kłopotliwe ale do ustawienia.

Dzięki wymianie, może uda się zrobić amortyzator jeszcze czulszym niż jest, a przy okazji może uda się go odchudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...