Skocz do zawartości

[Hamulce] Zmiana z hydrauliki na mechanikę


romekx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam temat zapewne banalny dla niektórych ale nie dla mnie gdyż rower jest dla mnie rekreacyjny i nie zagłębiam się tajniki mechaniki i nowości rowerowych. Posiadam rowerek Romet Orkan 4.0 z hamulcem hydraulicznym niestety jest bardzo problematyczny nie umiem go regulować a trzeba to robić często. Chcę zamienić ten hamulec na mechaniczny ale nie wiem jak się za to zabrać i mam parę pytań czy taka przekładka będzie pasowała? I co wybrać oczywiście możliwie tani zestaw. czy trzeba wszystko wymieniać łącznie z tarczą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Musisz wymienić klamkę, kupić linki, pancerz, zacisk i zamontować. 

Teraz, romekx napisał:

nie umiem go regulować a trzeba to robić często.

Może zanim wydasz pieniądze naucz się go regulować, bo mechaniki wymagają większej uwagi. Hydraulik raz dobrze ustawiony nie powinien sprawiać problemów przez długi czas.

Jakie masz problemy z tym hamulcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyregulowany po 50km zaczyna trzeć o tarczę i tak w kółko regulacja i ten sam problem i żadnej przyjemności z jazdy, więc wolę wymienić cały zestaw i mieć spokój. Co do mechanicznych to właśnie czytałem że są mało skomplikowane. Tu tylko mi chodzi czy jak kupię obojętnie jaki zestaw czy  bez problemu założę go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za hamulec? Zacisk dokręcasz z odpowiednią siłą?

Zrobiłem w tym sezonie 3300 km, większość w terenie. Hamulce regulowałem może raz, po zdejmowaniu kół, a i tak było to raczej "kosmetyka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W szosie regulowałem hamulce raz na rok. W góralu- nie pamiętam. 

23 minuty temu, romekx napisał:

Co do mechanicznych to właśnie czytałem że są mało skomplikowane.

Większość mechaników wymaga bardzo dobrych pancerzy i linek, co pewnie czas należy regulować odległość klocków od tarczy. 

24 minuty temu, romekx napisał:

Wyregulowany po 50km zaczyna trzeć o tarczę i tak w kółko regulacja i ten sam problem

Prawdopodobnie problem nie tkwi w hamulcu. Wyreguluj raz jeszcze i w momencie wystąpienia problemu sprawdź przerwę między klockami i wysunięcie tłoczków. 

Możliwe takze ,ze zacisk się przesuwa , a tu przyczyną może być np źle przygotowana powierzchnia styku zacisk- mocowanie hamulca. Do tego dochodzi kiepski zacisk koła ( co jest wielce prawdopodobne- sam tak miałem kilka razy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...