Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
yambey

[porada] 2012 Evolution Series 32 Float 29 100 RL

Rekomendowane odpowiedzi

yambey

Witam

Mam archaicznego Fox'a długo nieużywanego , który wymaga odświeżenia ze względu na cieknące lagi. Teraz kilka pytań:
1. Czy można stosować zamienniki olejów?  Czy motocyklowe oleje do lag o podobnej lepkości będą się nadawały? 
2.  Gdzie i pod jaką nazwą mogę znaleźć uszczelniacze do amorka, istnieją dobre zamienniki czy tylko stosować oryginały? 

3.  Korzystając wyszukiwarki Fox'a ,  podany w tytule amortyzator znajduję się pod nr. 17 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Po pierwsze rozbierz go i zobacz, czy w środku nie ma jakiś uszkodzeń zanim nakupisz olejów i uszczelek.

1. Dowolnego oleju nie radzę stosować, bo masz otwarty tłumik RL. Fox 10W Red = Silkolene Pro RSF 10W 47,36cst/40oC - ten ostatni parametr jest najważniejszy. Olej ten w małych ilościach kupisz u kolegi z forum Activia.

http://activia.sgl.pl/czesci/oleje-i-smary/oleje/do-amortyzatorow/293

2. Nie bądź skąpy i kup oryginały. Mnie raz jeden sklep oszukał i sprzedał podróbki, albo jakieś stare leżaki magazynowe. Warga dobrze nie dolegała i olej się sączył non stop. Musiałem kupować kolejne uszczelki tym razem naprawdę oryginały i drugi raz bawić się w serwis; 

3. Raczej tak;

P.S. Amory z tych lat mogą mieć wadę fabryczną (migrację oleju z lagi dolnej do komory powietrznej). Jak zauważysz, że w komorze powietrznej jest znacznie więcej oleju niż 5ml zalecanego FoxFluid to musisz wymienić uszczelnienia tłoka komory gazowej na nowy typ.

Poniżej link do mojego wątku:

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yambey

Dzięki za rzetelną odpowiedź. W moim przypadku nie występuje proces migracji oleju. Podejrzewam ze od serwisu amorka minęło sporo lat i to jest główną przyczyną nieszczelnych uszczelek. 
Mam jeszcze jedno pytanie związku z uszczelniaczami. Mianowicie w motocyklach enduro duża popularność zyskały uszczelki SKF ( mające charakterystyczny zielony odcień ) ze względu na dodatkowe właściwości samosmarujące. Zauważyłem, że można je również nabyć do Fox'a, czy warto w nie zainwestować? Jeśli tak to wybrać wersję z kołnierzem wystającym poza obrys czy bez kołnierza? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986
Napisano (edytowane)

Ja używałem zielonych SKF-u i było ok. Do niczego nie mogłem się przyczepić. Oryginały Foxa też są produkcji SKF tylko są czarne.

Jeśli oryginalne uszczelki masz z kołnierzem, a raczej na pewno masz, bo bezkołnierzowe chyba dopiero wprowadzili do odchudonych Fox-ów StepCast, to też bierz z kołnierzem. Znacznie prościej je poprawnie zainstalować i potem zdemontować.

Edytowane przez Kowal1986

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×