Skocz do zawartości

[wymiana korby] 3x10 na 2x10


Once

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem. Rozkminiam sobie czym by tu najlepiej zastąpić aktualną korbę deore fc-m612 22-30-40 (kaseta to 10 rzędowa 11-34). Jeżdżę trochę w maratonach i skoro napęd będe wymieniał to w tym kierunku chce się lepiej dopasować. Tylko na co? Myślałem nad wrzuceniem korby slx m675 22-36 ale towar deficytowy już, a i tak na maratony dla mnie lepsza byłaby korba 22-34. Więc może jednak korba deore m-6000 24-34 i kaseta 11-36?  Teraz najlżejsze przełożenie to 22x34 wg kalkulatora przy kadencji 80 to jest 5,3 km/h, a w kombinacji z korbą deore m-6000 byłoby 24x36 i 5,5 km/h. Pytanie czy w praktyce odczuje ze jest twardziej? I czy taka korba podejdzie bez przeróbek? Manetka przerzutki to slx z opcją na 2 i 3 tarcze.  Aha wiem, ze jest kaseta 11-42 shimano czy sunrace ale ta opcja mnie nie interesuje.  

Napisano
Godzinę temu, Once napisał:

Więc może jednak korba deore m-6000 24-34 i kaseta 11-36? 

Tak powinno być optymalnie.

Godzinę temu, Once napisał:

I czy taka korba podejdzie bez przeróbek? Manetka przerzutki to slx z opcją na 2 i 3 tarcze. 

Przednia przerzutka wymiana na dedykowaną do korby m6000, manetka spokojnie to ogarnie.

Napisano

Korba 22-36 nie bez przyczyny wypadła z oferty Shimano. Skok między biegami jest tak duży że jeśli chcesz mieć płynność zmiany biegu, to przy zmianie z przodu powinieneś zmienić trzy biegi z tyłu.

Za to 24-34 jest miła i przyjemna, tylko przelicz sobie czy najcięższe przełożenie 11-34 Ci wystarczy. Sam jeżdżę na takim i wykorzystuje je całkiem często, na płaskich i szybkich maratonach może braknąć odpowiedniego biegu.

Co do najlżejszego biegu – jeśli do tej pory wystarczało Ci 22-34 to nie spodziewałbym się, żebyś miał problem po zmianie na 24-36. Ja za to byłem przyzwyczajony do 22-36 i po zmianie na 24-36 brakowało mi najlżejszego biegu na ciężkie podjazdy. Skorygowałem to zmianą młynka na 22T (czyli mam teraz korbę 22-34) – awaryjnie możesz takiej zmiany dokonać, przynajmniej w przypadku korby FC-M6000.

Ale skoro już bierzesz się za zmianę napędu to rozważyłbym przejście na 2x11. Zestaw 26-36 z kasetą 11-42 albo zbliżoną rozwiązuje wszystkie powyższe problemy.

Napisano

Nie pamiętam żebym dużą tarcze potrzebował więc 34x11 będzie spoko. A możesz napisać od czego ten blat 22T i co trzeba zrobić? 

Pewnie masz racje z 2x11 ale to już lepiej bylo by sprzedać to co mam i kupić cały rower.  

Napisano
2 minuty temu, Once napisał:

Nie pamiętam żebym dużą tarcze potrzebował więc 34x11 będzie spoko. A możesz napisać od czego ten blat 22T i co trzeba zrobić? 

Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze że nowe korby mają asymetryczny rozstaw śrub. Przejechałem się nad tym – zwykły młynek od korb w stylu FC-M675 nie podejdzie. Za to zębatka 22T od trzyrzędowej korby FC-M8000 pasuje bez problemu: https://www.bikester.pl/shimano-deore-xt-fc-m8000-zbatka-rowerowa-fuer-40-32-22-zaehne-11-fach-bb-czarny-795433.html

Ale serio, nie spodziewam się żebyś tego potrzebował. Spójrz na przełożenia:

  • 22/34, czyli dotychczasowe: 0,647
  • 24/36 czyli po zmianie: 0,666
  • "moje" 22/36: 0,611

Między dwoma pierwszymi jest ledwo 3% różnicy. Jeśli dotychczas wystarczało to będzie wystarczać dalej. A z korby 24-34 myślę że będziesz bardzo zadowolony – ja byłem urzeczony prostotą i uniwersalnością napędu po zmianie z trzyrzędowego ;) Brakowało tylko tego lekkiego biegu, ale to już specyfika terenu w którym jeżdżę.

Napisano

Jednak forum to jest potęga. Dobrze wiedzieć o tym modzie.  Lżejsze przełożenie było by miłe kiedy na podjeździe prawie trzeba sie zatrzymać bo grupa zwalnia wtedy kadencja tak spada ze już prawie nie idzie przekręcić. Rozwiązaniem jest jazda z pierwszego sektora ale jeszcze troche brakuje. Pozdro.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...