PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Witam poszukuje opinie o ramie Dartmoor primal 29? Wytrzymała jest? Pęka czy nie? Da się zamontować przednią przerzutkę?
tor23 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Właśnie kupiłem tą rame z 2018r. Rozmiar M waży 2500 g z osią, więc musi być mocna Zgodnie ze specyfikacją rama nie jest dostosowana do przedniej przerzutki.
PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Napisano 4 Grudnia 2018 Jak masz wzrost do tego rozmiaru M? A na stronach aukcyjny piszą co innego. To się dostosuje. Bo znowu Hornet nie występuje na koła 29 cala?
tor23 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Ja mam 181cm. Na stronie Velo masz rozpiskę jak dobrac rozmiar. Hornetem się nie interesowałem.
PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Napisano 4 Grudnia 2018 To ja mam 170cm i na obecnej ramie XC mam rozmiar XXL. A wysoko masz wysuniętą sztyce?
tor23 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Moja rama jeszcze lezy w kartonie. Przy 170 jesteś na granicy S i M. Zpytaj w sklepie e-rower.pl, są tam dosyć ogarnięci z Dartmoorami.
PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Napisano 4 Grudnia 2018 Wolabym mieć większą czyli np.L bo mam długie nogi i nie chce ze styczy długiej dźwigni. Do łenduro (enduro) się nada?
tor23 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Jaki masz przekrok? L jest pod wzrost 180-195 będzie za duża.
PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Napisano 4 Grudnia 2018 Nie wiem musze zmierzyć. I żeby się dało normalnie na nie jeździć. Teraz mam dużo za dużą rame i może być. W kwesti przedniej przerzutki na akucji pisze Uwaga: Ramy Primal 2015 i Primal 29 są kompatybilne z przednimi przerzutkami w wersji Low Clamp Mount (przerzutki SRAM) lub Top Swing (przerzutki Shimano). I jaki najmniejszy skok widelca tam może być?
tor23 Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Ja mówię cały czas o ramie z rocznika 2018. Musisz czytać opisy tych ram tam jest napisane jakie amortyzatory mogą byc montowane. Te starsze Primale maja raczej inną geometrię.
PowerV3 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Napisano 4 Grudnia 2018 Ja chce taką rame by była itnie mocna, można było zamontować przednią przerzutkę,dało się normalnie jeździć po płaskim i pod gókę i na jakiś czas zamonotwać widelec ~100mm skoku.
Piter233 Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Jak dla mnie to autor robi sobie ciągle z nas jaja, zakładając kolejny durny temat i stawiając wykluczające się wymagania. Po cholerę ci rama żeby była mocna? Jak chcesz jeździć po płaskim i pod górkę? Do skakania i tym podobnych kup sobie dirta. Do normalnej jazdy normalny rower. Nie znajdziesz ramy która będzie obsługiwała jednocześnie 100 mm skoku i więcej. Primal jest pod 130-150, hornet od 150. To są ramy przeznaczone do trochę ostrzejszej jazdy, w takich rowerach odchodzi się od przedniej przerzutki bo zwykle jest zbędna. A kupienie ramy z kosmicznym skokiem nie sprawi że nagle zaczniesz lepiej jeździć.
Jats Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Panowie, jak zwykle przy wzroście 180cm jestem pomiędzy M, a L. Zazwyczaj wybieram większe rozmiary, ale jestem ciekaw jaka jest wasza opinia. Druga sprawa, że primal ma dosyć wysoką podsiodłówkę.
abdesign Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Czyli dalej masz 170cm wzrostu...? Czemu uparcie męczysz ludzi pytając o rzeczy które albo nie istnieją albo są bez sensu? opony do błotnistego ciężkiego terenu ale z twardej mieszanki, kurde opony dh 29 2,4 i twarde... poza tobą nie ma ludzi którzy potrzebują takich opon, nawet nie zajrzysz na stronę producenta żeby wiedzieć czy produkuje konkretny rozmiar opony bo ty chcesz 2.4 a cholerny maxxis nie robi specjalnie dla ciebie takiego wynalazku DHF'y ma tylko 2.3 i 2.5 - szybciej to przeczytasz u nich na stronie niż zadasz tu pytanie... Będziesz wymieniał ramę z 23 calowej dla giganta na taką dla człowieka 190 ale masz 170 przy czym w pompie masz to że teko swojego obecnego szrotu do tej ramy nie przełożysz... bo mocowanie tylnej piasty bo standard główki ramy - to nie ważne ma być za duża i linki na zewnątrz, jeszcze koniecznie ma wejść w nią ten xcm 100mm z prostą sterówką ... i tak ze wszystkim. Do tego jesteś w stanie zadać pytanie czemu łańcuch cały w błocie się nie zgina na ogniwach - poproś tatę żeby Ci zabrał internet.
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 Amortyzator z prostą rurą da się wstawić w główke tapered. Linki na zewnątrz to jest tytyrytka. Do piast są adaptery. Przednia przerzutka potrzebna bo chce wjeźdzać i pod góre i z góry. Marketingowe oszołomy sprawiły niechęć do przedniej przerzutki. Chcę wymienić rame bo nie jest za duża czy coś tam tylko boje się że pip pęknie. Hornet nie chce bo za mały. A co mam tam wsadzić zamiast xcm,xcm jest dobry.
abdesign Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 14 minut temu, PowerV3 napisał: Chcę wymienić rame bo nie jest za duża czy coś tam tylko boje się że pip pęknie. Kolego, rama pęknie... a piętnaście przejściówek i adapterów w za dużym rowerze ma wzmocnić poczucie bezpieczeństwa? Do tej ramy którą masz brakuje Ci tyle samo co do występów w NBA i dalej chcesz za dużą. W internecie rzeczy zostają długo, więc trzeba Twoje wypowiedzi prostować bo ktoś uzna że mają sens... Na ramę XXL cali 29 to ja bym nie wsiadł bez drabiny a jestem od Ciebie sporo wyższy. Jeżdżę na ogólnie pojętych ramach am/fr w rozmiarze M/L, przy HT XC wybieram już L'ki, szosa - 56 Przy przekroku 87cm i rozpiętości ramion >190cm... (to są wymiary ważniejsze niż wzrost - mój akurat 182) Jakie Ty możesz mieć nogi przy wzroście 170cm? 75cm? pewnie 80cm max. Łapiesz na S'ki i nieliczne M'ki 29 cali. Za duża rama przy choćby trochę agresywniejszej jeździe jest skrajnie niebezpieczna - a ty chcesz ramę "ęduro" Serio? może być za duża tak żebyś kręgosłup złamał byle sama rama nie pękła? TO NIE JEST ODPOWIEDŹ DLA CIEBIE - I TAK MASZ TO GDZIEŚ - JAK WSPOMNIAŁEM - KU POTOMNOŚCI.
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 Ok. No to L (19) będzie dużo mniejsza od obecnego szrotu 23 cala. Koło tylne mam wymieniać to mogę wziąć na oś odpowiednią do ramy. Czyli zostaję wepchanie przedniej przerzutki. Czy lepiej M ? Nie będe walił w kierownice? Jak się przywali w siodło to się nie złamie rura podsiodłowa?(Tam gdzie się sztyce mocuje)?
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 No to primal L lub M. Tylko jak tam zamontować przednią przerzótkę? I czy jak bym kupił primala M lub i wsadził tam na jakiś czas XCM 100mm to stało by się coś czy nie?
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 https://www.domenasportowa.pl/product-pol-115107-Rama-rowerowa-Dartmoor-Primal-29.html?selected_size=8454&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMpY-TdMlUJ4QUhuYQsb7EhJa_8jf9RtJXQaQ77aXMnR_axg-4An1BYaAujoEALw_wcB ??? + Stery z tapered na 1 i 1/8 cala.
Jats Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Zobacz na e-rower, bo było tam dziś 15% przynajmniej na kompletne rowery.
abdesign Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 No i w końcu dobry rozmiar oglądasz - tam masz też w specyfikacji masz jakie przednie zmieniarki można zamontować (szczerze powiedziawszy zanim zadałeś pytanie o możliwość mocowania mogłeś zadać sobie trud i to przeczytać) 1. stery redukcyjne są stosunkowo drogie i w zasadzie nikt ich nie odkupi (w drugą stronę czyli do ramy z prostą główką na stery półzintegrowane i pod tapera - to jest bardziej chodliwy towar) 2. rama jest pod pi razy oko widelec 130mm więc 3cm niżej zmieni geometrię, obniży suport, będzie w terenie lekki problem z korbami na ciasnych zakrętach, kamieniach, kłodach, gorzej będzie się rower prowadził w dół, gorzej będzie z podbijaniem przedniego koła do przeszkód, bo ciężar ciała przeniesiesz bardziej na przód. Rower będzie się prowadził bardziej nerwowo. Jeździć się oczywiście będzie dało bez problemu ale mankamenty są.
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 Do sterów by była redukcja na dole główki ramy. Mówisz,że będzie orka ziemi korbami? A sztyca będzie wysoko nad ziemią?
abdesign Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Ciekawy obraz... z jednej strony wiesz co to redukcja misek sterów, mieszanki gumy etc. a z drugiej zadałeś pytanie o sztywny od blota łańcuch. Chyba jednak masz dobrą zabawę... ale... Ramy pokroju primala mają nisko oś saportu, chcesz amortyzator 3cm niższy niż wciska do tej ramy producent. Główka ramy siądzie te 3cm, saport prawie połowę tego. Tyle zmniejszy się prześwit. Orka? Bez przesady ale łatwiej o coś zahaczyc. Pytania o sztyce nie rozumiem, ustawiasz pod długość nóg zakres regulacji na bank wystarczy.
PowerV3 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Napisano 5 Grudnia 2018 Z tym łańcuchem to się zdziwiłem,że tak skamieniał bo to pierwszy raz takie coś zobaczyłem i to nie stanął od błota ale od gliny z lublina (tak wredna glina,jakich mało,jak się sklei to nie chce puścić), od zwykłego błota to nie. I stąd moje pytania. A to obniżenie ramy wpłynie na jej wytrzymałość bo podobno jak się wstawi za duży amor to główka ramy się urwie. Mój 100mm ma 54 cm wysokości ile ma 130mm nie mam pojęcia. Właśnie czy wystarczy regulacji bo u mnie w starym rowerze zabrakło i trzeba było wydłużyć rurę od siodełka aby głębiej siedziała. PLUS do tej ramy z tyłu bym dowalił koło od Daveo Dt Swiss 533d na piaście Novatec. I za rok wymienił XCM z przodu na jakiś amortyzator 130-140mm na Rebe albo Manitou.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.