Skocz do zawartości

[3500] rower "wycieczkowy"


Mickeay

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

rok temu pomogliście wybrać mi hard taila (Kellys Gate 30) tym razem piszę z pomocą w wyborze roweru na trasy 130 -160 km 85%-95% asflat. Asfalt jak asfalt często dziurawy, czasami droga szutrowa z plackami asfaltowymi po kiedyś istniejącej drodze. Do tej pory te trasy jeżdziłem na w/w kellysie, średnie prędkości ok 23-25 km/h i nie ukrywam, że chciałbym troszkę szybciej pokonywać takie trasy i w przyszlym roku jezdzić 200+.

Do rzeczy, potrzebuję rower na jednodniowe "wycieczki" 150-250 km. Z mniejszymi oporami toczenia i większa sztywnością niż mój ht. Budżet jaki zakładam to 3500 zł. Mam 198 cm wzrostu ok. 105 kg wagi. Nastawiłem się na rowerki ze stali, ale nie wiem czy słusznie. I moją uwagę przykuły gravele oraz szosy. Fuji Jari 2.3, Kona Tonk, Kona Penthouse, Kona Honky Tonk.

Chciałbym uniknąć tarczowych hamulców bez sztywnych osi...

Kilka pytań, które rozwieją moje wątpliowości:

Pytanie o sztywne osie - zaden z w/w stalowych rowerow ich nie ma... czy przy mojej masie i są one koniecznością na asfalcie i szutrze?

Czy hamulce szczękowe zdadzą egzamin?

Czy według was szosy stalowe (wszystkie wymienionych kon) to dobry pomysl na zrobienie z nich "Adventure" rowerkow?

 

Jaki rower by to nie był, opony będę się starał wsadzić jak największe oraz postaram się z biegiem czasu złożyć mocniejszy komplet kół (kontaktowałem się ze sklepem daveo.pl, koszt kół do 120-125 kg ok. 950 zł)

z góry dziękuje za pomoc !

M

 

Napisano

Four corners bardzo fajny... bralem go tez pod uwage, zapomnialem dopisac....

Za soot'em przemawiaja sztywne osie, ale po jezdzie gate'm 30 mam obawy że rama kellysa nie będzie dość sztywna (podobne obawy mam z btwinem 540). Przy btwinie koła od razu do wymiany przy mojej masie + bagaz (bidony, plecak), myślę, że wszystkiego moze być 110-113 kg (razem ze mna). Zaokrąglając 115 kg musi nieść, przez te 150 km. I przez to właśnie mam wątpliwości co do bitwina I kellysa. Nie wiem czy lepsze bd celowanie w tansze gravele czy uterenowic szose. 

Napisano

Moim zdaniem jedna gravel niż uterenowianie szosy. W gravelu masz możliwość założenia szerokich opon, hamulce tarczowe, sztywne osie łatwiej trafić, nie każda szosa ma mocowanie do bagażników, gravele często mają 3 miejsca na bidon. Przy okazji dopytam - w jaki sposób odczuwałeś małą sztywność GATE 30 ?

Napisano

Gdy puszcze kierownik, ostro telepie na boki. Na szybkich zjazdach (asfalt) I zakretach I probie "dokręcenia" mam wrazenie uginania sie ramy I ocierania hamulca tarczowego o klocki.

Ostatnie to gdy stane na pedalach I mocniej krece to mam wrazenie, ze rama plywa. Ale to tylko moje subiektywne odczucia, nie mam porownania z innymi ramami. 

 

Czyli jednak gravel I starac sie wylapac ze sztywnymi osiami?

Napisano
13 godzin temu, Mickeay napisał:

Pytanie o sztywne osie - zaden z w/w stalowych rowerow ich nie ma... czy przy mojej masie i są one koniecznością na asfalcie i szutrze?

W szutrowaniu różnicy wielkiej nie będzie. Ja w góralskim rowerze mam zacisko-skrętki i jakoś nie narzekam w ogóle na brak sztywności (stalowa 29) 

Ze stali jeszcze masz Ronina - to jedna z lepszych propozycji. 

 

Napisano

Podsumowując, jezeli chodzi o stal...

1. Author Ronin

2. Marin four corners

3. Fuji jari 2.3

W takiej kolejności brać je pod uwagę? Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?

A jeżeli chodzi o aluminium to soot?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...