Skocz do zawartości

[Opinia] Dartmoor Hornet Pro / Blackbird


deyff0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym abyście pomogli w wyborze wyboru na podstawie waszych ocen/opinii tych rowerów, moim zamiarem w większości jest latanie po lesie/nieliczne latanie hopek. Na ht'ku latałem 2 miesiące, lecz musiałem go sprzedać. Teraz mam zamiar powrócić, pytam profilaktycznie, gdyż niedługo podadzą ceny nowych modeli, lecz chce wiedzieć jak to wygląda. Waga podobna, cena ta sama. Jednak 6.200 za HT'ka to dużo, więc trochę bym od niego wymagał. A od Blackbird'a no własnie tutaj zostaje pod znakiem zapytania dla mnie.

https://e-rower.pl/rowery-dartmoor/4644-hornet-pro-2018-ebon.html?search_query=hornet+pro&results=3

https://e-rower.pl/rowery-dartmoor/4631-blackbird-2018-ebon.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, lecz chciałbym wiedzieć jak to jest z tym blackbirdem, czy się nie rozleci po paru lotach na hopkach ? Wcześniej miałem ns'a Clash'a 2 z RS'em 32xc bodajże no i co prawda to po miescie on wystarczał, lecz rama padła a schody ani inne rzeczy nie były latane, bo zazwyczaj po mieście jeżdżę rekreacyjnie wieczorem. Wolę się upewnić, aby nie mieć po miesiącu " O rama do wymiany etc. ". Zapomniałem dodać, że od czasu do czasu przejechałbym się na smolną pewnie, bo daleko nie mam. Pozdrawiam i czekam na opinię innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując tańszy sprzęt powinieneś skupić się głównie na ramie a te od Dartmoor'a są wytrzymałe. Nikt Ci nie odpowie, czy amortyzator będzie wystarczający bo to Ty wiesz jak i gdzie będziesz na tym śmigać i na ile będziesz pilnować serwisu i wymian oleju. Nie ma się co łudzić, że kupując fulla z niższej półki cenowej dostaniesz sprzęt nie do zajechania. Tak, jak wspomniałem - rama będzie dobra. Reszta wyjdzie 'w praniu'. 

Hornet będzie bardziej 'pancerną' opcją i tutaj raczej nie będą potrzebne dodatkowe inwestycje, ale to hardtail. Coś za coś. Albo bierzesz lepiej wyposazonego sztywniaka, albo idziesz w fulla, którego trzeba będzie z czasem trochę zmodyfikować. Odpowiedz sobie najpierw na pytanie, czy w ogóle full jest Ci potrzebny. Poza tym, że w tej samej cenie dostajesz gorszy osprzęt to jeszcze będziesz miał wyższe koszty eksploatacji (serwis tłumika, łożyska, ślizgi, etc.). 

Hornet to czołg (przypomnisz sobie o tym na podjazdach). Wytrzyma na pewno więcej ostrej rąbanki niż Ty sam za jego sterami ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, po przemyśleniach idę w Hornet'a Pro, gdyż są 3 powody ;

1. Tak jako @Eazy napisał większe koszty eksploatacji,

2. Doinwestowanie,

3. Nie wykorzystam Blackbird'a w moim mieście, a Smolna to będzie dodatek 1-2 w miesiącu pewnie. 

Dzięki wielkie za pomoc.A jak faktycznie będę potrzebował już full'a to sprzedam Hornet'a i dołożę te 2000-4000 pln na lepszy osprzęt. Na pewno ruszyliście mi łbem w dobrym kierunku, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...