Skocz do zawartości

[napęd] Sunrace MX8 11-50 problem z zrzucaniem z 42 na 36


Maciek_Z_Mazur

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Niedawno postanowiłem przejść na napęd 1x... Wahałem się pomiędzy Eagle a XT z kasetą 11-50 i wybrałem finalnie ten ostatni zestaw.

Pierwotna konfiguracja wyglądała tak:

-korba GX Eagle (suport pressfit GXP)

-przerzutka tylna XT m8000 SGS

-manetka XT m8000

-łańcuch CN-HG701 - 112 ogniw

-i ta nieszczęsna kaseta Sunrace MX8 11-50 11sp

-rama to Trek Superfly 6

Zmontowałem i się zaczęło. Nie byłem w stanie tego wyregulować. Jakość przerzucania biegów była fatalna - jak Tourney po kontakcie z korozją - ocieranie łańcucha, albo na małych trybach ok a na dużych gorzej albo odwrotnie. No i największy problem - zrzucanie z 42 na 36 po prostu nie istniało.

Jak skończyły mi się pomysły kupiłem wózek GS - było odrobinę lepiej z kulturą pracy ale po włączeniu sprzęgła znów praktycznie nie dało się tego używać. Zrzucanie z 42 na 36 znowu nie działa.

Koniec końców zdemontowałem przerzutkę XT i założyłem GX Eagle - co ciekawe napęd odżył (z manetką XT), wszystko działa pięknie, oprócz tego nieszczęsnego zrzucania z 42 na 36. Kiedy zrzucam dwa biegi tj. z 50 na 36 to łańcuch wskakuje bez problemu, jak zrzucam dwa z 42 na 32 to tez jest ok, nie działa tylko to jedno miejsce. Oczywiście próbowałem już wszelkich regulacji śrubą B, śrubą baryłkową itd. Jedyna opcja żeby łańcuch się zrzucił to wykręcenie śruby B ale wtedy wózek idzie do góry na tyle, że nie wchodzi pod koronkę 50.

Ponadto mam problem ze spadaniem łańcucha przy korbowaniu do tyłu. Korba jest zamontowana zgodnie z instrukcją a linia 49mm.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jakieś podpowiedzi?

Konkluzja sprawy jest taka, że żałuję zakupu tego Sunrace - trzeba było brać cały zestaw Eagle... Jak dla mnie, jeśli napęd 1x to w tym momencie tylko SRAM....

Jeśli nie znajdę rozwiązania to zajadę kasetę do końca a potem wrzucę resztę rzeczy od Eagle - dużo już nie zostało do wymiany....

Napisano

Szkoda, że wydałeś kupę kasy, a nie poczytałeś w internecie co działa, a co nie.  Proszę wstrzymaj się z wydawaniem ocen, masz za małą wiedzę, aby to robić. Na 99% to nie jest wina kasety, te maja dobre opinie i wiele osób na nich śmiga.

Czy masz prosty hak przerzutki?

Kiedy zmieniałeś linkę i pancerze?

Czy pancerz przy przerzutce nie jest za krótki/długi?

btw. problem z kręceniem w tył jest powszechny, ja użyłem dodatkowych podkładek, aby mieć linię łańcucha na poziomie ~46mm, wolę gdy łańcuch jest prosty na niższych przełożeniach.

 

 

 

 

 

Napisano

Szanowny Kolego,

 

Najpierw merytorycznie:

2 godziny temu, kurt_hectic napisał:

Czy masz prosty hak przerzutki?

Nie wiem. Nie mam przyrządu. Mieszkam na prowincji gdzie serwisanci na hasło "przyrząd do prostowania haka" robią wielkie oczy. Mam tu dwie opcje: szukać dobrego serwisu w obrębie 50km ode mnie -co generuje czas- lub kupić przyrząd - co wygeneruje koszty, ale z uwagi na to, że mam jeszcze rower żony, który czeka podobna akcja to jestem gotów w ostateczności ją wydać. Napisałem jednak te post bo czasami problem jest typowy lub identyczny u innego użytkownika, który już znalazł rozwiązanie w praktyce a nie kopiuje odpowiedzi z neta…

2 godziny temu, kurt_hectic napisał:

Kiedy zmieniałeś linkę i pancerze?

Czy pancerz przy przerzutce nie jest za krótki/długi?

Pancerz i linka są nowe z pudełka z manetką XT…Długość była optymalnie dobrana do XT. Przy GX z uwagi na konstrukcję oczywiście można go skrócić ale na ten moment tego nie robię

Teraz emocjonalnie:

2 godziny temu, kurt_hectic napisał:

Szkoda, że wydałeś kupę kasy, a nie poczytałeś w internecie co działa, a co nie.  Proszę wstrzymaj się z wydawaniem ocen, masz za małą wiedzę, aby to robić. Na 99% to nie jest wina kasety, te maja dobre opinie i wiele osób na nich śmiga.

Moje koszty nie są Twoim problemem.

Na jakiej podstawie wyciągnąłeś te wnioski? Naprawdę myślisz, że zestaw Sunrace + XT nabyłem przez przypadek na drodze losowania? Naprawdę myślisz, że połączyłem GX z XT nie mając wiedzy, że to ma szansę zagrać?

Co o mnie wiesz? Oceniasz po gwiazdkach przy ikonce?

Nie jestem mistrzem świata we wszystkim, to fakt. Jestem hobbystą. Od 15 lat. Moja obecna maszyna to w sumie 7 rower jaki składałem od podstaw. Razem z żoną jeżdżę po naszych Mazurach, Sudetach i płaskim, czyli wszędzie. Mam już swoje lata i nauczyłem się, że pokora jest cechą profesjonalistów a impertynencja - ludzi niedowartościowanych. Nie wstydzę się zadawania pytań. Nawet tych głupich… Z uwagi na to chętnie się dowiem gdzie zamontujesz podkładki w korbie z zębatką Direct Mount….

Swoje opinie wygłaszam na podstawie sprzętu jaki przeszedł przez moje ręce,  jaki mogłem dotknąć, pojeździć. Nie używałem - nie mam zdania. Co jest wg Ciebie bardziej wartościowe - godzina spędzona na macaniu sprzętu osobiście, czy cały dzień czytania opinii na necie? Z powodu ww. problemu mam za sobą wiele godzin spędzonych przy stojaku na przyglądaniu się konstrukcji tych dwóch przerzutek i na tym bazuje moja osobista, subiektywna opinia. Sram w swojej konstrukcji ma bardziej oddaloną od kółka prowadzącego oś obrotu wózka co powoduje, że kółeczko prowadzące może ustawiać się bliżej dolnej krawędzi trybu kasety na każdym biegu - dzięki temu przerzutka jest bardziej precyzyjna przy kasetach o dużej rozpiętości i u mnie działa o niebo lepiej niż XT (nowego XTR w rękach nie miałem). Jeśli bardziej wnikliwie prześledzisz fora zobaczysz ile ludzi ma problemy z wyregulowaniem zestawu Sunrace + XT (oczywiście powody są różne). Wózek GS kupiłem po znalezieniu wątku na forum Singletrack World gdzie gość opisywał identyczny przypadek do mojego - jemu wózek GS pomógł, mnie nie.

Reasumując - wciąż będą bardzo sobie cenił merytoryczne sugestie na ww. temat. Ostatni raz, gdy zadałem pytanie na tym forum odezwało się sporo życzliwych, normalnych ludzi z praktyką. Na takich liczę….

Pozdrawiam

 

Napisano

Witam nie jestem alfą i omegą ale na stronie producenta Shimano jest napisane jaką ilość zębów obsługuje może dlatego w twoim przypadku nie mogłeś tego wyregulować

- 40T(3x11-speed) 42T(2x11-speed) 46T(1x11-speed)

Mam u siebie fakt napęd 1x10 kasetę Sunrace 11-46 , przerzutkę M7000 SGS 11 biegów i działa znakomicie.

Co do łańcucha nie jest on za krótki?Przez co za bardzo jest wszytko naprężone i nie chce ładnie pracować.

Ja używam osobiście łańcuchów KMC czytał gdzieś kiedyś że są najmniej konfliktowe jeżeli chodzi o działanie napędu

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-ancuchy-ancuch-kmc-x11.93-11-speed-o_l_168_7012.html

Wiesz jak sprawdzić hak czy jest prosty?

Przeglądnij sobie ten wątek domowy sposób na sprawdzenie oraz wyprostowanie haka.Ja u siebie prostowałem tą metodą ,ale głównie pomaga czy hak jest prosty.

 

Napisano
38 minut temu, piter614 napisał:

Witam nie jestem alfą i omegą ale na stronie producenta Shimano jest napisane jaką ilość zębów obsługuje może dlatego w twoim przypadku nie mogłeś tego wyregulować

- 40T(3x11-speed) 42T(2x11-speed) 46T(1x11-speed)

Mam u siebie fakt napęd 1x10 kasetę Sunrace 11-46 , przerzutkę M7000 SGS 11 biegów i działa znakomicie.

Co do łańcucha nie jest on za krótki?Przez co za bardzo jest wszytko naprężone i nie chce ładnie pracować.

Ja używam osobiście łańcuchów KMC czytał gdzieś kiedyś że są najmniej konfliktowe jeżeli chodzi o działanie napędu

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-ancuchy-ancuch-kmc-x11.93-11-speed-o_l_168_7012.html

Wiesz jak sprawdzić hak czy jest prosty?

Przeglądnij sobie ten wątek domowy sposób na sprawdzenie oraz wyprostowanie haka.Ja u siebie prostowałem tą metodą ,ale głównie pomaga czy hak jest prosty.

 

Dzięki za linka, bardzo fajny sposób - jeśli to jest tak tanie to rzeczywiście sprawdzę jak to wygląda u mnie.

W kwestii długości łańcucha to na pierwotnej konfiguracji założyłem najpierw pełne 116 ogniw, potem 114, a potem skróciłem zgodnie z instrukcją - każda długość daje niestety podobny rezultat.

Co do parametrów techniczych przerzutek - shimano zaleca rzeczywiście max 46T ale praktyka pokazuje, że u wielu ludzi to działa. Merida nawet ładuje właśnie tą kasetę i przerzutkę SLX do swoich big nine i big seven...

Napisano

Może i ładuje, może i działa. No, może tak jak u ciebie? Przy takich modach problemy ze zmianami biegów spowodowane są tylko i wyłącznie przekroczeniem wielkości kasety. W 10s przerzutki obsluzyly 40z, ale już 42 nie bardzo choć niektórzy usilnie twierdzili, że jest ok. To samo mamy u ciebie, 4z to dużo, lepiej było by z 48, ale takiej chińczyk nie chciał raczyć zrobić. 

A łańcuch spadający to nadal wina linii łańcucha. Po zmianie kasety na 50 doszło dodatkowo skrócenie odległości co powiększyło dodatkowo przekos. Nic nie poradzisz, ten typ tak ma. 

 

Są jeszcze takie przedłużki haka, może z tym spróbuj? 

Napisano

Przerabiałem temat z kaseta sunrace 11-50 i przerzutka sram gx. Po regulacjach wszystko działało super oprócz zrzucania tak jak u Ciebie. Pomogła zmiana wózka na garbaruk. 

Napisano
3 godziny temu, kumas napisał:

Przerabiałem temat z kaseta sunrace 11-50 i przerzutka sram gx. Po regulacjach wszystko działało super oprócz zrzucania tak jak u Ciebie. Pomogła zmiana wózka na garbaruk. 

Tylko że ja mam GX Eagle... Rozmawiamy o tej samej przerzutce?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...