Skocz do zawartości

[MTB Rekreacyjne] 2500 +-500


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

szukam roweru MTB z niesportową ramą, raczej rekreacyjną. Wzrost ok 180cm. Będę jeździł po lesie, robił też dłuższe wypady (powyżej 50km dziennie), a udziału w maratonach nie biorę pod uwagę, stąd też myślę, że raczej geometria ramy powinna być bardziej rekreacyjna. 

Niestety nie znam się na tym za bardzo, dlatego też proszę Was o pomoc. 

Na początku myślałem, że za 2000zł to kupię mega porządny rower. Później jak zacząłem czytać forum itd. to zobaczyłem, że za te pieniądze nic wielkiego się nie kupi. Jestem w stanie dorzucić max do 3000 zł i ani złotówki więcej. Poszperałem trochę w internecie i znalazłem 3 modele:

Romet Mustang 1 https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_1,10,707,710,14527,2017.html 2649 zł oraz koła 27,5" za 2449 zł

Cube Analog https://cube.pl/2018/rowery/mountainbike/hardtail/analog/cube-analog-greynred-2018/ 2650 zł

Btwin RR 560 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-560-275-id_8364715.html 2699 zł 

Mam pytanie czy opłaca się szukać np modeli z kilku lat wstecz , które zalegają na magazynie czy to może być dziwne i mogą mieć jakąś wadę ? Na internecie można znajść rower np z 2012r, 2014r w cenach ok 2500-3000zł na osprzęcie, który obecnie jak widzę są w modelach za ok. 3500-4000 zł po przecenach. 

Wiem, że wymienione przeze mnie rowery różnią się wielkością kół - muszę się przejechać i ocenić, które bardziej będą mi pasowały, ale chyba raczej 29" ze względu na te dłuższe wypady. Jednak nie skreślam Btwina. 

W Romecie jest amortyzator powietrzny, w pozostałych sprężyna XC30. Który z nich jest solidniejszy pod względem jakości/trwałości ? Chodzi mi o to, żeby się nie psuł. Nie wiem czy warto szukać roweru z amortyzatorem powietrznym w przypadku mojej jazdy, bo być może wystarczy solidna sprężyna bez potrzeby wywalania kilka stów na serwis co roku amortyzatora powietrznego? Jak myślicie?