Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
siejacy

[Avid BB7] Słaba praca hamulców, nierówne branie tarczy?

Rekomendowane odpowiedzi

siejacy

Witam,

Wydaje mi się, że z moimi hamulcami BB7 jest coś nie tak. Dodam, że to mój pierwszy rower z tarczowymi hamulcami, więc nie wykluczam jakichś błędów mojej eksploatacji.

Przebieg roweru, a więc i hamulców z tarczami to na tę chwilę 350km. Jednym słowem siła hamowania jest raczej średnia. Na pewno nie pomaga fakt, ze ważę prawie 100kg, ale moje stare v-brake'i w 25 letnim Raleighu hamują mocniej niż te tarczówki. Pierwszy raz podczas jazdy na rowerze boję się mocno hamować, bo mam wrażenie, ze urwę klamkomanetkę albo najzwyczajniej w świecie spalę te tarcze. Do tego podczas mocnego hamowania tylny hamulec piszczy jak stary autobus. Generalnie rzecz ujmując boję się zjeżdżać ze stromych pochyleń, wolę zejść z roweru i go sprowadzić bo nie czuję się komfortowo gdy naciskam obie klamkomanetki prawie z całej siły mimo wszystko dalej się rozpędzając.

Zauważyłem, że w świetle zastanym tylna tarcza wygląda jakby klocek łapał ją tylko w połowie, ale gdy zrobiłem zdjęcie z lampą, to na całej powierzchni tarczy widać jakieś tam zużycie.

Są na forum jacyś użytkownicy tych hamulców o podobnej wadze? Chętnie usłyszę wasze opinie na ich temat.

 

 

przod_lampa1.jpg

przod_zastane1.jpg

tyl_lampa1.jpg

tyl_zastane1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Zaciski w wersji Road ? 

Klocki żywiczne/metaliczne ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

mam 2 komplety tych hebli w wersji road (choc to pewnie wiekszego znaczenia nie ma), latam na tym pełnym ogniem, przejechałem na nich z 8tys km,  potrafią zatrzymać rower z każdej prędkości ;-)

Klocki masz dobrze wyregulowane ? znam przypadek człowieka który nie wiedział że nieruchomy klocek trzeba podkręcać i z jednej strony hamował klockiem, a z drugiej obudową zacisku ;-)))

I nie ma znaczenia jakie tam masz klocki, żeby tak zle było jak piszesz to  zacisk/bądz klocki muszą być źle ustawione. W jednym rowerze mam półmetaliki w drugim żywice i nie obawiam się że braknie siły, a tymi rowerami nie jeżdżę wolniej niż 30km.h.

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
56 minut temu, cinol123 napisał:

w wersji road (choc to pewnie wiekszego znaczenia nie ma)

Dlatego spytalem jaki rodzaj zacisku ma autor , bo ma to duże znaczenie - na klamkomanetkach szosowych i wersji zacisku MTB  będą objawy podobne do opisanych - przy dobrze naciągniętej lince.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Aaa, czyli myslisz że to tego kalibru problem ;-) w sumie może i racja, jak składak to kto go tam wie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejacy

 

@RafalxM @cinol123

Są to hamulce w wersji road. Klocki to półmetaliki albo metaliki, nie jestem pewny.

Oglądałem na YouTubie jakieś tutoriale jak wyregulować te hamulce i wydaje mi się że są ustawione prawidłowo, między tarczą a klockiem nieruchomym jest dwa razy mniejsza szczelina niż między tarczą  a klockiem który pracuje. Obie szczeliny są dosyć wąskie ale zauważyłem, że klocek nie ma kontaktu z tarczą dopóki klamka nie jest naciśnięta mniej więcej w 1/4 swojego zakresu.

Jak to u Was wygląda?

I czy to nierówne branie tarczy to nic złego?

Kwestia dotarcia hamulca?

Edytowane przez siejacy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Ja ustawiam najciasniej jak sie da, przy prostej tarczy juz minimalny ruch klamki powoduje zacisniecie klickow na tarczy.  Co do ustawienia samego zacisku, tez mam ustawione zaciski a dokladniej szczeliny zacisku niesymetrycznie  wzgledem tarczy , tj tarcza jest blizej strony z klockiem ruchomym, ale klocki sa maxymalnie wysuniete, na tyle na ile sie da by tarcza nie obcierdla gdy niedotykam klamki.

Jakie masz klamki?? Ja mam ultegry 6700, gdzie ciag linki jest nieliniowy i dziala bardzo dobrze.

I jeszcze co to za tarcze? Moze jakies krzaki... u mnie mam avid 160mm i moge stawac na przednim kole ;-p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejacy

@cinol123

Klamkomanetki Sram Apex 1, a tarcze również Avid 160mm.

Spróbuję wysunąć te klocki tak jak radzisz i napiszę czy to rozwiązało problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

no to powinno działać raczej dobrze, nie miałem nigdy klamko-manetek srama, ale przecież to jedna firma z avidem :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejacy

@cinol123 @RafalxM

Regulacja klocków pomogła ale daleko mi do możliwości zablokowania tylnego koła.

Napiszę coś więcej po przejechaniu kilkudziesięciu km na tak wyregulowanych klockach, bo widzę że ścierały się one pod kątem, chyba właśnie przez to, że były za daleko od tarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×