MaverickMP Napisano 13 Sierpnia 2018 Napisano 13 Sierpnia 2018 Dzień dobry wszystkim, Myślę o nowym rowerze i zastanawiam się nad wyborem. Rower ma być o lekko sportowym zacięciu, ale 90kg musi wytrzymać. Pozycja w miarę komfortowa, mocno pochylona odpada. Jazda po ulicach, ścieżkach rowerowych, czasem ubitych drogach leśnych/parkowych (ale bardzo rzadko). Standardowo trasy do 50km dziennie, czasem dłuższe wypady. Po analizie tego forum wpadły mi w oko takie typy: 1. Kands Maestro: https://allegro.pl/rower-kands-maestro-model-2018-deore-nowosc-i7262343546.html lub jego młodszy brat https://allegro.pl/kands-maestro-shimano-alivio-i7493332284.html 2. Lazaro Integral V3: https://allegro.pl/2018-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-men-19-i7231347362.html 3. Spartacus cross 4.0: https://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-alivio-9s-blokada-gratis-i6874153525.html 4. Devron Ubiro: https://www.starsport.com.pl/rower-devron-urbio-u28-mystic-black,p855815541 - ustrojstwo chyba z Rumunii, ale wygląda ciekawie i ma osprzęt Sora. 5. Lazaro Aero: https://allegro.pl/nowosc-lazaro-aero-v3-wypas-na-szose-alivio-21-i7440267763.html - sztywny widelec, ciekawa rama (tylko czy wytrzyma?) Jak widać raczej pozycje budżetowe, z w miarę dobrym osprzętem (przynajmniej tak mi się wydaje). Ale czy ramy są w tych rowerach wytrzymałe? Pierwsze 3 pozycje są z amortyzatorem, dwie ostatnie bez amortyzatora. Czytałem, że na w miarę równych drogach amortyzator nie jest potrzebny. Szczególnie, że podejrzewam, że przy wadze 90kg on szybko się zapadnie i straci swoje właściwości. Czy mam rację? Zainteresowały mnie szczególnie te 2 ostatnie pozycje, na temat których nie znalazłem żadnych opinii. Są o Lazaro Integral v3, ale o Aero nie. Co Wy sądzicie na ten temat? Ramy wytrzymają? A może jednak coś bardziej firmowego ze słabszym osprzętem, ale z perspektywiczną rozbudową. Proszę o jakieś sugestie i rady. Z góry dziękuję.
dorota57 Napisano 13 Sierpnia 2018 Napisano 13 Sierpnia 2018 Mój typ to Devron Ubiro. Dobry do jazdy po szosie i leśnych ścieżkach. To że widelec jest sztywny to jest dobry na szosę i również po leśnych ścieżkach do spokojnej jazdy. Sora, ogólnie ma pozytywne recenzje.
m0d Napisano 13 Sierpnia 2018 Napisano 13 Sierpnia 2018 39 minut temu, MaverickMP napisał: Szczególnie, że podejrzewam, że przy wadze 90kg on szybko się zapadnie i straci swoje właściwości. Czy mam rację? Zacznijmy od tego, że w tym budżecie nie znajdziesz amortyzatora, tylko jego atrapę, tzw. uginacz. Generalnie masz w takim czymś element sprężynujący/resorujący (stalowa sprężyna o bliżej nieokreślonych właściwościach, o ustawieniu pod siebie zapomnij bez wymiany na inną), ale nie masz tłumika (lub jest on prymitywny i bez możliwości regulacji) przez co jak już się ugnie to odbija z taką samą "energią", co daje totalnie nieprzewidywalną pracę, zwłaszcza przy wyższych prędkościach i trudniejszym terenie. Dodaj do tego najtańsze i najcięższe materiały. A czy on się zapadnie? Zwykle sprężyny w takich wynalazkach są fabrycznie na tyle twarde, że problem jest odwrotny Poza tym 90kg to nie jest nie wiadomo jaka waga, sam ważę 3-cyfrowo i zdarzyło mi się jeździć na wynalazkach pokroju XCM - ot, po prostu niedziałająca atrapa, choć mój nawet luzów nie chciał dostać, a przeciągnąłem go nawet po górach... Jak dla mnie na szeroko pojęte miasto i jakieś parkowe ścieżki jak najbardziej sztywny widelec.
MaverickMP Napisano 13 Sierpnia 2018 Autor Napisano 13 Sierpnia 2018 Dzięki. Czyli jedna z dwóch ostatnich opcji... Ten Devron Urbio mi się też podoba, ale jest dostępny tylko z ramą 20,5". Na przekrok ok. 80cm to chyba za duża rama... A Lazaro z ramą 19" jest dostępny.
remover Napisano 13 Sierpnia 2018 Napisano 13 Sierpnia 2018 Devron wygląda dość ciekawie, ale ma szosowe przełożenia i może wymagać mocniejszej nogi. No i tylko duże rozmiary ramy - 20,5 i 22 i zero informacji na temat geometrii. Lazaro też niczego sobie.
CzekoladoweAro Napisano 20 Sierpnia 2018 Napisano 20 Sierpnia 2018 Czym się różni korba na szosę a MTB ? Na pewno ilość zębatek a jak to się ma w normalnej jeździe oraz czy coś jeszcze innego wpływa na jazdę ?
m0d Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Nie ilością a wielkością. Zarówno korby szosowe jak i MTB są 3-, 2- i 1-rzędowe. Ale za to w MTB masz np. zębatki 38-24T a w szosie 52-39T. Poza tym różni je jeszcze kilka innych niuansów (mocowanie zębatek, linia łańcucha).
lederfox34 Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Szosowe częściej spotykane nawet w typie fitness lub cross ro 50*34 lub trojtarcz o dużej rozpiętości,(np grupa romet) więc bać się nie ma czego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.