Skocz do zawartości

[szosa] Pierwszy rower szosowy.


MROZ_

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 

Jestem nowy na tym forum więc witam wszystkich.

Przymierzam się do pierwszego roweru szosowego. Więc od jakiegoś czasu się rozglądam. Budżet myślę że tak koło 3000zl. Czytałem dobre opinie o rowerach Kross Vento. Wybór miał być między 2.0 a 3.0. w wyższym modelu nie podoba mi się malowanie... Tyle że wygrywa osprzętem.

Wczoraj trafiłem jeszcze na Jamis Ventura Comp z 2017 i tu głównie pytanie o ten rower. Niestety ciężko znaleźć na jego temat opinię więc proszę o pomoc czy warto ;).

Oczywiście jestem otwarty na jeszcze inne propozycje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z geometrii ramy zamieszczonej na stronie producenta wynika, że Jamis Ventura Comp jest wygodnym rowerem typu "endurance". wysoka główka ramy oraz wysoki stosunek Stack do Reach. Jamis Ventura Race złożony jest chyba na identycznej ramie, natomiast z lepszym osprzętem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. To teraz już został tylko dobór ramy. Co jest chyba najtrudniejsze...

Mam 178cm i przekrok 80cm. Wydaję mi się że dobra będzie 54??

Odrazu zamontować pedały SPD czy jako osoba która niegdy nie jeździła szosówką na początek lepiej zwykłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że rozmiar 54 jest bezpieczny, aczkolwiek i 56 może nie być zły. Długość rury górnej (TOP EFFECTIVE) dla 56 wynosi 559mm, mój kolega jeździ na Vento 3,0 o takich wymiarach i jest OK. 

Co do pedałów. Wszystko zależy od tego jak jesteś "odważny" :D Ja, wraz z "szosówką" kupiłem SPD-SL i ...spaliłem podejście. Wcześniej jeździłem kilka lat na platformach z plastikowymi noskami, na "trekkingu". Po zmianie i roweru i pedałów, po prostu bałem się tym jeździć. Czułem się niepewnie ,na skrzyżowaniach ciasnych zakrętach czy nawrotkach, czasy miałem gorsze niż na "trekkingu". Wróciłem do starych pedałów, pojeździłem kilka zimowych miesięcy + trenażer (i trening wypinania i wpinania) i wiosną zacząłem znowu z SPD. Ale zdaję sobie sprawę, że są ludzie, którzy po prostu wsiadają i jeżdżą. Może i zaliczą kilka razy "glebę", wstaną, otrzepią i pojadą dalej. U mnie wygląda to inaczej, jestem wysoki, ciężki i nawet teraz nie do końca czuje się pewnie na "szosówce". Nie wiem, może to zbyt wysoko położony środek ciężkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę zbyt dużej przewagi jamisa nad vento. Wybieraj ten rower do którego masz możliwość się przymierzyć.

Co do spd, nie sprubujesz nie będziesz wiedział. Mnie wystarczyło 2-3 dni do przyzwyczajenia się. Prawie każdy doświadczony szosowiec nie wyobraża sobie jazdy bez spd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MROZ_ napisał:

To chyba na początek też odpuszczę sobie SPD.  Kolega ile ma zwrostu?

194cm

3 godziny temu, clavdivs napisał:

Co do spd, nie sprubujesz nie będziesz wiedział. Mnie wystarczyło 2-3 dni do przyzwyczajenia się. 

Właśnie o tym mówię, każdy jest inny. W moim przypadku zbyt dużo zmian na raz nie sprawdziło się.

 

3 godziny temu, clavdivs napisał:

Prawie każdy doświadczony szosowiec nie wyobraża sobie jazdy bez spd.

Ależ oczywiście, ja już po pierwszych kilku miesiącach również. Choć nawet teraz zastanawiam się na systemem SPD (MTB), bo SPD SL często mnie wkurza.

3 godziny temu, clavdivs napisał:

Ja nie widzę zbyt dużej przewagi jamisa nad vento

Zgadza się. Nie wiem za ile możesz go mieć, ale rower na Sorze za ponad 3.5 k to lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, clavdivs napisał:

Co do spd, nie sprubujesz nie będziesz wiedział. Mnie wystarczyło 2-3 dni do przyzwyczajenia się. Prawie każdy doświadczony szosowiec nie wyobraża sobie jazdy bez spd.

Na pewno założę SPD tyłków zastanawiam się czy odrazu. Zmiana roweru krosowego na szosowy to już duża zmiana. Jako że nigdy nie jeździłem na SPD na początku chciał bym się przyzwyczaić do samego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, MROZ_ napisał:

kolega jeździ na 56?

Nieporozumienie

 Mój kolega ma 175 cm i jeździ M. Nawet wspomina, że mogłoby być jeszcze dłużej. Ale nogi ma dosyć krótkie, więc tułów dłuższy. Patrz na dlugosci rur poziomych. Vento w r. M to Jakiś 56. Btw. ten Jakiś wygląda bardzo podobnie jak np. Cube'a Attain i Unibike Atlon.https://www.cube.eu/cz/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-blackngreen-2017/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm chyba podepnę się do tematu za przeproszeniem, bo jestem tu w tej samej sprawie. Pierwszy rower szosowy.
Na razie chciałbym kupić używany, a w przyszłości zobaczymy. Upatrzyłem sobie takie coś:
https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-peugeot-kolarzowka-szosa-CID767-IDvfl8j.html#122e410495

Najpierw będą oczywiście oględziny. Pytanie do prosów: na co zwrócić uwagę przy oglądaniu? O co zapytać? Jestem kompletnym laikiem ws rowerów. Póki co zapytałem o wysokość ramy i mówi, że to 58cm i chyba to będzie ok na moje 178cm. 
Albo co sądzicie o tym?
https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarzowka-issimo-shimano-CID767-IDvbMLA.html#8529d956d1;promoted

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, KolejnyAmatorProszeNieBij napisał:

Pytanie do prosów

Tutaj ich nie ma, większość poleciała już na Vueltę :D

 

13 minut temu, KolejnyAmatorProszeNieBij napisał:

Upatrzyłem sobie takie coś:

To nie jest rower do jazdy, z której będziesz czerpał jakąkolwiek przyjemność. Naprawdę warto dołożyć te 300-400 zł i kupić coś, co przypomina współczesny rower szosowy.

Ale jeżeli wyznajesz teorię, że "dobry lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci" to kupuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim rower, nawet w tej cenie, powinien mieć klamkomanetki, czyli możliwość zmiany biegów bez zdejmowania dłoni z kierownicy (dwa w jednym). Te wskazane przez Ciebie to zabytki z lat 80-tych, gdzie biegi zmienia się wajchą na ramie, "na czuja", albo jakimiś dźwigniami na kierownicy. Wiem, że szukasz czegoś w swojej okolicy, ale rzuciłem okiem na OLX i w cenie 600-700 zł są w Polsce rowery z normalnym osprzętem, ramą, kierownicą i kołami, na które znajdziesz opony. Zadaj sobie trochę trudu i poczytaj w necie o grupach szosowych osprzętu Shimano. Nawet najstarszy Claris czy Sora będzie lepszy od takich zabytków. Popatrz np. na używane rowery z Decathlonu- jakiś starszy Triban.

To tylko przykłady, a nie rada "kup teraz" :)

https://allegro.pl/super-rower-szosowy-b-twin-triban-3-i7514669086.html

Triban 500, wprawdzie z osprzętem Microshift, a nie Shimano, ale z czasem możesz to upgrade'owac za nieduże pieniądze. A rower jest solidny i przyzwoicie wykonany. Są wątki na forach.

https://www.olx.pl/oferta/btwin-triban-500-kolazowka-CID767-IDv8vkp.html#0311aece3a

https://www.olx.pl/oferta/kolarzowka-btwin-CID767-IDut5kl.html#f29d92bca6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KolejnyAmatorProszeNieBij napisał:

Nie mam pojęcia, co to jest. Sprzedający podał bardzo ważny szczegół, że te śmieszne pedały ważą 170g :wallbash: Nie patrz na bajeranckie malowanie ramy, to też ważne, ale nie najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Carrerę Zelos i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście nie mam porównania, bo to mój pierwszy taki rower no ale w tym momencie jaram się nim jak Sid mleczykiem
enhanced-518-1436895514-1.jpg?no-auto


I oczywiście chciałbym zakupić jakieś opony. I zauważyłem, że opony się różnią rozmiarami.
Przednia opona 25x622, a tylnia 23x622. Zaznajomiłem się z tematem tych oznaczeń i teraz mam pytania. Czy to prawidłowa konfiguracja? Tak powinno być? 
https://www.rowertour.com/c/295/opony-28-szosowe

Do tych opon trzeba jeszcze oddzielnie kupić dętki? 

Proszę nie bić za te pytania :D 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, KolejnyAmatorProszeNieBij napisał:

Przednia opona 25x622, a tylnia 23x622.

Teoretycznie szersza opona z przodu zapewni większy komfort w czasie jazdy . 

1 godzinę temu, KolejnyAmatorProszeNieBij napisał:

Do tych opon trzeba jeszcze oddzielnie kupić dętki? 

Jeśli nie masz, to by się przydały. Jeśli masz, to niekoniecznie. Jednak z racji niewiadomego pochodzenia i wieku tychże warto założy nowe dętki do nowych opon ( jeśli planujesz zakup ). Opony , wbrew pozorom, mają dosyć istotny wpływ na komfort jazdy ( tłumienie, opory toczenia, waga, przyczepność ) więc warto się mocno nad nimi pochylić i nie kupować najtańszych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...