Skocz do zawartości

[do 2000] używany MTB AM/Trail HT na zimę


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobry. Zimą jeżdżę sporo, ale szkoda mi katować śniegiem, błotem i solą mój "główny" rower.
Dlatego szukam roweru o następujących parametrach:

  • używany !!
  • hardtail
  • kąt główki ramy max 68*
  • miejsce na "w miarę" szerokie opony. Idealnie 27.5+, ale realnie to pewnie nie w tym budżecie :( Jednak 2.35 to minimum
  • możliwie prosty toporny amortyzator (czyli - łatwy w serwisie, zimą trzeba częściej)
  • chętnie bez wyszukanego napędu (1x10, lub nawet 2x9, 3x9) 
     

nie bardzo mam pomysł za jakimi gotowcami się rozglądać, ciężko się szuka nie znając marek i modeli ram które by spełniały wymagania, a mogłyby już być na rynku wtórnym.

ewentualnie - doradźcie proszę jaką ramę i amortyzator dobrać (szukać wśród używek). Ostatecznie resztę mogę sobie sam złożyć, zwłaszcza że sporo części napędu mam 

Napisano

Dartmoor primal? Jest tego dużo, a rama tania, jest to jakis punkt wyjścia. Modele starsze niż 2017 chyba nie przyjmą opon plusowych, ale sporo gumy wejdzie. Na amorach niestety się nie znam, ale jak ma byc prosty i toporny to im mniej pokręteł tym lepiej. Przed solą jednak chyba uchroni Cie tylko sztywny widelec, ewentualnie regularne czyszczenie w środku i smarowanie. W sensie, raz na tydzień :) 

Napisano

primal to była pierwsza moja myśl. niestety na OLX ceny kompletnych rowerów są mocno wyższe, a podejrzewam że składanie samemu (z używanych części) wyszłoby mnie niewiele lepiej ... może po prostu taki moment, tak czy inaczej - na primale będę miał oko. no i thx za info odnośnie gum.

co do amortyzatora  -co tydzień to nie, ale właśnie dlatego chciałbym prostą konstrukcję żeby jednak parę razy przez zimę sobie olej zmienić. przy nowych uszczelkach powinno dać radę na trochę. 

sztywny wideł niestety odpada, jednak nie tak znowu rzadko ta nawet odrobina skoku ratuje :) szczególnie e zimą pod śniegiem niektórych rzeczy nie widać

Napisano

@mikegolf

Jaki masz zamysł na amortyzator, tzn który by miał przyjąć 27,5+  (i jakiej szerokości?) , myślisz o uzyciu jakiegoś  29" z małym skokiem ?

A co do 'konieczności' posiadania tego amortyzatora wraz z plusowymi oponami - to jaki teren masz na myśli, jakieś cięższe górki czy np wystające w lesie korzenie ?

Napęd - nie lepiej zasadzić tam 3x8? byłoby pewnie najtaniej

Napisano

Prawdę mówiąc, nie mam zamysłu na amortyzator za bardzo jeszcze. Nie upieram się na +, pewnie nawet będzie łatwiej ogarnąć coś, co pomieści "zwykłe" oponki 2.35 i może trochę więcej ... Jeśli opony nie plusowe to wolałbym skok 120 jednak. 

Teren ... głównie śnieg :) Stąd chęć posiadania szerokich opon. W zeszłym sezonie (zimowym) objechałem jednego dnia tę samą trasę na swojej obecnej "bieda-zimówce" (opony 2.10") i na rowerze z oponami chyba 2.5" - różnica w śniegu spora.

Napęd - prawde mówiąc masz rację. 3x8 optymalnie, bo najtaniej i jeszcze mniej finezyjne (czyli mniej wymagające wobec stanu linek). Napisałem o 3x9 bo akurat mam do tego cały karton gratów.

Tyle, że raczej nie znajdę roweru z takim kątem, miejscem na grubsze opony (nawet nie wspominając o plusach) i napędem 3x8 :) A nie ukrywam, że chętniej upolowałbym cały rower i ew. wymienił w nim opony, niż sztukował polując na używane części na OLX i fb .. 

Napisano

O napędzie 3x8 napisałem bo myślałem, że to też musisz dokupić. Jak masz graty to wiadomo że najtaniej będzie wykorzystać to co w pudle.

Z tym 27.5 to wynik tego że taki rozmiar koła już masz czy chcesz spróbować? Bo 650b  i opony pod to  to chyba będzie najdroższa część roweru ;)

Z drugiej strony idąc w szerokość plusową ja bym użył widelca sztywnego i miał w z głowy serwis amorka.  

To przód..a z racji tego że rozprawka jest o zimówce  to tył można zasadzić na kole 26" byleby rama przyjęła oponę pod 2.35 - 2.5  .

A to już nie jest takie trudne to znalezienia (i jest tanie).

Proszę potraktować tą wypowiedź jako poszukiwanie najtańszego rozwiązania , nie chce nikomu na siłę wciskać ideologii różnych rozmiarów kół :)

 

Napisano
10 godzin temu, RafalxM napisał:

O napędzie 3x8 napisałem bo myślałem, że to też musisz dokupić. Jak masz graty to wiadomo że najtaniej będzie wykorzystać to co w pudle.

Z tym 27.5 to wynik tego że taki rozmiar koła już masz czy chcesz spróbować? Bo 650b  i opony pod to  to chyba będzie najdroższa część roweru ;)

Z drugiej strony idąc w szerokość plusową ja bym użył widelca sztywnego i miał w z głowy serwis amorka.  

To przód..a z racji tego że rozprawka jest o zimówce  to tył można zasadzić na kole 26" byleby rama przyjęła oponę pod 2.35 - 2.5  .

A to już nie jest takie trudne to znalezienia (i jest tanie).

Proszę potraktować tą wypowiedź jako poszukiwanie najtańszego rozwiązania , nie chce nikomu na siłę wciskać ideologii różnych rozmiarów kół :)

 

650b mam i jestem zadowolony, ale takiej znowu różnicy wielkiej wobec 26" nie odczułem. Generalnie coś mi kołatało że często rama jest pod 29" zamiennie z 27.5+, więc stąd takie luźne skojarzenie, że może rama pod większe koło to i opony grubsze łyknie :)

Wiem że sztywniak by mi zaoszczędził serwisów, ale wolę jednak poserwisować amora niż zęby :) Fakt, rama pod 26 może być ciekawym pomysłem (i tanim), tylko nie mam pojęcia jak z kwestią kąta główki, tzn czy rama wytrzyma wypłaszczenie wynikające z większego koła z przodu?

Zresztą nie wiem czy na 1enduro czy gdzie mi się obiło o oczy że niby taki trend może będzie (większe z przodu, mniejsze z tyłu) - może byłbym prekursorem? ;))

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...