Madrykonia Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 Cześć Mam po raz kolejny ten sam problem - na oponie Schwalbe Lugano 700x28c pojawiło się podczas jazdy wybrzuszenie z boku, opona się jakby "skręciła". Po raz kolejny stało się to z przodu, opona tylna daje sobie radę, mimo większego przecież obciążenia. Tym razem opona zdefektowała nawet w dwóch miejscach. Pompuję je do ok. 7-7,5 bar, opona teoretycznie powinna znieść do 8 barów. Ktoś ma jakiś pomysł, skąd może się to brać, co zmienić, czego nie robić? Tylko z tymi oponami mam taki problem... https://youtu.be/1S0vMZ8Q0js
Waza Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 Na 99% defekt fabryczny, puścił oplot. Jeżeli masz jeszcze paragon fiskalny to reklamuj oponę. Schwalbe wymienia takie opony bez zmrużenia oka, problemem czasem jest sprzedawca któremu się nie chce uruchamiać reklamacji. Jakiś czas temu Schwalbe robiło wymianę opon z wadliwej serii (oponki szosowe Schwalbe One), wystarczyło zrobić zdjęcie opony z wybrzuszeniem i drugie z widocznym nr serii i wysłać na wskazany adres e-mail. Zrobiło mi się minimalne wybrzuszenie na nieco już zużytej jednej oponie, wysłałem zdjęcia a po tygodniu dostałem z Niemiec komplet nowych opon.
teraw Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 Zgadzam się, w takim stanie opona nie nadaje się do jazdy, za to nadaje się do reklamacji.
Arni220 Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 Tak jest, oplot, dalsza jazda grozi BUM w najmniej spodziewanym momencie. 2 godziny temu, Madrykonia napisał: Pompuję je do ok. 7-7,5 bar Zaniechaj tej praktyki jeśli nie ważysz +120kg. Dla rozmiaru 28 i przy średniej wadze zawodnika ok. 80kg w zupełności wystarczy ci ok. 5,5 na przodzie i 6 na tyle. To, że piszą na oponie "do 8 bar" nie oznacza z automatu, iż uzyskuje się przy tym ciśnieniu jakiekolwiek korzyści, a i dodatkowo pompując pod maksymalne wartości mocno nadwyrężasz wytrzymałość opony. Masz szeroki laczek, korzystaj z jego dobrodziejstw, zejdź z ciśnieniem o 1,5 bara.
Biesz766 Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 1 godzinę temu, Waza napisał: Jeżeli masz jeszcze paragon fiskalny to reklamuj oponę. Nie potrzeba paragonu do reklamowania, to tak à propos. A w tym wypadku polecam zwrócić się do sprzedawcy o wymianę w ramach rękojmi z uwagi na wady ukryte przedmiotu sprzedaży.
dorota57 Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 Opona do reklamacji. Oponę pompuj tyle ile jest w opisie, jeżeli jeździsz po szosie. Nawierzchnia nierówna, tyle ile napisał Arni220.
Arni220 Napisano 27 Lipca 2018 Napisano 27 Lipca 2018 To właśnie na szosowej nawierzchni nie ma sensu przy tym rozmiarze przekraczać tych wartości. 7bar to ja nawet nie walę w oponie 23 (realnie 25), a gdzke teraz w 28? https://www.evanscycles.com/coffeestop/advice/how-to-get-the-perfect-tyre-pressure-on-your-road-bike W tej metodzie przy 100kg roweru i rowerzysty i rozkładzie 45/55kg wychodzi, iż z tyłu wystarcza ok. 6,2bar, a z przodu ok. 5bar. Osobiście na przód dał bym ok. 5,5 z racji większego obciążenia koła podczas jazdy na stojąco czy w agresywnej pozycji. Jak widać są to wartości znacznie poniżej max. ciśnień opony i znacznie poniżej ciśnień stosowanych przez kolegę. Na nierówne nawierzchnie szosowe można zapodać jeszcze o 0,2/0,5 bar mniej, kwestia prób i błędów. I bez obawy, niczego nie przyszczypniemy, nie ma szans na to przy takich ciśnieniach, a same opory toczenia będą mniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.