hasse Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Witam Czytam sobie o napędach, żywotności i łańcuchach i już wiem, że mogę zmieniać łańcuch przy wydłużeniu o 1% lub kupić 3 i rotować nimi co ok 400-500km. Przemawia do mnie ta opcja z majtaniem łańcuchami pod kątem optymailizacji kosztów. Nie doczytałem jednak nigdzie, czy jak one osiągną wydłużenie o 1% to kupuję 3 nowe łańuchy czy jeżdżę na tych trzech tak długo, aż zajadę napęd? Czy może wtedy wymieniam kasetę + łańcuchy (bo korbę chyba mógłbym zostawić)? I przy okazji: dlaczego przyjmuje się, że optymalnie to 3szt. bo koszt czwartej przekracza koszt ewentualnych zysków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Jeździsz na 3 dopóki nie zjeździsz napędu. Wtedy często do wymiany jest też blat korby. Jazda na 3 i ich wymiana przy 1% mijałaby się z celem operacji. Trzeba pamiętać, że muszą to być solidne łańcuchy a nie gumki od majtek. Bilans kosztów zależy od ceny kasety i blatu korby. Jeśli kaseta kosztuje 60zł to nie warto sobie dupy zawracać. Inaczej jest jeśli mamy kasetę srama XX1 za 1500zł ;). Myślę, że wymierne oszczędności są już osiągalne przy poziomie kosztów kasety 200zł i łańcuchach za 70-90zł (KMC X10, X11). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Ja jeździłem na 3 łańcuchy KMC X10,93 10rz, kaseta Cs-Hg500-10rz. Spinka SRAM. Po sprawdzeniu jak 0.75 wpadał, kaseta i łańcuch do wymiany, blat z przodu chodzi z nową kasetą i 3 łańcuchami i ta sama spinka którą żeby rozpiąć używam szczypce płaskie. Spinke KMC po 6 rozpięciach i zapięciach można było rozpiąć ręką. Jak zajadę napęd, zastanawiam się czy ne kupić kasety i łańcuchów SRAM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.