Skocz do zawartości

[Napęd] Trek 3900 2008

davepol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, posiadam treka 3900 i w końcu przyszedł czas, żeby wymienić napęd... 

Z racji tego, że nie znam się na doborze części do tego roweru, proszę o pomoc w wyborze.

Wybrałem taką listę części:

Shimano FC-TY301 48x38x28 6/7/8r

Shimano Alivio CS-HG51 8rz. 11-32

Shimano CN-HG71 5 / 6 / 7 / 8 - rzędowy

Bardzo bym prosił o sugestie jeżeli wybrane przeze mnie komponenty nie są optymalne do tego modelu. 

Nie wiem za bardzo jakie jeszcze info mogę przekazać co do samego roweru, jeżeli potrzeba to chętnie dodam. 

Pzdr.  

Wielkie dzięki za wszelkie info! 

Napisano

W oryginale miałeś korbę 42/34/24, trzeba będzie wymienić przednią przerzutkę na taką która obsłuży zębatkę 48 i będzie miała pojemność 20 z. ( stara miała pojemność 18 z i obsługiwała największą koronkę 42 z ) oryginalna korba jak i ta zaproponowana przez Ciebie współpracuje z suportem jaki masz w ramie, więc będzie pasowała.  ( 122,5 mm )

Jeśli kupisz korbę 42/34/24 to przedniej przerzutki zmieniać nie będziesz musiał.

Kaseta ok, łańcuch lepiej dać kmc x8.93 ( droższy ale lepszy - dłużej napęd pojeździ i ma spinkę, ale od biedy i hg71 może być )

Napisano

Twój rower to klasyczny MTB  na kole 26 cali. Według specyfikacji ma korbę 42/34/24 (liczba zebów na każdej koronce korby). Ty wybraleś korbę o największej tarczy 48, stosowana na ogół w rowerach typu cross,  na kole 28 cali i węższej oponie. W MTB 26 na takiej korbie może być nieco twardo, no chyba, że jeździsz siłowo i masz nogę. Zaproponowałbym do tego roweru korbę ciut lepszą niż oryginalna SHIMANO FC-M361 3 42/32/22 (acera). Przerzutka przednia spokojnie da sobie radę. reszta wybranych rzeczy może być.

Napisano

Up. Nie da rady : ( przerzutka przednia ) 18 z pojemność, różnica środek -góra 8 z.

https://www.paul-lange.de/tradepro/shop/artikel/docs/einbauanleitungen/SHIMANO/SI_IDC050-ENSIF800AEN.pdf

Teraz, davepol napisał: