Skocz do zawartości

[Wymiana blatu korby] Kellys Gate 90


rozbujnik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupiłem w miarę okazyjnie rower Kellys Gate 90. Mam problem z jedną rzeczą, na prostych..nie mówiąc już o zjazdach. Brakuje mi przełożeń. Korba posiada dwa blaty 36/26. Czy dałoby radę coś zaradzić bez wymiany całej korby? Wymienić sam duży blat, bądź oba na większe? Jeżeli tak, to maksymalnie z jaką ilością zębów?

Z góry dziękuję za pomoc :).

 

Napisano

Nie wiadomo jak zaprojektowane są widełki, jaką korbę przewidział projektant roweru.  Jak blisko widełek wyjdzie większy blat to tylko mtodą organoleptyczną można sprawdzić ... czy montaż przerzutki przedniej daje możliwość jej podniesienia, czy żadnego zapasu już nie ma ...

Z tego wynika, że tarcza 38 wejdzie :

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c527/gate-90-p48687

 

  • Mod Team
Napisano

Coś mi się tak wydaje, że :
1. albo się rozminąłeś z rodzajem roweru na miasto ;)
2. albo masz mocną nogę i faktycznie brakuje Ci przełożeń
3. albo masz za niską kadencję i wydaje Ci się, że rower jest za wolny, a to Ty jesteś za wolny :icon_lol:
Blat 36 z kasetą 11 - 36 daje przy kadencji 90 ok. 41 km/h, więc jak chcesz osiągać 6 - 7 dych, to faktycznie będzie za mały, ale 5 dych jest w zasięgu - po prostu trzeba mocniej dokręcić.

Napisano

1. Trochę sie zgadza, miał być gravel... SOOT 50, ale to zawiła historia. Dlatego został mi zaoferowany w bardzo dobrej cenie właśnie gate 90..

2. I tu jest problem.. nogę mam naprawdę mocną..kilka ładnych lat ciężarów.. zrobiło swoje. Przyznam szczerze, że ruszam z pod świateł.. z przodu duży blat z tyłu 3-4 z najcięższych..

3. To jest tak jak w każdym sporcie..jeden bazuje na sile i tych mięśniach które już ma, drugi na dużej kadencji. Coś jak u pudziana hahah :-D, tyle, że ja nie wymiękam po krótkim dystansie w takim tempie :-).

Wiem, że rower tego typu nie jest do wyścigów na prostej. Tylko glupio tak wracać do domu..i dziwić się, że kliknięcie manetką nie dostarcza już biegu ;-). Dlatego chciałem się dowiedzieć, czy da radę chociaż wrzucić coś z 42 zębami na przód :-).. ;-) jak nie...to może po 13km przejechanych na nowym rowerze..nie stracił na wartości aż tyle ;-) bo lepiej mi na moim MTB na poczciwych 26" jak na razie;-)

  • Mod Team
Napisano

Przejechałeś 13 km - dobrze widzę ?
Skoro tak, a chcesz zauważalnie większych prędkości spod świateł, to może faktycznie spraw sobie coś szybszego - przełajowy blat 46 lub kompaktowy szosowy blat 50 powinien załatwić sprawę.
Co Tym masz w tym 26", że 29" wydaje się wolny ?
Co do siły mięśni i kadencji - można mieć mniejszą siłę i objechać ciężarowca kadencją, ale jak się ma mocne kopyto i kręci w odpowiednio wysokiej kadencji, to korzyści są jeszcze większe.
PS
Nie trenowałem nigdy nóg pod kątem siłowym, ale ruszam z blatu 42 i 3 z tyłu - kadencyjnie, a siłowo raczej nie będzie szybciej ( co prawda średnie koło ), a to i tak wystarcza, żeby startować szybciej od wielu samochodów, ale ja nie jeżdżę po mieście, więc nie zależy mi na tym aspekcie, bo tak naprawdę z nikim się nie ścigam - co najwyżej ze swoim drugim ja.
Orientacyjny przedział średniej przelotowej kadencji to 85 - 90.
Ludzie, którzy się ścigają na maratonach mazowieckich, jeżdżą np. z korbą 32 i kasetą 10 - 42/50, co daje im prędkości chwilowe +/- 40 km/h i to im wystarcza - na zjazdach powiedzmy 50 - 55 i kończą się możliwości napędu, a człowiek zamienia się w chomika.
Jeżeli nie jeździsz szybciej niż 4 dychy ( oczywiście chwilowo ) i twierdzisz, że obecny napęd jest niewystarczający, to widocznie kręcisz siłowo, a do tego masz nieodpowiedni typ roweru - szukaj jakiegoś fitness'a lub gravel'a.
Tak na koniec : to jakie masz to tempo, skoro takie mocne ?
Albo inaczej - czego właściwie oczekujesz od roweru, bo oczywiście zdajesz sobie sprawę, że Gate nie jest rowerem na miasto ( jak zapewne wielu się wydaje ) ?

Napisano

Tarczy 42 to na 99% tu nie wsadzisz. Nie polecam pracy nad kadencją bo zwyczajnie nie każdy ma do tego predyspozycje ... czyli zostaje zmiana roweru...

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Dopiero teraz mam chwilę, aby odpisać.

 

Oczywiście rozumiem, że ten Gate 90ma trochę inne przeznaczenie ;-). Jednak może jest jakaś możliwość wymiany blatu, ostatecznie całej korby? Obawiam się, że nie sprzedam go w normalnej cenie, mimo, że jest nowy, a skoro już go mam, to coś chciałbym wykombinować..

Napisano

A co to ma do rzeczy, nowa korba 2 tarczowa ma takie wymiary (linię łańcucha) jak stara, to i takie same zębatki będą wchodziły. No chyba, że wymiana na korbę 2 tarczową boost , linia łańcucha się niestety przesunie na zewnątrz, ale większa tarcza powinna wejść ... tyle, że korby boost nie mają tarcz 40z, więc trzeba by coś kombinować, do tego przerzutka 2 rzędowa może nie obsłużyć nowej linii łańcucha, oraz koronki 40z ...

Pozostaje jeszcze wymiana na korbę 3 tarczową + wymiana przerzutki + manetki ... i tylko ta zmiana daje możliwość jazdy z tarczą 40z i dopasowania wszystkiego ...

Czyli jak by nie patrzeć, to mocno trzeba kombinować ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...