killgore Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 Cześć, mam prosty amortyzator sprężynowy, kupiony razem z rowerem: Suntour NEX4610-V2-DS-MLO-700C Z czasem zrobił się bardzo twardy - skok to max 2 cm po naprawdę mocnym nacisku. Próbowałem zwiększyć ślizg poprzez popsikanie uszczelek WD40 - jest tylko odrobinę lepiej. Co mogę zrobić aby przywrócić mu sprawność i czy to ma sens (ekonomiczny)? Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 Podpowiem ci ... przeciętnie producent amortyzatora zaleca ich regularny serwis . Dla niektórych modeli interwały serwisowe wynoszą 50h jazdy. Serwis nie polega na psikaniu WD40 czy innym Brunoxem po uszczelkach. Trzeba rozebrać i sprawdzić co tam w środku siedzi. Jak nie ma korozji to wyczyścić i nasmarować ślizgi i miejsca kontaktu uszczelek z goleniami. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killgore Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Ha, tu mnie masz - zawsze byłem przekonany, że takie proste amortyzatory (sama sprężyna) są bezobsługowe. Trochę poczytałem i widzę że jakiś serwis mu się należy. Przy okazji zapytam - czy amorek powietrzno - olejowy wymaga o wiele więcej uwagi od użytkownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Zaniedbanie amortyzatora powietrznego bardziej boli po kieszeni Jednak jakość uszczelnień w amortyzatorach powietrznych bywa wyższa niż w zwykłym sprężynowcu i trudniej taki amortyzator "zapuścić". Zazwyczaj amortyzacja oparta o sprężynę powietrzną ma większe wymagania serwisowe w porównaniu do zwykłej sprężyny stalowej. Sam serwis nie jest to jakoś mocno skomplikowane bo serwis samych goleni dolnych to w zasadzie kalka serwisu zwykłego sprężynowca. Tyle ze dochodzi serwis komory powietrznej - nie robi się go tak często jak przeglądu dołu. Oraz tłumik w którym też należy wymieniać olej ... z tym ze tam gdzie tłumik to nierozbieralny kartridż nie ma żadnych czynności serwisowych . Uszkodzi się wymieniasz na nowy. Jednak te wszystkie "niedogodności" serwisowe dają nagrodę w postaci pracy tego amortyzatora :). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killgore Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Chyba pójdę w tym kierunku przy najbliższym remoncie. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.