Damianpo97 Napisano 13 Maja 2018 Napisano 13 Maja 2018 Witam wszystkich jako iż jestem tutaj nowy i kompletnie zielony mam dla was klika pytań. 1.Jakie polecacie klocki Hamulcowe do mojego Gianta Terrago 3 wszystko w nim jest fabryczne nic nie było zmieniane ani ulepszane . 2.Jaki polecacie płyn hamulcowy bo jest tam układ hydrauliczny . 3.Klocki przede wszystkim mają bardo mocno hamować blokować przednie jak i tylne koło. Oczywiście przy wymianie będzie odpowietrzany cały układ hamulcowy nowy płyn i nowe klocki tarcze zostawiam ponieważ są w bdb stanie bardzo bym prosił o expressową odpowiedź ponieważ ściągam klamki obie na maxa do kierownicy rower jedzie dalej i wyje jak stara krowa a najbardziej mi zalezy na tym by rower dobrze hamował wiadomo może czasem popiszczeć ale nie tak jak teraz że prawie hamulców nie ma
Damianpo97 Napisano 13 Maja 2018 Autor Napisano 13 Maja 2018 no właśnie z tym jest wielki problem nic w rowerze nie zmieniałem a na stronie nic nie jest napisane :/ tutaj parę linków na temat mojego sprzętu http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/263/Giant.Terrago.3.Disc/ http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1067 http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1066 niestety jestem tak zielony w tych sprawach że nawet z tych stron nie jestem w stanie wywnioskować co jest "5"
Mod Team michuuu Napisano 13 Maja 2018 Mod Team Napisano 13 Maja 2018 W ostatnim linku piszą, że alivio to po staremu by było Br-M445. A płyn do hamulców mineralny może być od Sh albo inny byle nie DOT. Pierwszy z brzegu: https://www.centrumrowerowe.pl/olej-mineralny-do-hamulcow-tarczowych-shimano-pd2229/?v_Id=5663&gclid=EAIaIQobChMInrHK-pmD2wIVByrTCh1snwkLEAQYASABEgINR_D_BwE
Damianpo97 Napisano 14 Maja 2018 Autor Napisano 14 Maja 2018 Michuuu czyli normalnie mam wołać klocki do hamulców shimano alvio Br-M445....?
Mod Team michuuu Napisano 14 Maja 2018 Mod Team Napisano 14 Maja 2018 Najbezpieczniej wyjąć stare i wołać takie same.
abdesign Napisano 14 Maja 2018 Napisano 14 Maja 2018 Standardowo są tam klocki shimano B01S (kiepskawe). Lepiej kupić E01S
Damianpo97 Napisano 14 Maja 2018 Autor Napisano 14 Maja 2018 abdesign mógłbyś podesłać chociaż jeden link np z allegro jakie musiałbym zamówić...? i najlepszym wyborem będą raczej półmetaliczne co nie..? nie wymagają rozgrzewania szybko się docierają i elegancko hamują 99% jezdze po mieście czasem hardkorowe zjazdy podjazdy typu parking podmiejski górki w laskach czy po osiedlach chodzi mi by nie było w ogóle słychać jak pracują zero piszczenia i aby od razu koło przednie jak i tylne blokowały
Gość Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 15 godzin temu, Damianpo97 napisał: aby od razu koło przednie jak i tylne blokowały Masz jakiś abonament do dentysty czy o co chodzi? Zablokowane przednie koło w większości przypadków kończy się wypadkiem. Na luźnych podłożu da się przejechać kawałek z zablokowanym przednim kołem, ale na pewno nie jest to polecany sposób hamowania. Jeżeli chodzi o tył, to blokada to najmniej efektywny sposób na hamowanie. Także rozumiem o co Ci chodzi, że hamulce mają być mocne, ale nie nastawiaj się na coś co zatrzyma Ci rower miejscu. Tak czy inaczej model który masz jest dość słaby. Miałem bliźniacze hamulce na bardzo dobrych klockach półmetalicznych i rewelacji nie było. Teraz mam Deore M6000, klocki półmetaliczne, jest lepiej ale nadal dużo brakuje żeby można było powiedzieć że są bardzo mocne. Kup sobie klocki półmetaliczne, ja od siebie polecam Clark's, Jagwire a najbardziej KoolStop. 15 godzin temu, Damianpo97 napisał: 99% jezdze po mieście czasem hardkorowe zjazdy podjazdy typu parking podmiejski górki w laskach czy po osiedlach Pierwsza sprawa że ten rower to nie bardzo się nadaje do "Hardkorowej" jazdy. Dwa że Twój opis sugeruje że ta "Hardkorowa" jazda to nic innego jak osiedlowy "szpan"
Damianpo97 Napisano 15 Maja 2018 Autor Napisano 15 Maja 2018 Przednie koło chciałem blokować by uczyć się manuala więc nie wiem dlaczego te uwagi od razu....Druga sprawa jest taka iż jeżeli chodzi o "hardkorową" jazdę to nic innego jak zjazd po betonowych bądź piaszczystych górkach dość wysokich szybkie skręty w zawilgoconych lasach skoki itp
Gość Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 31 minut temu, Damianpo97 napisał: Przednie koło chciałem blokować by uczyć się manuala więc nie wiem dlaczego te uwagi od razu A manual to nie jest jazda na tylnym kole? Chodzi o to że wcale nie potrzebujesz hamulców które szybko zablokują koło, bo blokada do niczego dobrego nie prowadzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.