Skocz do zawartości

[korba] Zerwana połowa gwintu w lewym ramieniu korby - pytanie


.PaVLo.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wczoraj dorwałem od znajomego starszą szosę i chciałem zmienić w niej pedały. Przy odkręcaniu lewego, rozsypała się połowa gwintu od strony pedała. Uszkodzonych jest 4 z 8 zwojów gwintu. Nowy pedał wkręciłem, ale nie daje mi spokoju czy to wytrzyma. Korba to SHIMANO TIAGRA FC-4700 175mm. Zdjęcie tego nie oddaje, ale połowa gwintu jest mocno uszkodzona. Czy jazda z takim czymś jest nadal bezpieczna, czy to nadaje się tylko do wymiany ?

HMQYOMNl.jpg

 

Może ktoś ma takie ramię, lub może polecić pasujące?.

Napisano

Możliwe, że gwint był uszkodzony już wcześniej. Jak wykręciłeś pedał to polowa gwintu na nim miała aluminium z korby pomiędzy zwojami? Lewa korba zawsze tańsza niz prawa. Możesz szukać używki, nawet innej grupy, byle długość się zgadzała. Teraz możesz zastosować klej do gwintów i na nim wkręcić pedał. Jak wyrwie to albo naprawa albo inna korba.

Napisano
1 godzinę temu, MokryxD napisał:

Napisz do użytkownika PunktXTR, ma on swój serwis i może podejmie się naprawy metodą helicoil.

Ok, ale to jak gwint puści, bo na razie pedał siedzi mocno.

 

Godzinę temu, SoloTM napisał:

Możliwe, że gwint był uszkodzony już wcześniej. Jak wykręciłeś pedał to polowa gwintu na nim miała aluminium z korby pomiędzy zwojami? Lewa korba zawsze tańsza niz prawa. Możesz szukać używki, nawet innej grupy, byle długość się zgadzała. Teraz możesz zastosować klej do gwintów i na nim wkręcić pedał. Jak wyrwie to albo naprawa albo inna korba.

Tak podejrzewam, a gwint na pedale nie miał żadnych zwojów z ramienia. Właśnie myślę nad zakupem tego:

http://allegro.pl/ramie-korby-shiman-ultegra-fc-6600a-6603a-6650-175-i7270276102.html

Tylko czy będzie pasować?, bo długość ta sama, jedynie kolor inny , ale to szczegół. O używkę zapytałem tutaj w dziale o kupnie oraz na kilku grupach z FB, więc może uda się dostać właściwe ramię.

Napisano

A co myślicie o taśmie teflonowej, którą nawinąłbym na wewnętrzny gwint pedała i całość skręcił?, powinno dać to dodatkowy opór i poprawić sztywność osi. Wczoraj zrobiłem mocny trening na SPD, z kilkoma zrywami na stojąco i jak na razie nic się nie luzuje.

Napisano

Nie używałem takiej taśmy, używałem kleju do gwintów. To działa. Podejdź do byle mechanika samochodowego z piwem w ręce i zagadaj o kilka kropel. Jeśli nie chcesz kupować całej buteleczki. Klucz do pedałów weź ze sobą ;) i sam to zrób. Potem najlepiej dać trochę czasu aż się utwardzi. Najlepiej do następnego dnia nie jeździć.

Napisano

Klej do gwintów nie pomoże gdy gwint jest zerwany.

Epoksydowy dwuskładnikowy, nałożyć na gwint ramienia korby (wcześniej odtłuścić), wkręcić do oporu, nadmiar wyjdzie z drugiej strony.

Przy następnej próbie odkręcenia prawdopodobnie zerwie się pozostała część gwintu.

Naprawa:

Rozwiercić, nagwintować ramię korby, nałożyć klej do gwintów, wkręcić tuleję.

Odczekać wymagany czas aż utwardzi się klej, wkręcić pedał.

Oczywiście kupno sprawnego ramienia będzie najlepszym rozwiązaniem.

 

Taśma teflonowa się nie sprawdzi, prędzej pakuły lniane/konopne, ale to nie ma zastosowania w przypadku takich gwintów.

Napisano

Chyba poszukam speca, który wstawi tam tulejkę, bo szkoda pozbywać się całej korby. Jednak mimo uszkodzonego gwintu, pedał nie odkręca się, a miałem okazję to sprawdzić na niedzielnym wypadzie w beskidy, na podjazdach do 16%.

Napisano

Paweł, ja bym tego nie ruszał, chyba że właśnie masz zamiar wykręcić do naprawy. Póki siedzi i trzyma, nie dotykać. Podczas wykręcania może się okazać, że pójdzie reszta gwintu i zostajesz bez korby. 

Napisano

Wykręciłem tymczasowe pedał i gwint jest ok. Nie widać postępującego zniszczenia, więc wszystko powinno działać. Jak wrócę z wyjazdu, to rozejrze się po serwisach i oddam do naprawy, bo szkoda wyrzucać ramienia, a drugiego takiegso samego nie znalazłem, ani na grupach FB, ani na aukcjach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...