Skocz do zawartości

[opony] Wada fabryczna?


Gurdziol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupiłem nówki i przejechałem na nich jakieś 100 km.  Wczoraj przez przypadek zauważyłem na tylnym kole dwie dziury (wgniecenia) ale opony trzymają ciśnienie. Zdziwienie było jeszcze większe bo na przedniej są takie same wgniecenia ale w trochę innym rozstawieniu. 

Zastanawiam się czy to jakaś wada fabryczna czy miałem pecha i rozwaliłem obie opony. 

Pozdrawiam

Jarek

CC396BC9-6DAA-47A2-8030-BC0304939A37.jpeg

Napisano

Miałem tak w conti ultra sport. Nie wiem czy to wada, przez całe 300 kilometrów nie miałem ani jednego laczka ;)

Opony wydałem, brakowało mi komfortu :)

Napisano
Teraz, wojtasin napisał:

Miałem tak w conti ultra sport.

To są Grand Prix 4000 S II.

I co to u Ciebie było, wada opon czy normalnie na nich jeździłeś?

Napisano

A jestes pewny że to nie jakieś szkło tam się wierciło ? W moich 4Season wydłubywałem ostatnio szkiełka niewielkich rozmiarów które  drążyły dziurki, wyglada to podobnie.

Zakładam że wtedy opcje sa 2, alob sie dowierci na wylot i booom, albo się wykruszy i wypadnie jak stara plomba z zęba :P

Napisano

Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona?

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona?

Continental Grand Prix 4000 S II, 700x25. Dostałem odpowiedź ze sklepu że w ten sposób sprawdzają w fabryce jakość gumy i wszystkie tak mają. Ciekawy jestem czy jakiś inny użytkownik tych opon może to potwierdzić.

 

Napisano
2 godziny temu, Gurdziol napisał:

To są Grand Prix 4000 S II.

I co to u Ciebie było, wada opon czy normalnie na nich jeździłeś?

Tak było od nowości, jeździłem, następny posiadacz też jeździ i nie narzeka.

Napisano

witam, dorzucę sprawdzone info nt tych dziurek.

Na pewnych targach rowerowych (dla zainteresowanych Cycle Show NEC Birmingham), zadałem takie samo pytanie przedstawicielom continentala.

Odpowiedź brzmiała (w wielkim skrócie) że służy to do określania przydatności/zużycia opony. W MTB/Cross/przełaj łatwo zauważyc oponę bliską końcu, natomiast w szosowych oponach trzeba sobie radzić inaczej. 

Stanowisko Vittorii potwierdziło mi te informacje, bo takie same dziury były na rubino pro, któe od nich kupowałem.

Napisano

Panowie oczywiście że są to otwory powstałe celowo które służą kontroli zużycia opony

w oponach bez bieżnika czasem zwykły użytkownik nie jest w stanie określić bezpiecznego zakresu zużycia aż oplot nie znacznie wyłazić :D

więc co lepszy producent robi takie otwory, jak otworu nie widać to opona do kosza :)

aahha i na początku ich bardzo nie widać bo opona cała czarna, a jak się już powierzchniowo ubrudzi to robi się kontrast między otworem a resztą opony :)

 

Napisano

Otrzymałem podobną odpowiedź od przedstawiciela sklepu, w którym kupowałem Ultra Sporty.

W obutych w Grand Prix 4000 S II kołach nowego roweru również mam takie zagłębienia.

Napisano

To jest wskaźnik zużycia TWI. Każda opona samochodowa jest wyposażona w taki wskaźnik. W oponach rowerowych rzadko stosowany, ale Continental stosuje w oponach szosowych. Na bocznej części opony przy tym wgłębieniu znajdziesz oznaczenie w postaci trójkącika i skrótu TWI. To oznaczenie pozwala odszukać wskaźnik na bieżniku kiedy ten jest już zużyty. Od razu widać, że nie czytasz instrukcji. Continental umieszcza stosowną informację o zastosowaniu tego oznaczenia zarówno na opakowaniu jak i w instrukcji. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...