Skocz do zawartości

[koła] uszczelnienie obręczy


_Daro_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

mam wątpliwość czy obręcz, którą posiadam - Mach1 29” Neo Disc - można uszczelnić taśmą uszczelniającą Stan's NoTubes z wentylami presta Stan's NoTubes.

Opony jakie chcę założyć to: Schwalbe Nobby Nic Evolution 

Mleczko: Stan's NoTubes Quart.

Czy ten zestaw będzie szczelny, czy konieczna jest wymiana obręczy na dostosowane do opon tubelles ready?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Samą obręcz, czyli otwory na nyple uszczelnisz bez najmniejszego problemu. Problem przy niededykowanych do bezdętki obręczach pojawia się na rantach, czyli połączeniu obręczy z oponą.

Możesz próbować. Opona da się założyć, uszczelni się, ale na 100% szczelności raczej nie licz. (chociaż możesz mieć szczęście i tak). Do zwykłych obręczy najlepiej zastosować opaskę/taśmę, która jest wyraźnie szersza niż wnętrze obręczy - tak aby nie tworzyć nigdzie styku opony z gołym metalem. Niektórzy robią takie z dętek (jest "wbudowany" wentyl), a niektórzy z taśmy izolacyjnej.

Ja obecnie jestem na etapie eksperymentowania z pastą do montażu opon samochodowych, ale jeszcze nie jestem pewien czy dobrze to się dogaduje z uszczelniaczem, więc nie będę kładł głowy na pniak polecając tę metodę:D

Napisano

Uszczelni to uszczelniacz, tylko będzie trzeba dobrze i długo kołem szejkować.

Lipa pojawi się po zejściu ciśnienia, czy przy jeździe na niskim ciśnieniu bo może się koło bardzo łatwo rozszczelnić aka spaść opona z rantu.

I do uszczelnienia obręczy jest dużo lepsza taśma naprawcza gorilla niż te cienkie i delikatne taśmy rowerowe.

Napisano

Uszczelnić uszczelni, ale jaki sens jest tracić połowę wlanego uszczelniacza na rant opony?

Taśma Gorrilla jak najbardziej. Rubena do swojego zestawu w ogóle dodaje taśmę 3M, która tam pasuje tam jak świni siodło. Niby trzyma, ale wchłania uszczelniacz i się rozwarstwia, przez co jest kompletnie jednorazowa.

Napisano

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Z Waszych odpowiedzi wynika, że uszczelnić się da, ale koniec końców mogą być problemy.

Dlatego, moje kolejne pytanie czy warto zainwestować w obręcze WTB ST i23 32 otw Tubeless (mój budżet to około 300 zł za komplet).

Chciałbym pozostawić dotychczasowe piasty Shimano Deore i (jeżeli się da) szprychy Niro 2mm.

Zmuszony jestem wymienić dotychczasowe opony, dlatego pojawił się pomysł przejścia na system bezdętkowy.

 

 

 

Napisano

Te obręcze co podałeś będą jak najbardziej ok, tylko kup obowiązkowo zawory z okrągła stopką!

Zawory Stan's nie muszą być, na rowerowy.com swego czasu mieli WTB i były tańsze, podobnie z mlekiem, spokojnie możesz kupić Trezado, WTB czy Tyre Juice.

A to czy można zachować stare szprychy zależy od obręczy w twoim przypadku, ale raczej nie powinno być problemów.
Możesz jeszcze pomyśleć o sprzedaniu obecnych kół i złożeniu nowych, w cale dużo więcej nie wyjdzie.

Napisano

IvanMTB-znam sposób z dętką, ale zastanawiam się, jak postępować w przypadku uszkodzenia takiego zestawu na szlaku( dziura w oponie, burping)? Zdejmujemy opaskę żeby włożyć zwykłą dętkę? Czy po zejściu powietrza i załataniu dużej dziury można napompować naszą modyfikowaną oponę na szlaku, bez kompresora (małą pompką ręczną)? Przepraszam za Off-topic, z góry dziękuję za odpowiedź.

Napisano
W dniu 14.03.2018 o 22:31, _Daro_ napisał:

Cześć,

mam wątpliwość czy obręcz, którą posiadam - Mach1 29” Neo Disc - można uszczelnić taśmą uszczelniającą Stan's NoTubes z wentylami presta Stan's NoTubes.

Opony jakie chcę założyć to: Schwalbe Nobby Nic Evolution 

Mleczko: Stan's NoTubes Quart.

Czy ten zestaw będzie szczelny, czy konieczna jest wymiana obręczy na dostosowane do opon tubelles ready?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Czy zakładaleś już te opony na obręcze?  Jeśli wchodzą dość ciasno to na 100% się uszczelnią. Jeżeli opona wchodzi luźno i po zalozeniu możesz ją bez problemu obracać wokół obręczy to nie zwracał bym sobie głowy uszczelnianiem.

Napisano

Opona dedykowana to TL ma rant odpowiedniej wielkości, tam wskakuje stopka opony która naprawdę dobrze się trzyma obręczy.

U np WTB jeszcze jest taki ząbek dodatkowo który jeszcze bardziej poprawie trzymanie opony na obręczy.

Bez tego rantu np jazda ostra w górach na niskim ciśnieniu kończy się tym, że opona spada z felgi i układ się rozszczelnia.

W np DT M442, tego "haczyka nie ma, ale opona naprawdę dobrze się trzyma obręczy i nie ma opcji że spadnie tak po prostu.

wtb.png

  • Mod Team
Napisano
12 godzin temu, Blueforce napisał:

IvanMTB-znam sposób z dętką, ale zastanawiam się, jak postępować w przypadku uszkodzenia takiego zestawu na szlaku( dziura w oponie, burping)? Zdejmujemy opaskę żeby włożyć zwykłą dętkę? Czy po zejściu powietrza i załataniu dużej dziury można napompować naszą modyfikowaną oponę na szlaku, bez kompresora (małą pompką ręczną)? Przepraszam za Off-topic, z góry dziękuję za odpowiedź.

Dziura w opinie dziurez w opinie nie równa. Jak masz szkiełko lub kolec to nawet nie zauważasz, bo mleko uszczelnia, jak potniesz ścianke boczną to żadne mleko nie poradzi i trzeba wkleić boot'a i zapakować detkę. No ale jak ktos jest na tyle nierozganiety, że do bezdetkowego zestawu wstawia detkę bez sprawdzenia co tam wystaje do środka to ja już nie poradzę. Na ludzką bezmyślność nie ma lekarstaw :)

Osobiscie 2 razy ratowałem się detka gdy ghetto z detki nie poradziło sobie. Raz było to cięcie opony tuż przy rancie za drugim razem sama dętka-lajner okazała się felerna i puszczała w cieńszym miejscu.

Bekanie opony to nie uszkodzenie ale słabo zrobione ghetto. Dobrze uszczelnione ghetto (u mnie 4 różne zestawy opon i obręczy nie-TLR) nie beka. Bo dętka-lajner pozwala na ścieślejsze spasowanie połączenia obręcz-opona i można spokojnie zejść z ciśnieniem do naprawdę niskich wartosci. Mój rekord to 4PSI, na oponie 3" i obręczy 50mm. Czysto ekseperymentalnie, bo tak miękka opona składała się w zakretach i wogóle nie trzymała podłoża. Ale bekania nie było.

6 godzin temu, phoe napisał:

Opona dedykowana to TL ma rant odpowiedniej wielkości, tam wskakuje stopka opony która naprawdę dobrze się trzyma obręczy.

U np WTB jeszcze jest taki ząbek dodatkowo który jeszcze bardziej poprawie trzymanie opony na obręczy.

Bez tego rantu np jazda ostra w górach na niskim ciśnieniu kończy się tym, że opona spada z felgi i układ się rozszczelnia.

W np DT M442, tego "haczyka nie ma, ale opona naprawdę dobrze się trzyma obręczy i nie ma opcji że spadnie tak po prostu.

wtb.png

Masz nieświeże info co do haków nas obręczach phoe. Większość nowoczesnych obręczy, a już szczególnie węglowych, nie ma haków. Hook-less rims to na dzień dzisiejszy opcja pozwalająca wyprodukować mocniejsze obręcze bez niepotrzebnej wagi równocześnie super-mocno trzymajace opony w ryzach.

Szacunek...

I.

 

Napisano

Przecież napisałem że w WTB są.... a nie że większość ma takowe? Mavic też ma

A ja Ci chodzi o te zagięcie, można i bez neigo jeździć ale przy niskim ciśnieniu obręcz nie trzyma się felgi na tyle mocno, aby przy ostrej jeździe nie rozszczelnić układu. A to że w karbonie im to nie na rękę to ich problem.

A zrobić to nie problem, robią szerszy i płaski bok, a potem wycinają miejsce na stopkę opony - tak będzie obręcz droższa w produkcji.\

Takie DT w XRC 320 nie ma z tym problemu.

  • Mod Team
Napisano
45 minut temu, phoe napisał:

można i bez neigo jeździć ale przy niskim ciśnieniu obręcz nie trzyma się felgi na tyle mocno, aby przy ostrej jeździe nie rozszczelnić układu

Rozumiem, że masz własne doświadczenia w tym temacie :whistling:...

Ciekawe, że moje hookless'y jakoś nie zrzucają opon przy ciśnieniach rzędu 6-8PSI...

Szacunek...

I.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...