ernestowski Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Witam, przymierzam się do przeglądu trzech rowerków na piastach Shimano Nexus 7 i 8. W necie można znaleźć informację, że te piasty wielobiegowe serwisuje się poprzez zanużenie w specjalnym oleju, koloru niebieskiego. Jako że taki olej mam pozostaje mi jeszcze ustalić, czy przed zanurzeniem w oleju piasta ma zostać dokładnie umyta, wypłukana ze starego smaru, czy może nie należy tego robić, wyjąć i brudną włożyć do oleju? Pozdrawiam, Ernest
MikeSkywalker Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 A Nexusa nie smaruje się smarem stałym? Z tego co pamiętam olej jest do Rohloffa i Alfine 11.
ernestowski Napisano 28 Stycznia 2018 Autor Napisano 28 Stycznia 2018 Tu facet rozbiera i serwisuje nowią piastę, co z używaną?
MikeSkywalker Napisano 29 Stycznia 2018 Napisano 29 Stycznia 2018 To ja oglądałem jakiś inny tutorial, bo pamiętam wytartą ze smaru piastę i potem smarowanie od nowa. Tu jakiś serwis w wersji uproszczonej, ale jeśli wystarcza to może faktycznie szkoda się bawić w dokładniejszy.
ernestowski Napisano 29 Stycznia 2018 Autor Napisano 29 Stycznia 2018 Właśnie mam taką wątpliwość, czy i kiedy należy usunąć biały smar i nasmarować od początku. Jak brudny może być smar aby stosować uproszczoną metodę serwisu? Na filmiku facet wkłada piastę z czystym smarem do oleju. Jednak są też instrukcje w pdf, w których do oleju wkładana jest piasta bez śladów smaru. Np. w tym niefirmowym tutorialu "http://thegoldenwrench.blogspot.com/2011/01/servicing-of-internally-geared-hub.html"
ernestowski Napisano 9 Grudnia 2018 Autor Napisano 9 Grudnia 2018 Wczoraj miałem chwilę czasu i rozebrałem swoje nexusy. Po 5 latach i ok. 15 tyś. km w środku były nadal czyste. Smar nie trudniejszy niż szary. Zastosowałem technikę hybrydową smarowania. Wyczysciłem do sucha, nałożyłem smar stały zgodnie z instrukcją, a potem zanurzyłem w oleju. Teraz piasta chodzi ciszej i trochę bardziej miękko zmienia biegi. Olej wypłukuje troche smar stały. Także przestrzegam przed zanurzaniem piast z brudnym smarem.
dudekmotorek Napisano 14 Stycznia 2020 Napisano 14 Stycznia 2020 Nowa piasta ma smar stały (biały) ja kupiłem nowy środek, cały mechanizm, ze starym pomimo braku śladów zużycia były problemy. Do nowego dołożyłem odrobinę smaru teflonowego chodzi wszystko biegi ładnie przerzuca bez oporów i nie zacina się. Jeśli kolor ma znaczenie to smar teflonowy jaki kupiłem jest czerwony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.