Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

schnor25
Napisano (edytowane)

Czołem, chciałem się z Wami podzielić krótkimi spostrzeżeniami na temat przedniej lampki marki Wheel Up, którą nabyłem u Azjatów. Rzadko po zmroku wybieram się w dalsze trasy rowerowe, a jeśli już, to ścieżki są mi dobrze znane. Do tej pory musiałem zadowolić się Cateye`m HL-EL135N (ok. 60 zł). Komfort i bezpieczeństwo w czasie nocnej jazdy stało na niskim poziomie. Ale okej, to tylko markowa lampka za 6 dych, nie mogłem oczekiwać cudów (tak mogłoby się wydawać).

Niemniej po 3 latach miarka się przebrała i postanowiłem kupić drugą lampkę. Przeglądałem różne oferty (planowałem wydać max 120 zł), lampki typowo rowerowe, jak i zwykłe (Olight S1 Baton, o innych, w tym polecanym Convoy`u S2 nie wspominając + uchwyt do nich). W morzu ofert trafiłem na Gaciron V9C-400, który u Nas był do kupienia w jednym sklepie za 120 zł. Nie mało, ale sama lampka wyglądała naprawdę zachęcająco. W podobnej cenie mógłbym kupić słabszego Cateye`a Volt 200.

Zacząłem więc szukać informacji, opinii na temat Gacirona. W Polsce to rzadko spotykany model, a przynajmniej nieopisywany przez nikogo. Musiałem więc polegać na zagranicznych opiniach. W czasie ich poszukiwań natrafiłem na sklep na Aliexprees. Patrzę ta sama lampka w cenie...17 $! Wysyłka za free, decyzja mogła być tylko jedna. Walić Januszexa, kupuje u majfrenda :D Minus całego przedsięwzięcia był taki, że przez gapiostwo zamówiłem podróbę/klon/wypust na rynek azjatycki/uj wie co - V9C-400 od Wheel Up, a nie od Gacirona. No cóż... życie. Lampki wyglądają identycznie, różnią się logotypem oraz (niby) typem diody. Gaciron wyposażono w Cree XPG-2, natomiast Wheel Up w Cree XPE-2 (o ile opisy aukcji są prawdziwe). Nie wiem czy przez różnicę w diodach mam pluć sobie w brodę czy nie...

Mógłbym teraz powielać dane producenta/sprzedawców, ale po co, skoro zrobili oni to w bardzo przystępny sposób. Toteż posłużę sie przygotowanym przez nich materiałem.

Różnice, a w zasadzie ich brak.

Gaciron.jpg

Cechy latarki przedstawione za pomocą piktogramów. Dziwi rozbieżność w godzinach pracy. Nigdzie wyżej/niżej ani widu, ani słuchu o 8 godzinach pracy w którymś z trybów (najlbiżej tej wartości jest tryb stroboskopu, ale wiązka w tym trybie jest dużo mocniejsza niż 100 lumenów...).

Gaciron2.jpg

 

Schemat budowy V9C-400. Lampka jest naprawdę solidnie wykonana i troszkę waży (niecałe 200 gram wg specyfikacji, nie weryfikowałem na wadze).

Gaciron3.jpg

Tryby i czas pracy.

3594451710_1448778056.jpg

No i najważniejsze (REAL FOTO), jak Wheel Up V9C-400 sobie radzi w terenie oraz porównanie względem Cateye HL-EL135N.

lampkiporownanie.jpg

Zdjęcia były wykonywane telefonem komórkowym, toteż potencjał obydwu lampek nie został idealnie odzwierciedlony. Co prawda Cateye świeci mizernie (wiązka światła wystarcza do przeciętnego, co by nie powiedzieć, słabego oświetlania odległości max 15 metrów; optymalnie 5-10 metrów), ale nie aż tak tragicznie jak pokazuje zdjęcie. WUp (skrót Wheel Up) na najsłabszym trybie bije Cateye`a (słaba, bo słaba, ale widoczność na ok. 25 metrów. Dodam w tym miejscu, iż wieczór był "normalny", co prawda niebo zachmurzone, ale bez żadnych mgieł czy innych negatywnie wpływających na widoczność czynników atmosferycznych). Dodatkowo Cateye daje nieco bardziej żółtawą barwę światła niżeli WUp. Na trybie najmocniejszym jazda jest bardzo komfortowa, a to dzięki dobrej widoczności. Subiektywnie oceniając/patrząc (jedno oko na Maroko, drugie na Kaukaz :D), spokojnie dostrzeżemy to co się dzieje ok. 40 metrów przed nami.

Czy deklarowane czasy pracy producenta są prawdziwe czy zawyżone? Nie wiem. Gaciron Wheel Up póki co miał okazję popracować ok. 30 min w egipskich ciemnościach. Czy można było kupić coś lepszego w cenie ok. 65 zł? Nie wiem, być może. Czy jestem zadowolony z zakupu (choć z ostatecznym werdyktem trzeba się wstrzymać na kilka miesięcy)? Jak najbardziej. Czy polecam model V9C-400? Oczywiście.

No i na koniec jeszcze trzy fotki (które de facto powinny znaleźć się dużo wcześniej). Pierwsza z nich wykonana po rozpakowaniu lampki (kartonik dotarł lekko wgnieciony, ale nie wpłynęło to w żaden sposób na zawartość), druga pokazuje jakie ogniwo zapakowano do środka (zajumana jakiemuś ruskowi wystawiającego opinię na ali, swojej jeszcze nie rozkręcałem), a trzecia jak obydwie lampki prezentują się na kierownicy.

IMG_20180124_103729.jpg

Gaciron4.jpg

IMG_20180125_164633.jpg

To tyle, dzięki :)

 

Edytowane przez schnor25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
schnor25
Napisano (edytowane)

EDIT: bo już nie mogę edytować. Proszę brać poprawkę na podawane odległości. Nie mam miarki w oczach, a po chwili zastanowienia i analizy wychodzi na to, że nieco zawyżyłem metraż ;)

a) V9C-400 w trybie słabym świeci przyzwoicie na odległość ok. 10-15 metrów

b ) Zaś w trybie mocnym na max 35 metrów (optymalnie ok. 25-30 metrów)

Chodzi mi o samo, niezłe oświetlenie drogi... więcej grzechów nie pamiętam :)

Edytowane przez schnor25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Dzięki za opis. Szkoda, ze zdjęcia świecenia tylko z telefonu, trochę przez to nieprzydatne. Czy to lampka z odcięciem ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kemor90

Mam i ja ;)

Lampka bez odcięcia, jedynie co lekko jakby ma spłaszczony spot od góry. 

Dodam jeszcze, że jak dla mnie między trybami Low, a High jest za mała różnica. Ogólnie sprawia wrażenie dość dobrze wykonanej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Marcin44
      Przez Marcin44
      Sprzedam przednią lampkę firmy Cateye HL-EL 300 OPTI CUBE w cenie 49zł.


    • Atlantx
      Przez Atlantx
      Szukam licznika rowerowego, który wykorzysta moją opaskę sigma (BT smart) i czujnik kadencji i prędkości (BT smart), budżet 250 zł.
    • Kiciok
      Przez Kiciok
      Witam, na sprzedaż mam licznik Cateye Stealth Evo + GPS

      Licznik jak nowy, użyty kilka razy, stan idealny. Bateria 7h bez problemu, dalej nie testowałem. Ładowany z USB. Stacja dokująca + aplikacja do zgrywania treningów do Stravy. Możliwość ustawienia czułości zapisu śladu, szybkiego stopowania, programowalny wyświetlacz można dodawać/usuwać funkcje. Na tę chwilę wyświetla wysokość, dystans, średnią, czas i aktualną prędkość z GPS, jest bardzo dokładny. Podświetlenie automatyczne wystarczy ustawić godzinę. Ogólnie cały licznik można zaprogramować z poziomu aplikacji na PC.

      Możliwość podpięcia czujników mocy, prędkości, kadencji, pulsu - dowolne na ANT+. 

      W komplecie pudełko, instrukcje, uchwyt na kierownicę lub mostek. Wiecej zdjęć na życzenie. 

      Kontakt/Pytania na PW


    • PilifS
      Przez PilifS
      Dobry wieczór,
       
      czy istniej coś takiego jak dobra lampka przednia ładowana usb do 300 PLN?
       
      Moje dotychczasowe typy to:
       
      KNOG BLINDER ARC 5.5 
      http://alltheway.pl/super-mocne/416-knog-blinder-arc-55-przod-usb-9328389021678.html
       
      LEZYNE SUPER DRIVE XL
      http://www.sportpoint.pl/pl/przednie-oswietlenie-rowerowe/9612-lezyne-led-super-drive-xl-575-lum-usb-czarna-lzn-1-led-6-v204-4712805978502.html?gclid=CO_64J2whMsCFYXbcgod3N0KFw
       
      CATEYE VOLT 400
      http://velo.pl/akcesoria/lampy/cateye/hl-el461rc-volt400
       
      Największe wady jakie zauważyłem:
       
      KNOG - beznadziejne mocowanie, czy ktoś używał z tą piankową taśmą, która miała to poprawić?
       
      LEZYNE - krótki czas działania i średni spot, czy 350 lumenów wystarczy na Kampinos?
       
      CATEYE - bardzo skupiony spot, poza nim niewiele widać
       
      Przeczytałem naprawdę wiele stron o oświetleniu na tym forum (i nie tylko) i nie potrafię wskazać najlepszej z wyżej wymienionych. Najlepiej jakby rozkład i siła światła była jak w knogu, mocowanie z lezyne, a sprawność aku jak w cateyu.
       
      Nie przekonują mnie rozwiązania z osobnym zasilaniem, świecące punktowo/oślepiająco.
       
      Proszę o opinie co byście wybrali w takim budżecie, niekoniecznie z powyższych. A jeszcze chętniej przeczytam opinie użytkowników knog/lezyne/cateye.
       
      Link do strony z porównywarką spotów: http://road.cc/content/review/135611-knog-blinder-arc-17-front-light
       
    • wanderer
      Przez wanderer
      Cześć.
      Od paru dni używam lusterka Cateye BM-45. Niestety dziś zahaczyłem lusterkiem o bramkę i odpadło. Nie stłukło się, ale nie mogę go przymocować z powrotem. Próbowałem wcisnąć końcówkę w tą dziurkę ale nie jestem w stanie. Nie chcę też na siłę wciskać, żeby nie połamać.
      Ma ktoś jakiś pomysł jak połączyć te dwie części?

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.