ojciec35 Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Witam wszystkich mam takie pytanie odnośnie klamko manetek XTR ST-M950 i klamkomanetek XT ST-M 750 1) Jak porównać XTR St –M 950 jak je porównać pod względem przerzucania i trwałości materiałów do klamko manetek XT ST-M 750 Wiem ze klamko manetki XTR ST-M 950 są pod 8 ośmio rzędowa kasetę natomiast klamko manetki XT ST-M 750 są pod 9-więcio rzędową kasetę 2)czy do tych klamko manetek wspomnianych XTR i XT bez problemu w przyszłości dokupię za kilka lat 8-9 więcio rzędowa kasetę nową w raz z łańcuchem czy raczej produkcja będzie wstrzymana- konstruktorzy teraz kombinują i produkują napędy teraz 10-12 rzędów aby kupować ich nowości ! Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Wszystkich!!
woojj Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 kasety 8-9 będą nadal przez wiele lat. Niekoniecznie z wysokich grup ale zawsze. Zresztą martwisz się jakby to był rower do końca twoich dni ;-))) Ja na twoim miejscu kupiłbym oddzielnie manetki i klamki zawsze masz możliwość modyfikacji.
ojciec35 Napisano 18 Stycznia 2018 Autor Napisano 18 Stycznia 2018 a jak porównać te klamkomanetki XTR 950 -XT 750 pod względem trwałości -szybkości przerzucania biegów
woojj Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Panie zależy od kasy ;-))) jeśli miałbyś zapłacić 2x tyle za xtr 8 to chyba brałbym XT 9 z racji lepszego zestopniowania i lepszego wyboru kaset 9. Jeśli składasz retrobika to XTRy 8 będą bardziej na miejscu.
SoloTM Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 XT ST-M750 - 410 gramów xtr st-m950 - 327 gramów same klamki są łożyskowane w xtr na kulkach, xt na ślizgach, skok klamki ( modulacja ) w xtr możesz regulować płynnie, w xt są 2 podkładki do wyjmowania, czyli skokowo. Ciężko porównać działanie manetek - bo jednak 8-mki i 9-tki - manetki - działają trochę inaczej. Obie działają b. dobrze. Trwałość manetek xtr 950 - legendarna - chyba top 1 , xt trochę ustępuje, ale przepaści nie ma. Różnica jest też taka, że XTR na pewno skutecznie działa w opróżnianiu portfela
ojciec35 Napisano 18 Stycznia 2018 Autor Napisano 18 Stycznia 2018 czy te telewizorki (wskażniki) oraz dźwignie od zrzucania biegów -niższe -wyższe - nie psują się -czy zawsze przeskakują - staram się dbać o osprzęt i
woojj Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Teraz, ojciec35 napisał: czy te telewizorki (wskażniki) ....to w razie draki możesz zdemontować. Telewizorki najczęściej padały w wyniku gleby/parkowania- mechaniczne uszkodzenie.
dran2 Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 1 godzinę temu, ojciec35 napisał: konstruktorzy teraz kombinują i produkują napędy teraz 10-12 rzędów aby kupować ich nowości ! 10-11s dzięki zmianie przełożenia przerzutki chodzi dużo lepiej niż starsze systemy, to nie jest tylko kwestia wymuszania kupna nowości, to też porzucenie ograniczających staroci. IMO pakowanie dzisiaj kasy w 8rz XTR czy 9 XT, z powodów innych niż kolekcjonerskie to wyrzucanie kasy. Wydasz tyle co za nowsze lepiej działające części bez gwarancji że będziesz miał za kilka lat cokolwiek tej klasy na zapas, a jak już to w cenach kolekcjonerskich. Albo za kilka lat będziesz miał unikalny mix manetek XTR z kasetą i zmieniarką Altusa.
woojj Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 .....jeśli ktoś ma zmieniarkę XTRa 950 to taki set przeżyje dzisiejsze wynalazki....2razy
ojciec35 Napisano 18 Stycznia 2018 Autor Napisano 18 Stycznia 2018 a czy tak to 10 cio i więcej rzędowa kaseta podejdzie jakoś pod tę klamkomanetki xtr 950 która jest tylko na 8 przełozeń - sam uzywałem kiedys adaptera miałem 7 rzedowa kasetę a używałem pod grip sziftami na 8 biegów i jeszcze co w tedy z przerzutkami xtr 950-952- czy obsłużą kasety 10cio -12 rzędowe jeśli nie będzie produkcji 8-9 cio rzędowych kaset
SoloTM Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Manetki na 8 pasuja do 7 i 8. Do większej ilosci nie. Dziewiatki xt pasuja tylko do 9. O kasety 8 sie nie martw. Zawsze beda takie ze średniej półki. Nie mówię że tylko shimano.. to samo 9 tki. A przerzutki stare xtr 950 czy xt to kasete 32 zeby spokojnie obsłuży.
Punkxtr Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Może trochę uzupełnię: Klamki XTR niestety nie mają łożyska kulkowego, posiadają ślizg tak jak w Deore XT choć nieco inaczej skonstruowany. Przy czym model M950 jest lepiej wykonany niż późniejszy M952, dodatkowo łatwiej ją rozebrać (jest pin zamiast nitu) na czynniki pierwsze. Porównując działanie zestawu XTR M950 i Deore XT M750 wg mnie XT działa nieco płynniej, z kolei 8-kowy XTR miał mniejszy skok dźwigni. Niemniej w środku jest sporo plastikowych części, a wymiana linki bardziej problematyczna niż w nowszych modelach czy wspomnianym XT. Plusem XTR jest dźwignia hamulcowa; ze względu na inne sposób obróbki (kucie) i lepszy ślizg jest po prostu lepsza. I tak jak wspomniał Kolega SoloTM grupa wyższa ma lepszą regulacje tzw. servo choć przyznam szczerze, że na palcach jednej ręki mógłbym policzyć dobrze ustawione lub w ogóle ruszone (najczęściej ludzie nie widzę, że tam w ogóle coś jest). Kasety są i będą ale jak ktoś wspomniał ceny XTR bywają już stosowne do "kolekcjonerskiego" stanu. Zresztą na Allegro "wisi" chyba wciąż nowa 8-ka szarego XTR. Porównywanie z nowymi grupami jest w sumie niezbyt sensowne. Choć jak biorę 11 biegowego XTR to nie odpowiada mi jakość pracy manetki wespół z przerzutką. Ciężko, topornie przy czym skok jałowy nowe manetki mają wyższy niż 8 biegowe sprzed 20 lat (sic!). Osobiście wolę miękkie działanie starszych grup choć każdy ma tu swoje preferencje. Na pewno trwałość jest po stronie wcześniejszych wcieleń.
SoloTM Napisano 18 Stycznia 2018 Napisano 18 Stycznia 2018 Faktycznie, pomyliłem się. W klamkach xtr nie ma łożyska. Sorry /edit Punkxtr możesz jeszcze wypowiedzieć się w temacie vbrejkow xt 750/xtr 950 bo autor również i o nich napisał nowy temat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.