Skocz do zawartości

[Wymiana] na co zmienic?


GrubyCento

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy mam problem, poniewaz chcialbym zmienic przerzutke tyl i kasete, i teraz sprawa wyglada tak ze wiecej km robie po mieście albo rownym (czasami) asfalcie, korba m590 44-32-22 i chcialbym do tego zalozyc sore 3500 i np kasete hg400 11-xx, no wlasnie xx z tego powodu, ze nie wiem jaką wybrać, widzialem ze jest dostepna 25 albo 28, ogolnie chodzi mi o to zeby tez czasami uzyc tej przedniej 22 na jakims podjezdzie, bo aktualnie to krece i stoje w miejscu.

Prosze Was o jakas porade, sugestie.

Napisano

Dokładna konfiguracja napędu? Tj. zmieniarki, manetki , zęby na blatach i kasecie? Mówisz , że jest Ci za lekko na obecnym przełożeniu?

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Tak jest za lekko. Zeby na korbie pisalem 44-32-22, kaseta 11-34, manetki tyl acera przod alivio, zmieniarka tyl alivio m430. Powiem tam, mniej headze po jakims terenie zeby potrzebowac takie przekozenie a wiecej po asfaltach

Napisano

Można by było dać korbę 48t w takim razie. Do tego mniejsza kaseta pokroju 11-28 i już tak lekko nie będzie , za to będziesz miał bardziej rozłożone przełożenia. Ja bym jednak został przy kasecie 11-32 a korbę dał z 48t. W ten sposób pod górę nie będziesz prowadził zamiast jechać a i pójdzie to fajnie rozbujać. Oczywiście zależy też czy masz płasko dookoła , czy mieszkasz w górach itp. Możesz nawet dać kasetę 11-23 , ale wtedy było by już nieźle kombinować , bo przerzutka mtb tego nie obsłuży i trzeba dać szosową. 

 

Jaki budżet? Ogólnie jaki rower?

Napisano

Dookola mam plaszczyzne, a co do roweru to rama el nino, kolo 26", zastanawiam sie wlasnie nad przerzutka szosowa bo wsumie zależy mi bardziej na predkosci. Korbe wrzucilem nowa w polowie sezonu i nie chce znowu zmieniac

Napisano

Bez zmiany korby szybciej nie pojedziesz. Można dać ew. 10t na kasecie , ale droga zabawa. Jedynie możesz właśnie albo korbe zmienić albo po prostu pozbyć się miękkiego przełożenia , ale bez zwiększania prędkości.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ok predkosc mi odpowiada, tylko uwazam ze mam tak jakby dziure bo nie uzywam tej 22 z przodu i zadko kiedy 2 największych z tylu, dlatego chce dac inna kasete

Napisano

W takim razie mogę zaproponować coś takiego.

 

Kaseta :

CS-HG400-9 w wersji 11-28 - Będziesz miał bardziej rozłożone przełożenia a i ciut ciężej będzie na lekkich przełożeniach.

 

Łańcuch:

KMC X9.93 - Na dobrym łańcuchu chwilę pojeździsz do zmiany łańcucha / napędu , a ten kmc jest dość dobry a i fortuny nie kosztuje. 

 

Obecna przerzutka to wszystko obsłuży. 

 

To jest konfiguracja ze średniej półki , można by taniej , ale tylko pozornie , bo z gorszym łańcuchem zajedziesz szybciej napęd i wiadomo :P 

Napisano

Taniej, a bez skutków na trwałości napędu można przejść od razu dając HG300 i .73. Zawsze to 40zł w kieszeni na banany :D

 

Jak chłop nie używa dwóch największych koronek kasety 11-34 to znaczy, że nie używa 30 i 34z. Przed 30 jest 26z. 11-28 jak najbardziej będzie kompromisem, bo kolejną kasetą w 9s o ciaśniejszym stopniowaniu zaczynającą się od 11z jest 11-23, a więc odpadły by z tej 11-34 aż 3 koronki. Można tak i m430 pewnie to obsłuży bez problemu, ale trzeba mieć pewność braku potrzeby posiadania aż 3 koronek. Moim zdaniem taka by wystarczyła, jak przyjdzie potrzeba, to można z przodu zarzucić młynek 22 i będzie grało.

Jak m430 by muliła czasem na dużych koronkach tej 11-23 (wątpię), to śmiało za kilka zł. można kupić jakąś szosową Sorę 9s na krótkim wózku, a ta już będzie działała z taką kasetą na 100%

https://kastor-bike.pl/Przerzutka-tyl-Shimano-SORA-RD-R3000-SS

Napisano

Nie. Dostaniesz kasetę hg300 np. z hg53 i szybko to zajedziesz.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale Twój problem nie polega na tym że brakuje Ci przełożeń szybkich przy korbie z blatem 44 i koronką kasety 11 tylko narzekasz na "młynek" 22? Bo jeżeli dobrze rozumiem tego nie brakuje... jak to ująłeś "prędkość mi odpowiada". Zmiana kasety na 11-28 może nie pomóc, bo niby jak, będzie przyjemniej zestopniowana i tyle. Długo jeździłem na 46/34/24 przy kasecie 11-28. Blatem 46 gniotłem w zasadzie najczęściej "środek" kasety 13-14-16, (oczywiście dokręcanie 46-11 ma swoje uroki, ale w xc to jakieś promile użytkowania były) za to środkowa zębatka zmieniana ze 3 razy..., młynek 22 mógłby nie istnieć. Po zmianie na 42/28 i 11-28 jest genialnie. Hardtail 26 "do płaskiego" Mazowsza, (co prawda u mnie nie wchodzi w grę asfalt). W tym napędzie nie mam biegów "do niczego".

Konkludując - może warto jednak zastanowić się nad "uterkingowieniem" korby skoro aż tyle asfaltu i płaskiego zamiast ścinania samej kasety.

Same zębatki do wymiany - młynek na 26 i środek na 34?

Napisano

A po co? Będzie musiał zmienić przednią przerzutkę jeszcze, bo przejście na jakąś archaiczną 34z może spowodować, iż jego wodzik zacznie o nią haczyć. W dodatku skoro chłopak nie używa młynka 22z wcale, to po co go w ogóle ruszać i zmieniać? Równie dobrze mógłby go odkręcić, choć nie spowoduje to zmian w zasadach jazdy jak na korbie 2rz. 

Dla kogoś kto asfaltuje góralem z korbą 44/32 przejście na ciasno stopniowaną kasetę jest najlepszym pomysłem i niczego więcej tak naprawdę nie potrzeba, bo roweru szosowego z tego i tak nie da się zrobić. Jedno co można się zastanowić to fakt, czy do blatu 44z potrzeba aby na pewno koronki 11z? Są szosowe kasety 12-25 i 12-27 jeszcze lepiej zawężające środek kosztem właśnie tej koronki 11z. Jak nie, to tylko 11-28 lub 11-23 w 9s.

Napisano

Dobra rada - nie pozbywaj się tego łańcucha, który masz obecnie, oczywiście jeżeli nie jest on kompletnie zużyty. Nowy łańcuch jak się wyciągnie do wyciągnięcia tego obecnego będziesz miał dwa łańcuchy na zmianę i kaseta dłużej się pokręci. Zawsze ewentualnie możesz dorzucić trzeci i jeździć na 3 (ja tak robię). Pozdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...