pawelj5 Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Mam rower przełajowy Accent Cx-One na ramie drugiej generacji, takiej jak tu https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-przelajowe/accent/cx-one-set Aktualnie mam tarcze hamulcowe 160mm, ale zastanawiam się nad zmianą przedniej na 180mm. Lewa goleń widelca ma przetłoczenie na tarczę i wygląda na to, że wielkość tego przetłoczenia jest dokładnie pod tarczę 160mm, co potwierdza strona Velo. Czy ktoś próbował montażu większej tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Na logikę to jak Ci się zmieści 1 cm więcej to założyć się da, ale czy jest sens? Przy dobrych hamulcach to tarcza 160 wystarczy nawet w MTB, a co dopiero w przełaju. Dlaczego chcesz mocniej obciążać widelec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Standardowa porada: zacznij od klocków. Różnica między kiepskimi a dobrymi klockami jest ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 A ja bym zaczął od pytania, jakie hamulce są zamontowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Raczej nie należy montować większych tarcz niż przewidziane przez producenta, bo spowoduje to większe obciążenie widelca i z czasem może doprowadzić do jego uszkodzenia. Ja bym nie ryzykował. https://www.forumrowerowe.org/topic/223607-trp-spyre-c-slaba-sila-hanowania/?p=2033932 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Z hamulców jestem zadowolony, ale przedni zaczął trochę pulsować przy hamowaniu. Czeka mnie więc zmiana tarczy i w związku z tym zacząłem się zastanawiać nad rozmiarem. Stąd moje pytanie. Natomiast nie rozumiem dlaczego zwiększenie rozmiaru tarczy może być niebezpieczne. Tłumaczenie, że generowana przez większą tarczę większa siła może doprowadzić do pęknięcia widelca jest bezpodstawna, skoro zmiana klocków na wydajniejsze też spowoduje zwiększenie obciążeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Dlatego się tak dzieje, ponieważ odsuwając zacisk od widelca (musisz zastosować adapter) zmieniasz działanie siły na mocowanie i może to prowadzić do jego pęknięcia/wyrwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 27 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Tłumaczenie, że generowana przez większą tarczę większa siła może doprowadzić do pęknięcia widelca jest bezpodstawna, skoro zmiana klocków na wydajniejsze też spowoduje zwiększenie obciążeń. Nie masz racji. Zwiększenie rozmiaru tarczy to zwiększenie ramienia, czyli momentu gnącego działającego na widelec. Klocki nigdy nie zwiększą momentu aż tak, bo widelec jest obliczony dla maksymalnej siły hamowania i określonej średnicy tarczy. Twój tok myślenia sugerowałby, że producent powinien podawać zalecaną moc hamulca/rodzaj klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 27 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Nie sądzę, aby założenie tarczy 180mm spowodowało uszkodzenie widelca sztywnego. W XC bez problemu jeździ się na 180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 27 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Ale tu nie chodzi o to, gdzie się jeździ, ale na jakie obciążenia był dany konkretny widelec skonstruowany, jest różnica choćby w "lekkości" między osprzętem przełajowym a XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 27 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Masz takie same adaptery, taki sam system mocowania zacisku, takie same gwinty i śruby mocujące, rozmiar sterów ten sam. Obciążenia prawie te same w terenie, bo jeździ się po takim samym. Widelec sztywny wytrzyma mniejsze obciazenia od amortyzatora? Wątpię. Przelaj jest lżejszy, bo ma węższe opony i widelec sztywny zamiast amortyzatora. Reszta komponetow wagowo jest podobna do XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Jeśli nie widzisz różnicy między ponad 3 cm aluminiową rurą dolnych goleni większości amortyzatorów, a filigramową lagą przełajowego widelca to dalsza rozmowa i tak nie ma sensu. Zresztą złamać się to i tak nie złamie przy pierwszym hamowaniu, więc większość i tak będzie przekonana, że działa i można i pewnie pozostanie w tym przekonaniu, bo zanim zmęczy widelec to się z nim rozstanie. Podobnie jak można jeździć po 15 osób w windzie, albo ładować pół tony do passata. Wybór należy do właściciela. Chciał opinię to ją dostał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.