Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Witam. Od dłuższego czasu występuje u mnie pewien denerwujący problem, mianowicie posiadam suport na kwadrat i przy pedałowaniu z korby słychać głośne trzaski, jakby tarcie metalu o metal czy coś (takie strasznie głośne strzelanie). Zmieniłem napęd na nowy, nie ma nawet 200km i nic, dalej to samo, smarowałem gwinty pedałów, dokręcałem śruby od korb, czyściłem mufe od piachu, sztyce tak samo więc tu też problem nie leży. Zdejmowałem korby z suportu, czyściłem mocowanie i nakładałem na nowo mocno dokręcając, pomagało to na chwile bo na max 3 dni, po tym znowu trzaski i strzelanie. Dodam, że przy jeździe na siedząco strzelanie jest cichsze a w stójce jest nie do wytrzymania. Nie wiem co może być powodem. Gdzie problem może leżeć? Pozdrawiam.
Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Tak, suport był kupowany razem z korbami.
Gość Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 A pedały same w sobie? Oglądałeś ramę pod kątem pęknięć? Możesz jeszcze sprawdzić hak przerzutki i zaciski kół, ale to raczej skrajne przypadki.
Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Pedały na jakie bym nie wymienił nie pomagają, ramy co prawda nie oglądałem pod kątem pęknięć ale na poprzedniej ramie, która była nowa działo się to samo.
Gość Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 No dobra, czyli masz dwie ramy itd. Jakie elementy wspólne były przy tych ramach, wymianie napędu itd? Drogą eliminacji powinieneś dojść mniej więcej gdzie szukać. Stery przekładałeś?
chudzinki Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Ale napisał: Zdejmowałem korby z suportu, czyściłem mocowanie i nakładałem na nowo mocno dokręcając, pomagało to na chwile bo na max 3 dni, po tym znowu trzaski i strzelanie Wiem, że większość z Was jest przeciwna temu, ale spróbuj lekko nasmarować kwadrat przed nałożeniem korb. Tylko nie przesadzaj ze zbyt mocnym dokręcaniem.
Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Z tamtej ramy przełożyłem tylko siodło i sztyce, stery były już przy aktualnej ramie. Myślę, że piasta, która była już trochę nie czyszczona może mieć coś wspólnego. Ale czy ten dźwięk aż tak by rozchodził się po ramie? Ale napisał: Wiem, że większość z Was jest przeciwna temu, ale spróbuj lekko nasmarować kwadrat przed nałożeniem korb. Tylko nie przesadzaj ze zbyt mocnym dokręcaniem. Próbowałem tego, ale po czasie znowu problem wracał.
Gość Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 Jak rama alu to dźwięki niosą się tak że naprawdę trzeba się naszukać żeby chociaż w przybliżeniu zlokalizować źródło. Nie wiem czy piasta by wydawała takie dźwięki. Jak zakręcisz kołem to jest cicho? Sprawdź zaciski kół. Trochę drastyczna metoda, ale oprzyj rower o ścianę,stań po boku roweru tak żebyś był do niego przodem, rękami staraj się unieruchomić rower a stopą naciskaj na pedał od boku ( tak żeby rama się gięła w stronę ściany). Może wtedy coś usłyszysz.
chudzinki Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 A z ciekawości: masz regulowany mostek?
Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 Nie wiem czy piasta by wydawała takie dźwięki. Jak zakręcisz kołem to jest cicho? Sprawdź zaciski kół. Trochę drastyczna metoda, ale oprzyj rower o ścianę,stań po boku roweru tak żebyś był do niego przodem, rękami staraj się unieruchomić rower a stopą naciskaj na pedał od boku ( tak żeby rama się gięła w stronę ściany). Może wtedy coś usłyszysz. Szybkozamykacze lekko smaruje przed założeniem. Co do tego sposobu to robiłem tak, że rower stał na hamulcu oparty o ścianę i naciskałem mocno na pedały, strzelało co obrót korby kręcąc do tylu. Zapomniałem dodać, że głównie ten dźwięk wydobywa się z lewej korby. A z ciekawości: masz regulowany mostek? Nie mam.
Gość Napisano 17 Października 2017 Napisano 17 Października 2017 A co to za suport masz? Kręcenie do tyłu na postoju raczej nie pozwala na wygenerowanie dużego obciążenia, a to już jest niepokojące jak wtedy strzela. Jesteś w stanie nagrać filmik?
Natsuu9 Napisano 17 Października 2017 Autor Napisano 17 Października 2017 A co to za suport masz? Kręcenie do tyłu na postoju raczej nie pozwala na wygenerowanie dużego obciążenia, a to już jest niepokojące jak wtedy strzela. Jesteś w stanie nagrać filmik? Jest to suport sr suntour modelu nie pamiętam. Źle to wytłumaczyłem, gdy staje na rower i naciskam na padało tak jakbym chciał ruszyć to strzeli raz i potem nic, lecz jak obrócę korbą w tył i znowu nacisne to znowu strzela i tak w kółko. Jesteś w stanie nagrać filmik? Jutro postaram się to nakręcić.
Gość Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 To ja bym obstawial lozyska, ale mozna zgadywac. Niby suport wymieniales, ale pamietam ze w moim nowym rowerze suport zdechl po 100km.
Natsuu9 Napisano 18 Października 2017 Autor Napisano 18 Października 2017 To ja bym obstawial lozyska, ale mozna zgadywac. Niby suport wymieniales, ale pamietam ze w moim nowym rowerze suport zdechl po 100km.Wątpię, że suport, było tak samo na dwóch innych, ale jeszcze wezmę od kumpla w pełni sprawny i zobaczę.
Gość Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 No nie, to jednak sobie mozna darowac. Sprawdzales czy np nie masz lekko wykrzywionego blatu ktory haczy o przerzutke?
Natsuu9 Napisano 18 Października 2017 Autor Napisano 18 Października 2017 No nie, to jednak sobie mozna darowac. Sprawdzales czy np nie masz lekko wykrzywionego blatu ktory haczy o przerzutke? Nie mam przerzutki z przodu, więc to też nie.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 w rowerze sa pedały a nie pedało. dales rade zlokalizowac przyczyne trzaskow? mam podobnie, ku wymianie korby, na 1 rzedowa, sie sklaniam.
Natsuu9 Napisano 18 Października 2017 Autor Napisano 18 Października 2017 w rowerze sa pedały a nie pedało. dales rade zlokalizowac przyczyne trzaskow? mam podobnie, ku wymianie korby, na 1 rzedowa, sie sklaniam.Nie wiem czy to korby, testowałem korby kolegi i moje dwie pary i zawsze to wraca jak nie po 3 dniach to po tygodniu. Chociaż te nowe korby były kupowane z miesiąc temu i przez miesiąc był spokój i kilka dni temu wróciło.
Gość Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 A może za słabo skręcasz? Jeżeli problem pojawia się niezależnie od sprzętu to znaczy że Ty coś robisz źle.
Witboj Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Z tego co piszesz zdjęcie i ponowne założenie korby pomagało, wymiana korby na jakiś czas pomagała ale po 3-7 dniach wracało. No to chyba problem z montażem korby. Tak jak już zaproponował chudzinki nasmaruj połączenie korba - kwadrat i dokręć. I teraz najważniejsze - piszesz, że dokręcasz mocno - tzn. ile Nm? Pewnie nie robisz tego kluczem dynamometrycznym - to jakim? Jak długi jest ten klucz? Bo coś mi się zdaje, że nie dokręcasz korby i tyle. Na korbie jest 40-50 Nm. Dynamometr jest długi a mimo to trzeba się dobrze zaprzeć, żeby dociągnąć do tych 40 Nm, bo zupełnie inaczej się kręci "na sztywno" a zupełnie inaczej jak jednocześnie korba się dosuwa i tym samym odsuwa od śruby. Może nawet po prostu teraz - tzn. jak strzela - tylko dokręć korbę i zobacz, czy nie przeszło czasami. Nic nie czyść, nie smaruj - po prostu dokręć.
Natsuu9 Napisano 18 Października 2017 Autor Napisano 18 Października 2017 A może za słabo skręcasz? Jeżeli problem pojawia się niezależnie od sprzętu to znaczy że Ty coś robisz źle. Możliwe, w wolny dzień rozbiore cały rower, wyczyszcze i nasmaruje wszystko co jest do nasmarowania i mocno poskręcam. Może pomoże, lecz jak nic to nie da to nie mam pomysłów. Z tego co piszesz zdjęcie i ponowne założenie korby pomagało, wymiana korby na jakiś czas pomagała ale po 3-7 dniach wracało. No to chyba problem z montażem korby. Tak jak już zaproponował chudzinki nasmaruj połączenie korba - kwadrat i dokręć. I teraz najważniejsze - piszesz, że dokręcasz mocno - tzn. ile Nm? Pewnie nie robisz tego kluczem dynamometrycznym - to jakim? Jak długi jest ten klucz? Bo coś mi się zdaje, że nie dokręcasz korby i tyle. Na korbie jest 40-50 Nm. Dynamometr jest długi a mimo to trzeba się dobrze zaprzeć, żeby dociągnąć do tych 40 Nm, bo zupełnie inaczej się kręci "na sztywno" a zupełnie inaczej jak jednocześnie korba się dosuwa i tym samym odsuwa od śruby. Może nawet po prostu teraz - tzn. jak strzela - tylko dokręć korbę i zobacz, czy nie przeszło czasami. Nic nie czyść, nie smaruj - po prostu dokręć. Dokręcam zwykłym kluczem imbusowym dosyć mocno. Co do dokręcania korby to próbowałem, dźwięk był cichszy lecz nadal denerwujący.
Gość Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Dokręcam zwykłym kluczem imbusowym dosyć mocno. To raczej za słabo. Ja mam pół metrowy klucz dynamometryczny, Octalink dokręcałem na 35Nm, uwierz że było trzeba naprawdę się przyłożyć żeby "kliknęło" Zwykłe klucze imbusowe są zaprojektowane tak żeby przy dokręceniu "do oporu" uzyskać w miarę właściwy moment dla danej średnicy śruby. Natomiast w korbie ten moment jest zdecydowanie wyższy niż a ogół to bywa. Ja robiłem tak że najpierw dokręcałem ręką a potem w jednej ręce trzymałem klucz, w drugiej korbę i wtedy dociskając od góry skręcałem całość. Z tym smarem to uważaj, nie nakłada się go dlatego żeby klin nie wjechał za głęboko bo będzie po korbie. PS: Skoro zmieniałeś napęd to po co pchałeś się w dziadostwo jakim jest kwadrat?
Natsuu9 Napisano 18 Października 2017 Autor Napisano 18 Października 2017 To raczej za słabo. Ja mam pół metrowy klucz dynamometryczny, Octalink dokręcałem na 35Nm, uwierz że było trzeba naprawdę się przyłożyć żeby "kliknęło" Zwykłe klucze imbusowe są zaprojektowane tak żeby przy dokręceniu "do oporu" uzyskać w miarę właściwy moment dla danej średnicy śruby. Natomiast w korbie ten moment jest zdecydowanie wyższy niż a ogół to bywa. Ja robiłem tak że najpierw dokręcałem ręką a potem w jednej ręce trzymałem klucz, w drugiej korbę i wtedy dociskając od góry skręcałem całość. Z tym smarem to uważaj, nie nakłada się go dlatego żeby klin nie wjechał za głęboko bo będzie po korbie. PS: Skoro zmieniałeś napęd to po co pchałeś się w dziadostwo jakim jest kwadrat? Ile taki klucz dynamometryczny może kosztować? Na wcześniejszych korbach próbowałem z tym smarem lecz przez to wyrobił mi się kwadrat w korbie, może za dużo nałożyłem? A pchałem się w kwadrat bo wcześniej nie miałem z nim problemów, jest tani a nie chce w ten rower zbytnio inwestować bo zbieram pieniądze na zjazdówke.
Witboj Napisano 18 Października 2017 Napisano 18 Października 2017 Klucze są już od ok. 80 zł ale to chiński badziew bez legalizacji i bez możliwości kręcenia prawo / lewo. Tu masz fajny moim zdaniem (z opisu, mam taki ale na mniejsze zakresy i 1/4, starszy model i bez prawo-lewo) Cena w promocji, renomowanej firmy: http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-3834-20-110-nm-l-p-king-tony-p51.html Musisz sobie dokupić przejściówkę na 1/2 cala
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.