Skocz do zawartości

[Kaseta] Maksymalny rozmiar


MatZak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym założyć "lżejszą" kasetę.

Aktualnie moja kaseta to sram Apex 10 rz 11 - 26

Załączam zdjęcie w jakiej pozycji jest tyny wózek przy najlżejszych ustawieniach.

Nie chciałbym zmieniać, jeżeli to możliwe łańcucha bo jest praktycznie nowy. Dodam, że chciałbym kupić coś tańszego, na czas rozjeżdżenia się po 7 letniej przerwie.

Tiagra lub coś w tej cenie.

Jaką kasetę mógłbym kupić maksymalnie dużą ? 1-2 przełożenia chciałbym po prostu lżejsze gdyż ta kaseta na podjazdy jest dla mnie za ciężka. Nawet jedno przełożenie większe było by dla mnie satysfakcjonujące. 

Jestem zielony w temacie więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wspomnianego zdjęcia niestety...

Nie mniej jednak ustaw łańcuch na 2 największych zębatkach przód-tył i jeśli wózek przerzutki ma jeszcze luz (nie jest napięty w poziomie) tzn, że łańcucha na pewno Ci nie braknie. Wózek nie musi być prostopadle do ziemi - ważne żeby wybierał nadmiar łańcucha i tyle.

Druga sprawa to maksymalna wielkość zębatki dla tylnej przerzutki. 28 myślę, że jeszcze problemu nie zrobi, ale jakbyś chciał zaaplikować kasetę z MTB (32-36T) to może być różnie. Sprawdź specyfikację przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, dodałem zdjęcie ponownie.

A jaka kaseta by podeszła ? mam koła Mavic Ksyrium i cały osprzęt Sram Apex.

Shimano jest kompatybilne ? wystarczy patrzeć na to by było 10 rz i odpowiednia ilość zębów ? czy ma coś wpływ poza tym na kompatybilność ? Myślę o Tiagra 10rz.

post-206808-0-32624900-1507808425_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,