Cuksi Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Witam przejdę do sedna sprawy. Tylni hamulec strasznie skrzypi i nie hamuje. Jak na filmiku. Jest to dość ekstremalny pisk. Dodam,że zrobiłem już następujące czynności - Odtłuściłem klocki, tarcze 3x, benzyna ekstrakcyjna, alkohol przemysłowy, papier ścierny. - kupiłem nowe klocki chodź rower ma przejechane 900 km - wymieniłem olej w układzie hydraulicznym - wymieniłem mocowanie koła na imbusowe, zdawało mi się, że problem jet w luzach koła. Jednak to nic nie dało - regulacja hamulców też nie pomogła, tarcza jest prosta i nie ociera o nic. Koło się kręci w miarę bez oporu. Proszę o pomoc i rady. Jeśli macie jakieś propozycje napiszcie. Wszystkie sprawdzę . Pozdrawiam Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 1. Sprawdź czy tłoki równo się poruszają. 2. Jakie masz klocki? Jeśli półmetaliczne albo metaliczne/spiekane to wypal je nad palnikiem dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Klocki raczej nie wyglądają normalnie Jeśli sam zacisk nie cieknie to porządnie go wymyj jakimś odtłuszczaczem , tarcze tak samo. Klocki generalnie po zalaniu można próbować ratować , ale i tak nie wrócisz im pełnej mocy. Ogólnie jak zakładasz nowe klocki przy takim czymś to powinieneś bardzo dokładnie wszystko odtłuścić przed montażem żeby się nie okazało że kupisz 3 pary klocków potem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Wypal klocki ewentualnie potraktuj je drobnym papierem. Tarcze jeszcze raz przetrzyj papierem ściernym 240 lub drobniej i odtłuść. Możesz użyć ściereczek do czyszczenia okularów dają rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Książkowy przykład klocków zalanych olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Książkowy przykład klocków zalanych olejemNic nie wnosisz do tematu i tylko nabijasz sobie posty ... Książkowy czy nie , trudno. Nie wiadomo do końca jak do tego doszło [emoji14] Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej bo jest tłusta. Najlepiej środek do odtłuszczania tarcz czy silników samochodowych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej bo jest tłusta. Najlepiej środek do odtłuszczania tarcz czy silników samochodowych . Większość środków odtłuszczających do tarcz jest na benzynie ekstrakcyjnej, jest dobra do roweru, o ile się użyje papieru ściernego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję Popieram. Ewentualnie odtłuszczacz typowo do roweru. Używałem samochodowego i było jeszcze gorzej, tylko ten rowerowy porządnie działał, nie mam pojęcia dlaczego. Ale płyn do naczyń jest najlepszy. Ewentualnie rozpuszczalnik uniwersalny/nitro, ale płyn przynajmniej nie śmierdzi. I sprawdź czy się zacisk nie posikał, bo klocki jakieś takie ciemne są wokół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 1) Przeprowadź serwis zacisku zgodnie z zaleceniami Parktoola: 2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków: http://hamulcowe.com.pl/pl/p/Smar-ceramiczny-do-hamulcow-Textar-Cera-Tec/412 i posmaruj leciutko (żeby nadmiarem nie chlapnęło na okładzinę cierną, tylko tzw. film smarny) prowadnice klocka w zacisku. Samą metalową cześć klocka (tylko nie okładzinę!) też możesz posmarować w miejscu, gdzie styka się z zaciskiem (czyli bok klocka). Poznasz łatwo w zacisku gdzie smarować - tam będzie zdarta farba do gołego metalu (widać to na twoich zdjęciach nawet). Niczego innego nie smaruj ! W tym poście masz pokazane gdzie smarować klocek: https://www.forumrowerowe.org/topic/218054-hamulce-problem-piszczenie-tyl-i-przod/page-2?hl=ceramiczny a zacisk dokładnie w miejscu gdzie bok klocka się z nim styka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków: Klocki w rowerach mają na tyle luzu , że chodzą bez oporu. Tak samo sprężynka nie ma wpływu na wracanie tłoczków , jak niektórzy sądzą. Ona jedynie zapobiega dzwonieniu klocków na wybojach i w zakrętach. Jak nałoży smaru to zapewne znów zaraz będzie zmieniał klocki i odtłuszczał tarcze To nie samochód ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 @Ychu - po prostu spróbuj. Działa na 100%. A klocki mają tyle luzu żeby zniszczyć każdy zacisk - w miejscach, które widać na zdjęciu. Im bardziej będziesz odtłuszczał tym będzie gorzej. Sprawdzone wiele razy - w sytuacjach beznadziejnych ratowało sytuację. Piszę bo sprawdziłem a Ty gdybasz. Właśnie ten luz jest problemem - ustawiają się minimalnie pod kątem przez to nie dość, że nie hamują to jeszcze piszczą. Po posmarowaniu zacisk jest już w stanie je ustawić idealnie. Dopóki na zacisku jest fabryczna farba wszystko działa OK bo to ona pełni funkcję "smarną". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.