wachus Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Witam Panowie na tył założyłem inne koło i już je montując musiałem bardziej rozchylić tylne widełki aby nasadzić na ośkę. Po regulacji biegów już od 8 biegów do ostatniego 10 łańcuch ociera o przedni blat. W poprzednim kole z poprzednią kasetą (obie 105) łańcuch ocierał na 9-10 i nie tak mocno jak teraz Oglądając ośkę koła ma nasadzona takie jakby pierścienie Jest możliwość ich ściągnięcia aby te koło można było trochę odsunąć a tym samym zmniejszyć przekos ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Wygląda jak adaptery na sztywną oś. Ściągnij koło i zobacz, ale jak musiałeś rozginać widełki to raczej tak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Rozebrałem całe koło ale zbytnio nie widzę możliwości na tyle by dostać się do tych adapterków jeśli w ogóle one tam są a nie jest to sztywne wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Końcówkę po prawej stronie się zdejmuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 OK mam ale nie ma tu żadnej możliwości skrócenia, nie ma żadnych adapterów. Troche lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Pociągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 OK mam ale niestety nie ma tu żadnej możliwości skrócenia, nie ma żadnych adapterów. Troche lipa. Ale w kasecie znalazłem podkładkę, jakbym ju usunął to nie przyniosłoby to zamierzonego efektu ? Kaseta troche poszłaby do wewnątrz koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 W jakim celu chcesz "skracać" oś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Na tym kole aby założyć musze delikatnie rozchylić widełki by nasadzić je na oś w porównaniu do poprzedniego koła i poniekąd przez to mam większy teraz przekos łańcucha. Od 8 biegu do 10 zaczyna mi intensywnie ociera łańcuch o przedni blat. W poprzednim kole również z kasetą 105 koło bez problemu nachodziło na szerokość widełek oraz przekos łańcucha bym mniejszy - na 9 i 10 łańcuch ocierał o blat i znacznie deliatniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Koło powinno mieć 130mm szerokości osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 To na dobrą sprawę jesteś coś w stanie zrobić w tej sytuacji i tym przekosem ? Likwidacja tej podkładki z wewnątrz kasety coś by dała ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Usunięcie podkładki da... luźną kasetę. Zmierzyłeś czy szerokość montażowa osi to 130mm? Poza tym w jaki sposób rozebrałeś piastę bez wyciągania końcówki po lewej stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Zostaw kasetę w spokoju bo to nie ona jest problemem - nie usuwaj objawu tylko przyczynę. Zmierz długość osi, podaj też dokładny model koła i gdzie kupiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Suwmiarka ustawiona na 130mm wypada tak Co do demontażu to imbusem wykreciłem tą część osi: Później wyciągnąłem drugą plastikową część osi. Bez używania jakiegoś bacika i odkręcania nasadką po prostu zsunąłem kasete z zapadek bębenka i w 2 minuty wszystko miałem rozłożone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 No to jak zakładałeś tą kasetę skoro sama ci zeszła? W ogóle masz bębenek dopasowany do kasety? Zobacz jeszcze jak koło wypada względem hamulców - jeśli miałeś równolegle ustawione w stosunku do poprzedniego koła to zobaczysz różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Hmm po rozłożeniu i złożeniu na nowo koło wchodzi teraz z luzem na widełki. Widocznie coś musiało nie być spasowane do końca. A co do kasety to luźno ją ściągnąłem z bębenka który ma 2 zapadki na sprężynkach a sam bębenek jest gładki bez wielowypustów jak to zazwyczaj bywa. Nałożyłem później na bębenek palcami wcisnąłem zapadki i kaseta weszła do końca, A druga srebrna część ośki odkręcana imbusem najwyraźniej skręca wszystko i trzyma. A z przekosem chyba nic nie zrobię, choć na poprzednim kole z jej kasetą tak łańcuch nie walił o przedni blat jak teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2017 A jeszcze takie pytanie: Dokręcając tą drugą część ośki tą srebrną decyduje poniekąd z jakim oporem będą kręcić się łożyska później w kole ? Zaraz jak poczułem tylko minimalny opór na tej śrubie imbusowej od ośki to przestałem dalej dokręcać bo bym sprawił że łożyska już wyczuwalnie trochę ciężej by się kręciły Łożyska w kole podobno były wymieniany za poprzedniego właściciela i w palcach gładko się kręcą ale jak zakręcę kołem na rowerze to o dziwo szybko te koło się zatrzymuje... W poprzednim kole lżejsze nim zakręcenie powodowało że ewidentnie dłużej się kręci. Niee wiem może te Cosmic tak mają...Albo przez ten stożek karbonowy Tu na filmiku zakręcone słabiej i mocniej https://www.youtube.com/watch?v=YAcG_5_o7Zk&feature=youtu.be Nie wiem być może przesadzam i szukam dziury w cały ale wydaje mi się że koło tej klasy powinny ździebko dłużej się kręcić.. Być może tak powinno być, albo te koła tak mają, może cykający bębenek je ogranicza..nie wiem dlatego pytam was o rade. Jedno jest pewne że moje poprzednio tylne koło ooowiele dłużej się kręci mimo że teoretycznie jest to koło dużo niższej klasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Według mnie kręci się słabo. Ściągnij łańcuch i sprawdź wtedy, chociaż bębenek nie powinien mieć aż tak drastycznego wpływu na długość kręcenia. Przód tak samo? Przy okazji widać że masz zapadniętą oponę w jednym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Z przodu inne zupełnie koło jest ale porównując do koła co było poprzednio z tyłu to teraz ten Cosmic wyraźnie toporniej się kręci, a podobno kiedyś miał wymieniane łożyska i przesmarowany bębenek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Źle skręcasz tą piastę, do regulacji łożysk jest pokrywka po lewej stronie z otworami i kręcąc nią dociągasz albo luzujesz łożyska. Ale zanim to zrobisz to najpierw poluzuj tą pokrywk kilka obrotów, wyciągnij końcówkę osi po lewej stronie i włóż do otworu w osi imbusa 8 albo 10mm (nie pamiętam), trzymając klucz z tej strony dokręcasz tą srebrną końcówkę osi od strony bębenka (dosyć mocno), następnie kasujesz luz na łożyskach wspomnianą pokrywką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2017 A wiec robie wyraźny luz na osi (wtedy kółko już fajnie się kręci bo na łożyska nie jest wywierana żadna siła ze strony ośki Ściągam czarną zaślepkę i wkładam do środka imbus 10 Większy imbus przytrzymuję ręką a mniejszym od strony kasety kręcę. Wtedy obie części ośki zaczynają się skręcać ze sobą do środka i gdy skręcę to dość mocno to robi się duży nacisk na łożyska i koło wyraźnie ciężko chodzi A tu innej regulacji nie widze. Jak kręcę od strony zaślepki to już obracam całą skręconą ośką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 https://youtu.be/3FEpAytyPa4?t=316 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Regulacja luzu na łożyskach rozwiązała problem - koło już ładnie sie kręci A co do wyhamowywania koła przy pracy bębenka to już inna sprawa, widocznie tak jest z tymi "grzechoczacymi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Zagadki i ślizg bębenka powinny być posmarowane specjalną oliwką Mavica. Zastępowanie jej czymkolwiek innym to druciarstwo i się nie sprawdza. Duże opory daje gumowe uszczelnienie bębenka. Sprawdza się posmarowanie jej Slick Honeyem lub innym lekkim skarbem do amortyzacji. W ostateczności można użyć też takiego smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.