Skocz do zawartości

[ Przerzutka tył] Śruba B


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Nie jestem do końca zadowolony z pracy mojej tylnej przerzutki. Nie udaje mi się jej ustawić tak aby zarówno wrzucanie jak i zrzucanie było gładkie, szybkie i ciche. Próbowałem podregulować podczas jazdy baryłką ale nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającego efektu.

Na stojaku oczywiście wszystko działa perfekcyjnie  :thumbsup:

 

Przerzutka Deore RD-M592 SGS

Manetka Deore SL-M590

Kaseta XT CS-M770

Łańcuch HG-93

 

Zarówno kaseta jak i łańcuch są nowe ( na starym zestawie Alivio było podobnie), hak prosty, wózek też. Linka, pancerze itd nowe.

 

Zauważyłem że dość spory wpływ na działanie śruba B. Instrukcja Shimano mówi aby odległość kółka przerzutki od największej koronki wynosiła 5-6mm. Jednak przy założonym łańcuchu jest to praktycznie loteria bo nic nie widać.

 

Jak Wy ustawiacie przerzutkę? Możliwie jak najbliżej kasety czy jednak troszkę miejsca zostawiacie?

  • Mod Team
Napisano

O ile to nie kaseta poniżej 30, bo z tego co pamiętam min ustawienie pasuje do kasety 32t, to sprawdź hak, nawet drobne odchylenie potrafi robić jajca.


 

 

Jak Wy ustawiacie przerzutkę?

Najbliżej kasety jak sie da a to determinuje najwyższa zębatka. Ma być najbliżej tej zębatki ale tez nie na niej. Bieg ma wskakiwać swobodnie. Sprawdź luzy na przerzutce.

Napisano

Kaseta CS-M770 nie występowała w wersji mniejszej niż 11-32, była jeszcze 11-34 więc tu jakiś problem z niekompatybilnością kasety nie powinien wystąpić. W sumie nawet jakby wsadził 11-28 czy 11-25 tak samo (przetestowane na 772). Przyczyny szukał bym gdzie indziej, właśnie hak, luzy i brud na linkach lub faktycznie niepoprawna regulacja B.

Napisano

Kaseta 11-34. Dodam tylko że mam napęd 1x9.

 

Jak najbliżej? Próbowałem robić tak że zbliżałem aż usłyszałem że kółeczka zaczynają obijać się o ząbki kasety i wtedy oddalałem przerzutkę o pół obrotu.

 

A może winne są kółeczka Tacx ( bez luzu) i przez to łańcuch nie ustawia się idealnie na kasecie? Chociaż na logikę to brak luzu powinien tylko przyspieszyć zmianę.

Napisano

No to masz dobrze ustawione, przy zbyt bliskim właśnie kółeczko z łańcuchem będzie obijało o zęby koronki lub nawet nie wrzucisz tego ostatniego biegu.

Tu jest w czymś innym problem, stawiam na linkę. Może wyjmij ją i dobrze przeczyść? Jak wszystko było stare, to te błędy w jej naciągu mogły tak nie wpływać na zmiany biegów, a teraz już tak. Sprawdź to na początek.

Napisano
Może wyjmij ją i dobrze przeczyść?

 

Wymieniona dwa dni temu :thumbsup: Pancerze może mają z pół roku a jeżdżę tylko po suchym   :thumbsup:

 

Może opiszę to bardziej obrazowo:

 

Zbijanie biegów idzie bardzo dobrze ( dla jasności np 9-1), gorzej z wrzucaniem wyżej ( 1-9), mam wrażenie że przez ułamek sekundy przerzutka się "zastanawia" a następnie łańcuch dość mocno wbija się na kasetę. Nie towarzyszą temu żadne dźwięki typu "chrobotanie", po prostu jest opóźnienie w zmianie.

 

Próbowałem regulacji baryłką ale jakoś nie przynosi to oczekiwanego efektu.  

Napisano

Ha, są jeszcze pancerze. Może przesmaruj linkę jakimś smarem teflonowym czy silikonowym? Na chłopski rozum baryłka powinna pomóc, nie ma innej opcji niż wymienione wcześniej.

Rozumiem, że bieg 9-1 to tylko przykład i dzieje się tak na kilku mniejszych koronkach? Na sucho bez linki przerzutka idealnie pracuje, nie czuć jakiegoś zgrzytu?

Napisano

 

 

Rozumiem, że bieg 9-1

 

Tak, żeby była jasność o czym mówimy :thumbsup: 

 

 

 

Na sucho bez linki przerzutka idealnie pracuje, nie czuć jakiegoś zgrzytu?

 

Tak, gładko i przyjemnie, także nie tutaj bym szukał przyczyny  :whistling:

 

Spróbuje jeszcze na prostym odcinku nieco mocniej pokręcić baryłką, ewentualnie podmienię kółka na oryginalne ale to raczej nic nie zmieni.

 

 

Napisano

Miałem podobnie u siebie z tym, że mam rd-m786 i działo się tak tylko przy włączonym sprzęgiełku. U mnie trochę pomogło nieco większe oddalenie górnego kółka od kasety i później baryłką dzięki temu mogłem trochę bliżej przesunąć wózek do osi koła

Napisano

Po co wymieniać linkę bez wymiany pancerza? Linka przecież się nie zużywa- ją się wymienia kiedy zardzewieje... Nasmaruj ją lub wymień pancerz- to powinno rozwiązać twój problem, bo brzmi on dokładnie jak zbyt duże tarcie w pancerzu  :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...