Skocz do zawartości

[gps]Bryton Rider 330 czy Lezyne Super GPS


yakuza79

Rekomendowane odpowiedzi

Krótko. Zastanawiam się nad kupnem licznika gps i waham się między Bryton 330 a Lezyne Super GPS. Są na forum użytkownicy tych zabawek, którzy mogliby podzielić się spostrzeżeniami, za i przeciw itp. Zaznaczam, że żadnych dodatkowych sprzętów jak czytnik mocy itp nie będę używał.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od jakiegoś tygodnia Lezyne Super GPS, więc jak masz pytania to dawaj. Póki co jestem bardzo zadowolony, chociaż nie mam porównania z innymi licznikami tej klasy. Ale za znacznie niższą niż garminowskie cenę mam to czego chciałem - zapis śladu z eksportem do Strava, live z trasy mailem do rodziny (jakoś czuję się wtedy pewniej), możliwość podłączenia pulsometru, kadencji, mocy itp (może kiedyś skorzystam. Do tego wystarczająca dla mnie nawigacja turn-by-turn - nie potrzaba mi mapy na kierownicy, od tego mam telefon w razie czego, a licznik prowadzi elegancko po zaimportowanej trasie, a jeśli z niej zboczę, to łączy się z telefonem i przelicza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz nawigowania na szosie czy również w terenie? Ciekawi mnie jak sprawdza się turn by turn właśnie w terenie, w lasach, górach.

Lezyne zbiera bardzo dobre opinie, wspominają jednak w testach, że potrafi się zawiesić.

Bryton z kolei ma podobno świetną baterię (36h) plus możliwość podłączenia power banka w trakcie pracy bez utraty zapisu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W terenie nie jeździłem jakimś skomplikowanym, bo nie było kiedy. Jeżdzę głównie szosami, czasem lasami podtoruńskimi. Zwracałem uwagę właśnie czy w lesie nie gubi np. sygnału, ale zachowywał się normalnie. Zresztą tydzień to jeszcze nie jest jakiś długi czas na obserwacje, zrobiłem może 300km.

Zawiesiłem urządzenie w pierwszym dniu. Ale chyba przesadziłem, bo w przerwie jazdy próbowałem pozmieniać mu parametry (można ustawiać wszystko zarówno w samym liczniku, jak i z aplikacji), w dodatku w momencie gdy przeliczał trasę, i na jakieś 5 minut się zamroził. O dziwo jak wrócił do siebie po wyłączeniu i włączeniu to kontynuował zapis śladu, na co nie liczyłem. Nie udało mi się powtórzyć zawieszki. 

Bateria według specyfikacji starcza na 22-24h i myślę, że to się sprawdzi. w czasie 4h wycieczki z nawigacją i częstym przeliczaniem (bo ja lubię zmienić trasę) zużył 20% baterii.

Nie próbowałem ładowania w czasie jazdy, ale producent w specyfikacji podaje, że to działa.

Aaaa, w ostatnim update softu dodali możliwość konfiguracji z kilkoma rowerami (każdy może mieć inny układ ekranów), wykrywanie ruchu (przypomina o włączeniu pomiaru, jak np. ruszysz i nie wciśniesz startu), powiadomienia z telefonu to nie tylko rozmowy i SMS, ale większość wyskakujących (u mnie np. Nozbe, jakaś apka inna z przypomnieniami, Whatsapp) plus wiele usprawnień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do nawigowania w terenie sprawdza się dobrze.

Mała uwaga, to czasem przeszkadza, mianowicie przy przecinaniu się ścieżek na mapie, nie bardzo wiesz gdzie jechać.

Krecha powinna  mieć strzałki kierunku nawigacji, problemu nie ma w przypadku pętli.

Ekran ma tylko 4 skazania do odczytu  na raz, garmin ma 10.

Wprowadzili poprawkę i jest możliwość konfiguracji ekranu, na kolor czarny z białymi cyferkami.

Ogólnie jako licznik spisuje się bardzo dobrze, kilka razy miałem zawiechę w naliczaniu przewyższenia ( do skorygowania)

Co do drugiego licznika nie pomogę, u nas mało popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zniechęcają mnie delikatnie te zawiechy i brak modułu WLAN. Fajnie jest mieć połączony cały czas z telefonem, jednak bluetooth w moim szajsfonie wciąga bardzo szybko baterię.

Jeśli chodzi o nawigowanie Bryton rozwiązał to troszkę inaczej od Lezyne. Pokazuje ścieżkę z kilkoma najbliższymi zmianami kierunku. Na ile to jest czytelne w trakcie jazdy? Nie wiem.

Im więcej testów czytam i oglądam tym większy mam mętlik w głowie.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Lezyne Super GPS od kwietnia. Zrobiłem z tym komputerkiem 1500km ale na szosie. Nie potwierdzam zawieszania się. U mnie ani razu nic takiego się nie przytrafiło. Raz aktualizowałem soft, między innymi pojawiła się opcja zapisu trasy co 1 sekundę - wyczekiwana :) poprawiła się jakość zapisu segmentów na Stravie ;) bateria bardzo dobra - spokojnie wytrzymuje te 20 godzin wg instrukcji. Nawigacja działa ale raczej rzadko jej używam. Lezyne używam w zestawie z bezprzewodowym czujnikiem prędkości i kadencji też od Lezyne- dodatkowy koszt 140 zł a baaardzo poprawił się zapis prędkości (tylko z GPS czasem pokazywał zaniżone wartości) i mam w końcu bardzo przydatny zapis kadencji. Generalnie sprzęt polecam, w porównaniu z telefonem (którego dotychczas używałem do zapisu na Endo czy Stravie) jest to o niebo lepsze i wygodniejsze rozwiązanie- u mnie kompterek nie sprawiał żadnych problemów.  No i ma fajne podświetlenie- można w nocy jeździć i też widać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema. Testy trwają, ale po kilku krótszych mogę już co nieco napisać.

Lekki, solidnie zbudowany, nie za duży.

 

e533651654afeb0b09de0216282221fc.jpg

 

Wodoodporności jak i żywotności baterii jeszcze nie testowałem. Załóżmy jednak, że to co producent podaje jest prawdziwe. Zwłaszcza bateria, która podobno pozwala na pracę do 36 godzin. Do tego w trakcie pracy może być podłączony do power banka bez ryzyka utraty zapisu. Przy najbliższej okazji sprawdzę to.

 

Posiada moduł Bluetooth 4.0 i WLAN. Łączy się ze smartfonem szybko i bezproblemowo. Po sparowaniu np. z kontem na Stravie trening każdorazowo po ściągnięciu na telefon automatycznie przesyła ślad na stronę.

 

Po włączeniu szybko łapie sygnał GPS i podczas jazdy nie zauważyłem by go gubił. W gęsto zadrzewionym terenie zaniża prędkość, ale to raczej normalne, gdy nie używa się czujników prędkości. Ślad przejazdu jak na razie jest wiernie odwzorowywany.

Funkcja stop & go działa błyskawicznie.

Wyświetlacz można podzielić do 8 części, gdzie możemy ustawić odpowiednie dla nas funkcje (jest ich 72). Jednorazowo można ustawić max 40 funkcji, gdyż jest do zagospodarowania 5 stron przewijanych prawym przyciskiem.

 

abc63358f66dbb823791dc871fcddea8.jpg

 

Komputerek posiada funkcję nawigowania po uprzednim skopiowaniu z kompa pliku .gpx, lub utworzeniu trasy z poprzedniego treningu, lub po utworzeniu trasy za pomocą aplikacji na smartfonie. W tej ostatniej Bryton posiada funkcję turn-by-turn.

Testowałem pierwszą i trzecią opcję. Działa jak należy, jest dokładna. Po zboczeniu z trasy informuje, że jesteśmy poza wytyczoną trasą. Trening mimo wszystko jest zapisywany. Kolega ma Garmina 820 i wiem, że nie jest to takie oczywiste. U niego po zboczeniu z trasy po kilku minutach wyłącza trening i nie zapisuje go.

 

bdef5a7915b49528bea4553485a3dfdf.jpg

 

Generalnie jestem bardzo zadowolony. Myślę, że jest wart swojej ceny i nie odbiega wiele od markowej konkurencji.

 

PS. Nie posiadam żadnych peryferyjnych urządzeń, czujników, więc na ten temat się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja samochodowa to to nie jest, nazw nie wyświetla. Pokazuje wyznaczoną ścieżkę i wektor w którym kierunku się poruszamy. Nawigowanie turn by turn jest dość dokładne. Polecenie skrętu pokazywane jest z dokładnością do paru metrów. Nie da się zgubić trasy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się dokładniej to sprawdzić, ale z tego co się orientuję to póki ślad zaplanowanej trasy jest widoczny na ekranie widzisz w którym kierunku trzeba się udać by wrócić na szlak.

Przy najbliższej okazji przetestuję również jak sprawdza się nawigowanie w terenie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...