Skocz do zawartości

[szosa dla kobiety] max do 15 tyś zł


RAPSODIIA

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Szukam szosy dla kobiety. Coś godnego polecenia. W tej kwocie znalazłam kilka rowerów , które zwróciły moją uwage , ale wolałabym posłuchac opini bardziej doswiadczonych . Bede wdzieczna za wszelkie podpowiedzi i propozycje

 

nie no, z całym szacunkiem ale brzmi to faktycznie- podobają mi się fajne samochody, nigdy takim nie jeździłam ale ogólnie to lubię marki niemieckie, co sądzicie?  :icon_wink:  

bez podania 'wymiarów' za przeproszeniem i użytkowania takowego roweru to strzelania sobie między sobą na forum info co się komuś podoba w tej kwocie.

 

Każdy producent ma w tym budżecie albo szosy albo gran fondo albo typowe endurance. I co ciekawe segment dla kobiet jest najdynamiczniej rozwijającym się. 

:thumbsup:


Trolle, trolle... Za taka kasę to warunek jest tylko jeden - ma się jej podobać...

no niby tak, ale wiadomo jak to z gustami.

https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/ultimate-cf-sl-9-0-di2-wmn.html

Nie znam kobiety której np Canyon'y się nie podobają, mozna nie do końca zgadzać się z ich polityką wysyłki ale za to serwis punktuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym mojej pokazał to fioletowe coś... to obstawiam ze sie nie spodoba. Moge sprawdzic wieczorem. ;) Niebieski spoko.

 

Jak zaczynasz to trolle maja racje. Kupić rower tańszy i sprawdzić czy to jest faktycznie to czego Ci trzeba, bo rodzajów rowerów jest od groma, za tę kasę można sobie na kilku wyrobić zdanie co nam trzeba - no chyba, że 15 000 zarabiasz w miesiąc i rower ma być też symbolem statusu, to ok. Za 15k dla amatora brałbym nie szosę, a coś uniwersalniejszego co się na szosie dobrze sprawdzi, ale nie będzie problemu z wjechaniem w ścieżki, np Specialized Sequoia, albo coś lżejszego w tym uniwersalnym typie - jest świetny Rondo CF1(tj powinien być dostępny od września), przy czym on ma geometrię dość mocno sportową nawet na ustawieniu "endurance". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

albo coś lżejszego w tym uniwersalnym typie - jest świetny Rondo CF1(tj powinien być dostępny od września), przy czym on ma geometrię dość mocno sportową nawet na ustawieniu "endurance". 

tak, nawet w budżecie, dobry art. jest o nim w BB (cf2 w budżecie autorki) i jesli nie ma 'zacięcia' typowo szosowego (jeden blat z przodu we wszystkich modelach o ile dobrze pamietam)  to moze podpasować. 

Fuji i Orbea mają dobrze spasowane pod kobiety modele. To odnośnie malowania- bardziej neutralne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam szosy dla kobiety. Coś godnego polecenia. W tej kwocie znalazłam kilka rowerów , które zwróciły moją uwage , ale wolałabym posłuchac opini bardziej doswiadczonych . Bede wdzieczna za wszelkie podpowiedzi i propozycje

Zeby miec jakis punkt odniesienia, wrzuc te, ktore zwrocily twoja uwage, bo zaraz ktos zaproponuje ci fulla lub hulajnoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie jest mi głupio napisac, bo w sumie macie rację , ze wielu informacji na temat oczekiwan w odniesieniu do roweru , nie napisałam. W sumie zalozyłam ten temat  bardzo spontanicznie :) Postatram się poprawić.

Jesli chodzi o jazde po szosach mam srednie doswiadczenie. Jezdze na rowerze mtb i to mi sie podoba , jednak okolica w ktorej mieszkam ma tylko kilka tras , ktore pozwalaja na jakąs adrenaline , wiec postanowiłam , ze zeby to przełamac i cos urozmaicic , spróbuje kolarstwa szosowego. Nauczona doswiadczeniem - chce zainwestowac troche wiecej w rower, zeby za jakis czas nie szukac nowego (raz a porzadnie).

Mam 163 cm , wiec szału nie ma :)

Szosówki na które zwrociłam uwage : (https://www.tredz.co.uk/.Liv-Avail-Advanced-Pro-1-Womens-2017-Road-

 

https://www.westbrookcycles.co.uk/giant-liv-avail-advanced-pro-1-ladies-road-bike-2017-p305291/s511152?gclid=EAIaIQobChMIpuu4xojf1QIV6JPtCh2OrgCBEAQYAiABEgItM_D_BwE

 

http://www.pedalon.co.uk/acatalog/trek-silque-slr-6.html#aTBxx64418

 

http://www.pedalon.co.uk/acatalog/scott-contessa-solace-25-disc.html#aSCxx69726014

 

Na chwile obecna to by było na tyle. Patrzyłam jeszcze na rowery Orbea , ale nie wiedziec czemu nie jestem do nich przekonana.

 

pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli interesują cię opinie testerek w bike magazynie to polecam numer pod kobiece tyłki i wymiary:)

z 06- 2017 masz spory przegląd modeli właśnie w budżecie zakładanym. Jak to ujmują dla świadomych raiderek;) 

Giant figuruje tam- Avail Advance Pro z oceną średnią, pytanie czego byś szukała w 'pozycji na rowerze', czy chciałabyś pocisnąć czy bardziej modele uspokojone cię interesują. Wszystkie pod karbon z co najmniej 105. Giant i Scott oferują właściwie proste pozycje. Z podobnych modeli możesz mieć Fuji wspominany (model testowany tam Bravet 1.3)

http://www.cyklomania.pl/fuji-rower-brevet-1-3-disc-2017,id7972.html

Masz coś pośrodku z Eddy Merx'a który wg. mnie jest szalenie wyróżniający.. (na plus) testowany Montreal 74

http://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/szosowe/eddy_merckx/50675/montreal_74

oraz coś w wersji ścigant- Basso do którego osobiście się 'ślinię'.. Venta Purple Lebel (oba ostatnie bez tarcz) ale poniżej budżetu.(granice 9tys)

http://bassobikes.pl/oferta-2017/venta-purple-label/

No i Rose:) pośrodku pozycja, pro sl-200 na aluminium

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-sl-200-lady-bike-now-821519/aid:821526

figuruje u nich jako wyścig ale można się rozejrzeć za modelami 3000 sl, lub sl hydrauliczne 3000/ 2000

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-sl-disc-3000-hydraulic-bike-now/aid:892055

Z pozycji 'srodka' warto faktycznie jeszcze Speca na elektronice rozważyć, do negocjacji oczywiście :) tam właściwie nie ma się do czego przyczepić.

https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/amira-comp-udi2/115394

Wg. osoby która strzeliła od razu w nisko długo i ciężko- najlepiej raz a dobrze  jak to określiłaś- coś pośrodku wybrać. Żebyś nie miała muła potem i zastanawiała się za ile odprzedać żeby serce nie pękało bo masz ochotę na więcej.. 

Jesli masz trochę czasu na przemyślanie wydanie takiej $ to warto przymierzyć się w salonie do np Speca- najbardziej usportowiona i Fuji - najbardziej wyprostowana lub Giant- trochę mniej, przejechać i pomarudzić nad ustawieniami byś miała pojęcie nie tylko ' fotograficzne' i zrzut ze sprzętu  :icon_wink:  

Potem zostanie najgorsze- wybór koloru i idei projektanta..

 

 

Przepraszam za rozpiskę przydługą ale przy tym budżecie właściwie wszystko powinno być tip top :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. To teraz rzuciłas troche nowego swiatła na moje pytanie. Widzę, ze musze jednak troche wiecej czasu poswiecic na wybór odpowiedniego roweru. Bardzo dziekuje za nowe propozycje i kilka uwag na co zwrócic uwage. Wieczorem dokladnie to przeanalizuje.

jeszcze raz bardzo , bardzo dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budzecie raczej nie bralbym pod uwage aluminiowych ram.

Nad czym warto pomyslec to: 

  • rodzaj hamulcow, tarczowe (hydrauliczne), czy klasyczne obreczowe
  • rodzaj napedu, elektroniczne przerzutki, czy mechaniczne

Co do hamulcow, tarczowe, jak duzo jazdy w mokrych warunkach i ewentualnie sporo gor.

Ultegry sa mocnymi hamplami, do tego jakies dobre klocki, przy mniejszej wadze uzytkownika, wiecej nie trzeba.

Naped elektryczny, jest bardzo fajny. Ultegra wydaje sie byc dosc solidna. Mam sporo rowerow z Di2 w moim klubie, nie slysze narzekan.

 

Powyzsze propozycje, szczegolnie dwie sa niezle. Basso bardziej klasyczna geometria ramy i Specialized na elektryce.

Ta rama juz na samym obrazku rwie sie do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu taka świecka tradycja, że każda kobieta, która dokona wyboru rowery dzięki radom forumowiczów, wrzuca później swoje zdjęcie z nowym nabytkiem ;)

 

hmmm... skoro tradycja tego wymaga- postaram sie nie zapomniec o fotce z nową bryczka :)

W tym budzecie raczej nie bralbym pod uwage aluminiowych ram.

Nad czym warto pomyslec to: 

  • rodzaj hamulcow, tarczowe (hydrauliczne), czy klasyczne obreczowe
  • rodzaj napedu, elektroniczne przerzutki, czy mechaniczne

Co do hamulcow, tarczowe, jak duzo jazdy w mokrych warunkach i ewentualnie sporo gor.

Ultegry sa mocnymi hamplami, do tego jakies dobre klocki, przy mniejszej wadze uzytkownika, wiecej nie trzeba.

Naped elektryczny, jest bardzo fajny. Ultegra wydaje sie byc dosc solidna. Mam sporo rowerow z Di2 w moim klubie, nie slysze narzekan.

 

Powyzsze propozycje, szczegolnie dwie sa niezle. Basso bardziej klasyczna geometria ramy i Specialized na elektryce.

Ta rama juz na samym obrazku rwie sie do przodu :)

 

Dzieki za zwrócenie uwaggi na hamulce. Własnie sie nad tym zastanawiałam i w sumie chyba bede celowała w tarczowe. Mieszkam na wyspach i nie ukrywam , ze deszczu tu nie brakuje .

Dzieki waszym radom , powoli wiem czego szukac i czego chce :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, no to od początku, @@RAPSODIIA, koleżance @lederfox34 i kolegom będzie łatwiej Ci pomóc jeżeli określisz swoje priorytety.

Po pierwsze opisz dowolnie czego oczekujesz od roweru (w rozumieniu użytkowania a nie maksymalnej ceny), chcesz nim jeździć sportowo, na wyścigach albo w mocnej grupie szosowej lub wrzucać na Stravę swoje najlepsze wyniki, czy może zamierzasz robić długie całodzienne tripy, a może zamierzasz szybko i aktywnie dojeżdżać do pracy oddalonej o kilkanaście kilometrów, itp. ?

Po drugie w rowerze szosowym, zależnie od przeznaczenia j.w., najważniejsza jest geometria ramy, a to z czego jest wykonana, i jakim osprzętem obwieszona jest drugorzędne, chociaż twój budżet pozwala na dużą swobodę. Dlatego wrzucam link do dobrego kalkulatora geometrii:

https://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp#type

Pomierz się z pomocą drugiej osoby 2-3 razy i wyciągnij średnie z wyników, na dole strony z kalkulatorem są pliki pdf z terminologią i filmik jak dokonywać pomiarów. Competitive fit jest dla pozycji stricte sportowej, Eddy fit jest sportowa ale nie napięta, French fit jest zrelaksowana (jak na szosę, oczywiście).

Wrzuć swoje wyniki w interesującej Ciebie konfiguracji na forum, to pomoże koleżance i kolegom dobrze Ci doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycja została zapoczatkowana w tym temacie ;).

 

Hahaha ktos zawsze musi byc pierwszy :P

OK, no to od początku, @@RAPSODIIA, koleżance @lederfox34 i kolegom będzie łatwiej Ci pomóc jeżeli określisz swoje priorytety.

Po pierwsze opisz dowolnie czego oczekujesz od roweru (w rozumieniu użytkowania a nie maksymalnej ceny), chcesz nim jeździć sportowo, na wyścigach albo w mocnej grupie szosowej lub wrzucać na Stravę swoje najlepsze wyniki, czy może zamierzasz robić długie całodzienne tripy, a może zamierzasz szybko i aktywnie dojeżdżać do pracy oddalonej o kilkanaście kilometrów, itp. ?

Po drugie w rowerze szosowym, zależnie od przeznaczenia j.w., najważniejsza jest geometria ramy, a to z czego jest wykonana, i jakim osprzętem obwieszona jest drugorzędne, chociaż twój budżet pozwala na dużą swobodę. Dlatego wrzucam link do dobrego kalkulatora geometrii:

https://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp#type

Pomierz się z pomocą drugiej osoby 2-3 razy i wyciągnij średnie z wyników, na dole strony z kalkulatorem są pliki pdf z terminologią i filmik jak dokonywać pomiarów. Competitive fit jest dla pozycji stricte sportowej, Eddy fit jest sportowa ale nie napięta, French fit jest zrelaksowana (jak na szosę, oczywiście).

Wrzuć swoje wyniki w interesującej Ciebie konfiguracji na forum, to pomoże koleżance i kolegom dobrze Ci doradzić.

Teraz to zrobiłam wielkie oczy, ale skoro te pomiary maja pomóc. Moze uda mi sie to zrobic po weekendzie,

Poki co moge powiedziec , ze rower ma słuzyc jezdzie sportowej, nie wykluczam wyscigów (oczywiscie w miare moich mozliwosci).

Z kazdym waszym postem mam coraz wiecej informacji i wiecej niewiadomych do przeanalizowanie. Coos czuje , ze z Wami wybire odpowiedni sprzet :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...