Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Nastar

[9600] Merida Big.Seven Team by Nastar

Rekomendowane odpowiedzi

Nastar
Witam ponownie.

Jak zapewne część z was wie, stary projekt (Accent Peak) przedwcześnie zakończył u mnie działalność z powodu kradzieży :-(

R.I.P

W związku z tym, że życie nie znosi próżni, pod koniec maja powstał jego następca, nowy projekt, tym razem na karbonowej ramie. Padło na Meridę.

Wagowo wyszło nawet lepiej niż się spodziewałem. W trakcie składania starałem się wypośrodkować całość na zasadzie koszt - waga.

Efekty możecie ocenić poniżej. Wszelkie komentarze mile widziane :-)

 

Gripy: Ritchey WCS Truegrip 130mm + korki 2kpl. - 43g

Gwiazdka: waga wliczona w stery

Hamulec przedni: Shimano XT BL-M875 + klocki Jagwire półmetal. - 270g + 23g = 293g

Hamulec tylny: Shimano XT BL-M875 + klocki Jagwire półmetal. - 280g + 23g = 303g

Kaseta: Sunrace MX3 10s (11-42) - 394g

Kierownica: Ritchey WCS Carbon 660mm, prosta, "chińczyk" - 155g

Koło przednie: 755g

-Mleko: No Tubes 60ml

-Nyple: DT Squrorx 28szt.

-Obręcz: DT XM401 

-Opaska: Stan's rim tape 25mm

-Piasta: DT Swiss 350 28h 6-bolt

-Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt.

-Zaworek: Stan's

Opona przednia: Schwalbe Rocket Ron 2.25 Lite Skin - 475g

Koło tylne:880g

-Mleko: No Tubes 60ml

-Nyple: DT Squrorx 28szt.

-Obręcz: DT XM401

-Opaska: Stan's rim tape 25mm

-Piasta: DT Swiss 350 135mm 6-bolt, straightpull

-Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt.

-Zaworek: Stan's

Opona tylna: Schwalbe Rocket Ron 2.25 Lite Skin - 528g

Korby: Shimano FC-M675 + Argon TransAlp 36T Narrow Wide - 617g + 45g = 662g

Koszyk na bidon: Bontrager RXXXL Carbon + śrubki - 17g

Łańcuch: KMC X10.93 - 258g

Manetka: Shimano XT SL-M780 = 117g

Mostek: Boplight Race 31,8x90mm / 6st. - 122g

Pancerze: Clarks (180cm) - 50g

Linka: Jagwire - 15g

Pedały: Shimano PD-M8000 XT - 340g

Podkładki pod mostek: No name carbon 1x20mm, 1x15mm - 20g

Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow +  - 274g

Rama: Merida Big.Seven Team rozm. M (17'') + zacisk sztycy + osłona widelca - 1175g

Siodło: Evo Expert Carbon 143x270mm - 172g

Stery: FSA TH MR122  1-1/8  36*x45*  /   TH MR019 1.5  36*x45* - 112g

Suport: Accent BB-EX1 - 101g

Redukcja alu na BSA: Merida - 46g

Sztyca: Procraft PRC 27.2/350mm - 163g

Top Cap: waga wliczona w stery

Tarcza hamulcowa przód: Avid HS-1, 180mm - 132g + 14g śrubki = 146g

Tarcza hamulcowa tył: Avid HS-1, 160mm - 99g + 14g śrubki = 113g

Widelec: Rock Shox Reba RL SA 100mm, Maxle Lite 15mm - 1570g

Zacisk koła przód (oś): DT Swiss 15mm Maxle - 70g

Zacisk koła tył (oś): Formula XQR-12-MA   12mm - 75g

Inne:

Adapter hamulca przód Shimano 180mm + śrubki+ podkładki - 36g

 

 

Razem (waga faktyczna) : 9600 g

 

3e68965fcc7a3ce1gen.jpg

 

e9163933a1887acegen.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Czyżbyś zakupił ramę na Alle? Sam się zastanawiałem nad tym, ale nie ukrywam, że geometria roczników 2017 poszła sporo do przodu. Co do samego roweru, jest bardzo ok. Tylko dwie rzeczy mi się nie podobają. Podróba Ritcheya oraz czerwone naklejki DT na kołach. Plus za mocne koła. Poza tym na pewno ta Merida leci jak strzała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Ładnie wyszło. Nie podobają mi się kanciate chwyty ale to rzecz indywidualna.

Jaki koszty wyszedł za całość? Wszystkie części nowe?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

 

 

Czyżbyś zakupił ramę na Alle? Sam się zastanawiałem nad tym, ale nie ukrywam, że geometria roczników 2017 poszła sporo do przodu.

Tak, rama z Allegro. Leżak magazynowy.

Co masz dokładnie na myśli pisząc o tej geometrii ?

 

 

 

Tylko dwie rzeczy mi się nie podobają. Podróba Ritcheya oraz czerwone naklejki DT na kołach.
 

 

Co do podróby kiery to już wcześniej testowałem podobne rozwiązanie i było ok. Co do wyglądu to osobiście nie widzę różnicy z poprzednim ori Ritcheyem a zależało mi na wadze trochę bo ta jest lepsza względem oryginału. Cena oczywiście też ;-) 

Trochę zgodzę się co do kół. Delikatnie dekomponują całość kolorystycznie ale to mój drugi identyczny zestaw i na pierwszym jeździło mi się świetnie więc poszedłem na ten drobny, wizualny kompromis.

 

 

 

Nie podobają mi się kanciate chwyty ale to rzecz indywidualna.

Zakup całkowicie przmyślany. Wybrałem je nie tyle przez ich "kanciatość" a dla sprężystej twardości pianki. Są akurat - nie za miękkie, nie za twarde. Szkoda tylko, że ten kolor tak szybko się brudzi...

 

 

 

Wszystkie części nowe?
 

Oprócz siodełka (300km przebiegu) oraz hamulców - reszta to nowe części.

Koszt na PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

A to ciekawe ! :-) Pomyślimy...;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

Cześć

 

fajnie że opublikowałeś projekt, czekałem na niego żeby skorzystać z okazji i zadać kilka pytań aby dokończyc swój Peak 27.5 (jednak)

 

Merida świetnie prezentuje się, można pogratulować, zresztą tak jak poprzedni, dlatego wzoruje się :)

 

tak na marginesie mam 2 pary tych chwytów i to święta prawda że brudzą się szybko

 

 

porównując z poprzednim napędem zmieniłeś kasetę z XT na Sunrace a jednocześnie odszedłeś od dwu zębatek na rzecz jednej 36 - czemu zmieniłeś konfigurację i co dzięki temu zmieniło się - jesli wolno spytać i czy np: w górach testowałeś już ten zestaw

 

pozdrawiam

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dzięki za dobre słowo !

 

A co do Twoich pytań w kwestii konfiguracji to zwróć uwagę, że kaseta Sunrace oraz napęd 1x10 wskoczyły jeszcze do poprzedniego Accenta tylko nie mogłem się doprosić adminów o aktualizację wątku z wykazem części.

Tutaj masz dokładnie tego posta: https://www.forumrowerowe.org/topic/210314-10660-accent-peak-650b-by-nastar/?p=1915335

 

Obecny zestaw ma tylko ciut większą kasetę (11-42 vs. 11-40) i był już testowany w Bieszczadach. Jak dla mnie, gdzie liczy się prostota napędu, lekkość całego zestawu i dopasowanie do mojej kondycji jak również terenu gdzie najwięcej jeżdżę (Pomorze Zachodnie) taka konfiguracja jest idealna.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

racja, było już w Peaku ale jestem tak zalatany, że wyleciało mi z głowy, choć coś tam z tyłu czaszki mi świtało, że gdzieś już to widziałem

 

wspominasz o prostocie i lekkosci napędu- też to lubię, odpada przednia zmieniarka i manetka, kierownica prawie czysta, po prostu coś pięknego

 

czy RD-M8000 wybrałeś ze względu na sprzegło i tak z ciekawości czy odczuwasz  dużą różnicę w pracy obecnej manetki a XTR SL-M980

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Sprzęgło w ogóle mnie nie interesowało. Nie używam go. Po prostu ta przerzutka była dostępna nowa i dobrze współgra z 10-rzędową kasetą 11-42.

Jeżeli chodzi o pracę manetki to nie zauważam żadnych istotnych różnic. XT nawet bardziej mi się podoba z tą srebrną dźwignią :-) Z punktu widzenia amatora takiego jak ja, obie działają tak samo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dzordaneiro

I jak sprawuje się ta podróbka Ritcheya ? Sam myślę o chińskiej kierze, ale mam jeszcze małe obawy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Sprawuje się wyśmienicie. Nie ma ze mną jakoś szczególnie ciężko bo lubię miękkie nastawy amora i nie latam codziennie w górach ale zarówno trwałość, sztywność jak i wygląd nie budzą żadnych zastrzeżeń.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

będzie wspaniała do pierwszego złamania, nie ryzykowałbym jeśli ktoś jeździ w bardziej wymagającym terenie.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

 

 

będzie wspaniała do pierwszego złamania,

To ogólna cecha każdej kierownicy ;-)

 

Temat podróbek z Chin był już wałkowany na tym forum wielokrotnie i nie chciałbym aby mój wątek też się w taki zamienił. Każdy ma prawo montować sobie w rowerze to co chce. Kolega zapytał więc mu opisałem swoje własne odczucia a te są pozytywne.

 

P.S. Skoro przetrwała wakacje z rowerem w Bieszczadach więc z papieru nie jest :-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

wracając do wątku, Twój rower bardzo mi się podoba, napęd nie jest uniwersalny ale najważniejsze, że skrojony pod Ciebie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Uniwersalność napędu to też ciekawe określenie. Dla mnie taka konfiguracja jest ok ale przyznam, że nie wiem co może kryć się pod określeniem "napęd uniwersalny" i co tę uniwersalność powinno/może zapewniać ?

Jak Ty to rozumiesz ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

Cześć po długiej przerwie, chciałem spytać jak sprawuje się kaseta MX3 , tzn. przebieg/zużycie oraz intryguje mnie ten zacisk tyl (oś): Formula XQR-12-MA  jako że sam będę poszukiwał takiego a większość w tym standardzie które  widać na znanym portalu aukcyjnym to DT/NT a ta formula mniej znana, gdzie go nabyłeś?

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Cześć. Przepraszam, za tak długą przerwę. Trochę się działo u mnie.

Bardzo mało jeździłem rowerem. Przebieg obecnego setupu to tylko 700km więc nie zrobił żadnego wrażenia na kasecie. Śmiga jak nowa.

A co do tylnej osi - dostałem ją razem z ramą. Sprawuje się bez zarzutu. Zarówno sztywność jak i to co bardzo lubię czyli powtarzalność montażu koła względem zacisku hamulca.

Miałem tam w okolicach montażu nakrętki osi ostatnio mały problem z pękaniem ramy ale zakończyło się szczęśliwie. Szczegóły tutaj: 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×