Skocz do zawartości
mrovka

[Formula R1 Racing] Pytanie o serwis

Rekomendowane odpowiedzi

mrovka

Dzien dobry

 

Rok temu kupilem i zalozylem nowe R1 Racing.

Byly /w sumie sa dalej/ uzywane calosezonowo w angielskich warunkach i na angielskich sciezkach rowerowych.

Maja przebieg okolo 3000 km no i od strony technicznej nie mam im nic do zarzucenia.

 

No ale  mam pytanie.

Kiedy je serwisowac ? Czy jezeli pracuja prawidlowo,to czy one takze,wymagaj okresowych serwisow,jak np widelce FOX'a ?

 

Przyznam sie,ze najchetniej zostawilbym je w spokoju,ale boje sie ewentualnych konsekwencji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Czy moge sie wstrzymac z wymiana plynu jeszcze na rok? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MokryxD

Formule są na DOT, DOT jest higroskopijny. Ja bym wymienił po roku nawet po niewielkim przebiegu, żeby odkładająca się woda nie weszła w jakieś reakcje z korpusem dźwigni albo zaciskiem.

Tym bardziej, że DOT kosztuje grosze, a potrzeba go bardzo niewiele.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Dziekuje,czyli rozumie ze wymiana plynu musi byc okresowa

A czy mozna wyczuc ta wode w ukladzie na klamce podczas hamowania ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Jak wyczujesz to już może być za późno.

Jak kolega wcześniej wspomniał, dot to groszowe sprawy a sama wymiana też do trudnych nie należy.

Mam budżetowe c1 (w sumie w 2 rowerach), które już chciałem zmieniać na coś lepszego ale po chwili refleksji stwierdziłem, że moc mi odpowiada a katowałem je w minusowych temperaturach przez dwie zimy i nic im nie dolega, czego chcieć więcej.

Przelewam je średnio dwa razy w roku, przed i po zimie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Ja swoje w swoich The One wymieniam płyn co roku, a co dwa lata rozbieram na części pierwsze i smaruje.

O Formule trzeba dbać, bo potrafią być kapryśne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

A mozesz powiedziec mi czy po roku plyn ktory wymieniasz,faktycznie nadaje sie do wymiany ? Czy to bardziej taka profilaktyka ?

Pytam glupio dlatego,bo zastanawiam sie czy moge poczekac z ta wymiana na okres zimowy.

 

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Barwa płynu jest niemal identyczna z nowym, więc bardziej jest to profilaktyka. Nie wiem jak ze składem fizykochemicznym :)

 

Serwis robię zawsze marzec/ kwieceń ( od grudnia do marca na tych hamulcach nie jeżdżę ) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Dziekuje,chyba teraz mam jasnoasc umyslu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×