Skocz do zawartości

[4000] Pierwsza szosa dla amatora


marafc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Od jakiegoś czasu rozglądam się za rowerem szosowym w cenie do 4000zł. Szukam raczej z Polski, na fv 23% :)

To mój pierwszy rower szosowy, dotychczas jeździłem (i cały czas jeżdżę) na crossowym Lazaro V3 - ale z racji tego, że 99% moich tras to drogi asfaltowe, stwierdziłem że czas przerzucić się na jakiegoś połykacza kilometrów.

Na początku stwierdziłem, że bez większej filozofii wezmę Tribana 540, ale dostępność rozmiarów to niestety jakiś żart, a i wizualnie widzi mi się tak sobie. Z problemów widzę też korbę 52/36 w połączeniu z kasetą 11/28, co sprawi, że pod górkę będę z tym rowerem raczej wchodził, zamiast wjeżdżać :(

Pytanie - co, jeśli nie ten Triban? Ciężko jest znaleźć cokolwiek na 105 w tych pieniądzach, jednak może warto zwrócić uwagę na coś do 4k PLN? Pojawił się pomysł Focusa Cayo AL na 105 w podobnych pieniądzach, ale z tego co wyczytałem to ma on bardziej sportową geometrię (szukam czegoś raczej wygodnego, nie spodziewam się startowania w wyścigach :) ), a kaseta i korba taka sama jak w Tribanie - musiałbym wymienić. Czy Focus byłby lepszy od Tribana? Co oprócz tych dwóch propozycji?

Z góry dzięki za pomoc!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym szukał szosy w okolicach 4k, to bym mocno się zastanowił nad Meridą:

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt1279/scultura-300-rower-merida.html

http://www.rowerymerida.pl/produkt1381/scultura-300-rower-merida.html

 

Generalnie teraz mamy taki okres w roku, że producenci powoli będą pokazywać kolekcje na rok 2018, więc może warto jeszcze poczekać z miesiąc bo na przykład Trek pokazał kilka modeli, które za podobną cenę do tej z zeszłego roku oferują nieco lepsze wyposażenie, także kto wie, może uda Ci się wyrwać jakąś Emondę za niecałe 5k ;)

 

https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/road-bikes/performance-road/%C3%A9monda-alr/%C3%A9monda-alr-5/p/1406000-2017/?colorCode=black

 

Dodatkowo u wielu dealerow Treka mozna negocjowac pewien upust, okolo 10% bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower planuję kupić w sierpniu, więc jest jeszcze chwila na zastanowienie. Pytanie tylko, czy czekając do września, mogę ugrać coś więcej - nie zaczną wtedy wyprzedawać rocznika 2017?

 

Merdia Scultura 300 kusi mnie swoim wyglądem (niebieska z tego roku jest fantastyczna), tylko w tym momencie odzywa się we mnie głos, który mówi mi że w porównaniu do Tribana 540 muszę wydać 1000zł więcej na rower z kołami no-name i tiagrą, a nie 105. Kurde, gdyby nie wygląd tribana (i tarcze 52/36 + korba 11/28) to bym się nawet nie zastanawiał, a tak stoję w mega rozkroku i nie wiem co zrobić. Szczególnie, że tak naprawdę nie mam pojęcia, czy szosa wciągnie mnie średnio i będę robił w sezonie 1,5k, czy na poważnie i będzie to kilka razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni rozumiem Twoje wątpliwości ;) Właśnie ta niebieska Merida mi wpadła w oko ze względu na ten wygląd, jest przepiękna. Z plusów to masz tam też karbonową sztycę, co poprawi nieco komfort oraz minimalnie zmniejszy wage. Meridka wazy 9.0, a Triban 9.4(przynajmniej wg. tego co napisali na stronie producenta). Z drugiej strony Triban ma 105 i koła Mavica, które mają dobrą opinię. Jeśli o mnie chodzi to wygląd roweru też jest ważny i oprócz tego , że rower ma jeździć i się nie psuć, powinien też się podobać właścicielowi wizualnie.

 

Ja bym z tej dwójki brał Meridę, pomimo wyższej ceny i gorszego osprzętu, ale to też dlatego że aluminiowe ramy B-Twina mi się nie podobają, moim zdaniem mają nieestetycznie wykonane spawy(500/520 na pewno, nie wiem czy 540 to ta sama rama, ale nazwa modelu na to wskazuje).

 

Istnieje możliwość zwiększenia budżetu o 1-2k? Co do wyprzedaży to ciężko mi powiedzieć kiedy się zaczną, pewnie zależy od sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy rowery, Gienka Propela, Docure Ul ultegra i Tribana 105. To ten ostatni robi przebiegi, jest wygodny itd. Dał się ustawić podobnie bardzo do pozostałych. Przeszedł kilka podmian na zasadzie spadów z rowerów pozostałych i obecnie ma siodełko Gianta Forward, przerzutkę tylną i kasetę Ultegra z Docury, koła PR-1 z Gianta, kapcie 4000sII od Conti. Nawet po bułki nim jeżdżę te 300m. Na mojej dzielni obciachu nie ma.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to wygląd roweru też jest ważny i oprócz tego , że rower ma jeździć i się nie psuć, powinien też się podobać właścicielowi wizualnie.

 

Dla mnie też jest to mega istotne, stąd masa wątpliwości i niezdecydowanie co do Tribana :)

 

Istnieje możliwość zwiększenia budżetu o 1-2k? Co do wyprzedaży to ciężko mi powiedzieć kiedy się zaczną, pewnie zależy od sklepu.

 

Raczej będzie ciężko, a skąd pytanie? Jakie opcja otwiera takie powiększenie budżetu?

 

 

 

Mam trzy rowery, Gienka Propela, Docure Ul ultegra i Tribana 105. To ten ostatni robi przebiegi, jest wygodny itd

No i właśnie tu jest haczyk - nie znalazłem niezadowolonych użytkowników Tribana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie odnośnie budżetu - za 6k mógłbyś już z powodzeniem szukać karbonowej szosy na 105 renomowanego producenta, tylko, że wtedy równie dobrze mógłbyś brać pod uwagę innego B-Twina :) A w okolicach 4k ja bym brał Meridę, która może nie ma 11-rzędowej kasety, ale nowa Tiagra jest też bardzo dobrą grupą osprzętu, a w dodatku rowerek wygląda fenomenalnie i będzie cieszył oko na pewno bardziej niż Triban ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też jest to mega istotne, stąd masa wątpliwości i niezdecydowanie co do Tribana :)

 

 

Raczej będzie ciężko, a skąd pytanie? Jakie opcja otwiera takie powiększenie budżetu?

 

 

 

No i właśnie tu jest haczyk - nie znalazłem niezadowolonych użytkowników Tribana...

Ja byłem na początku samego początku przez przeboje z serwisem niezadowolony..., po ustawieniu, wyregulowaniu, bajka ;), a mam 540 co jest w większej części na 105 jest. Polecam, cena bije na głowę inne propozycje, ale ja jestem nawet nie amator, a rekreacyjnie używam rower. Nie wziąłem ultra 900, bo nie było mnie na niego stać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem na początku samego początku przez przeboje z serwisem niezadowolony..., po ustawieniu, wyregulowaniu, bajka , a mam 540 co jest w większej części na 105 jest. Polecam, cena bije na głowę inne propozycje, ale ja jestem nawet nie amator, a rekreacyjnie używam rower. Nie wziąłem ultra 900, bo nie było mnie na niego stać...

 

W przypadku Decathlona i ich serwisu trzeba rozróżnić dwie rzeczy:

1. Ich politykę gwarancyjną i serwisową. I tutaj trzeba przyznać, że mają ją na wysokim poziomie. Dożywotnia gwarancja na ramę i bardzo dobry stosunek do klientów i ich ewentualnych roszczeń. Zwykle przychylają się do propozycji klientów i nie ma problemów z wymianą czy zwrotem. Podam przykład: Kupiłem bratanicy rowerek dziecięcy. Jeździła na nim dwa czy trzy lata, po czym okazało się, że na ramie jest pęknięcie. W sklepie po ekspertyzie chcieli wymienić rower na nowy. A jako, że bratanica w tym czasie wyrosła z tego roweru, sami zaproponowali wymianę na większy model.

 

2. Jakość serwisu. Z tym już jest różnie w zależności od sklepu a nawet konkretnego człowieka, który zajmuje się naszym sprzętem. W jednym przypadku byłem bardzo zadowolony ze zrobionego przeglądu, w drugim żałowałem, że w ogóle się do nich udałem (po przeglądzie regulacyjnym konieczna była następna regulacja na własną rękę). 

 

Użytkuję Tribana 520 już trzeci sezon (kupiłem rower pod koniec lata 2015 r.) i nie mogę powiedzieć na niego złego słowa. Jeździ mi się bardzo dobrze, zrobiłem na nim 8000 km i prawie nic w nim nie musiałem wymieniać (dokupiłem drugi łańcuch i zmieniam co jakiś czas, ponadto założyłem pedały SPD). Ostatnio wymieniłem opony, ale tylko dlatego, że wjechałem na jakieś szkło i odłamek siedział głęboko w środku, niszcząc kolejne dętki. Niestety nie dało się go wyjąć bez zniszczenia opony. 

Rower przeszedł w tym tygodniu przegląd konserwacyjny w fachowym serwisie i mechanik nie zgłaszał żadnych części do wymiany.

Tak więc mogę polecić Tribana. Zresztą nie tylko ja. W najbliższym otoczeniu mam czterech znajomych jeżdżacych na tym sprzęcie i również żaden z nich nie narzeka.

Triban 540 na oprzęcie wyższej klasy może być tylko lepszy. Z chęcią bym go kupił, ale wtedy nie miałem takich środków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...