Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] problem przy regulacji


Nath_147

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z regulacja przerzutki, podczas wrzucania biegów z ciężkich 11T na lekkie 30T przerzutka przeskakuje przedostatni blat, zaś podczas zrzucania w drugą stronę przeskakuje blat 13T (również przedostatni), przerzutka altus RD-M280, kaseta altus 8rz 11-30T, manetka altus m310, 

 

wcześniej miałem wolnobieg 7rz 14-28T, i występował problem miedzy 5-6 biegiem, wrzucając na lżejsze biegi, jakby manetka brała za mało linki, pozostałe biegi pracowały dobrze. rzucałem to na winę manetki, 

 

przy wymianie kasety i manetki z linką, wymieniłem pancerz od strony manetki, zostawiłem tylko dwa stare kawałki po 10-15 cm na ramie i przy przerzutce, 

 

w czym może być wina, bo za chiny nie potrafię dojść, linkę próbowałem regulować na wszystkie sposoby,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się kiedyś bawiłem dwie godziny jak skladalem nowy napęd na 9s a okazało się , że manetka była na 8 a nie na 9 przełożeniu przy zakrecaniu linki [emoji14]

 

Zakresy ustawione prawidłowo? Odległość od kasety prawidłowa? Mametka 7 czy 8s?

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy wymianie kasety i manetki z linką, wymieniłem pancerz od strony manetki, zostawiłem tylko dwa stare kawałki po 10-15 cm na ramie i przy przerzutce, 

 

 

Czyli zrobiłeś dokładnie odwrotnie, niż trzeba było. Najczęściej wymienia się właśnie ostatni kawałek pancerza, przy przerzutce, ponieważ jest zwykle najbardziej zabrudzony i uszkodzony. Dodając luzy przerzutki, pojawiające się z biegiem czasu, masz właśnie takie efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie w najbliższym czasie postaram się o wymianę pozostałych pancerzy linki (i tak muszę dokupić kilka komponentów :().

Później podeśle zdjęcia jak to u mnie wygląda, może problem jest z przerzutką, rower swoje lata ma, spotkało go kilka niemiłych sytuacji, może się coś zbyt mocno powyginało i trzeba naprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest przerzutka SGS? A jakie tarcze masz z przodu - może brakuje pojemności? Najlepiej podaj konkretne dane korby. Jaki masz suport (długość osi) - może masz skopaną linię łańcucha? Sprawdzałeś, czy hak nie jest krzywy?

 

Jaki masz łańcuch i czy nie jest wyciągnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch był naciągnięty w 0,75%, by nie tracić na przesyłkach i czasie itd, poszedłem po całości, wymieniłem krótkie pancerze, łańcuch i tylną przerzutkę (która faktycznie była luźna) i teraz wszystko działa jak należy, dzięki wszystkim za pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...