Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] problem przy regulacji


Nath_147

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam problem z regulacja przerzutki, podczas wrzucania biegów z ciężkich 11T na lekkie 30T przerzutka przeskakuje przedostatni blat, zaś podczas zrzucania w drugą stronę przeskakuje blat 13T (również przedostatni), przerzutka altus RD-M280, kaseta altus 8rz 11-30T, manetka altus m310, 

 

wcześniej miałem wolnobieg 7rz 14-28T, i występował problem miedzy 5-6 biegiem, wrzucając na lżejsze biegi, jakby manetka brała za mało linki, pozostałe biegi pracowały dobrze. rzucałem to na winę manetki, 

 

przy wymianie kasety i manetki z linką, wymieniłem pancerz od strony manetki, zostawiłem tylko dwa stare kawałki po 10-15 cm na ramie i przy przerzutce, 

 

w czym może być wina, bo za chiny nie potrafię dojść, linkę próbowałem regulować na wszystkie sposoby,

Napisano

Ja się kiedyś bawiłem dwie godziny jak skladalem nowy napęd na 9s a okazało się , że manetka była na 8 a nie na 9 przełożeniu przy zakrecaniu linki [emoji14]

 

Zakresy ustawione prawidłowo? Odległość od kasety prawidłowa? Mametka 7 czy 8s?

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

przy wymianie kasety i manetki z linką, wymieniłem pancerz od strony manetki, zostawiłem tylko dwa stare kawałki po 10-15 cm na ramie i przy przerzutce, 

 

 

Czyli zrobiłeś dokładnie odwrotnie, niż trzeba było. Najczęściej wymienia się właśnie ostatni kawałek pancerza, przy przerzutce, ponieważ jest zwykle najbardziej zabrudzony i uszkodzony. Dodając luzy przerzutki, pojawiające się z biegiem czasu, masz właśnie takie efekty.

Napisano

W takim razie w najbliższym czasie postaram się o wymianę pozostałych pancerzy linki (i tak muszę dokupić kilka komponentów :().

Później podeśle zdjęcia jak to u mnie wygląda, może problem jest z przerzutką, rower swoje lata ma, spotkało go kilka niemiłych sytuacji, może się coś zbyt mocno powyginało i trzeba naprostować.

Napisano

Czy to jest przerzutka SGS? A jakie tarcze masz z przodu - może brakuje pojemności? Najlepiej podaj konkretne dane korby. Jaki masz suport (długość osi) - może masz skopaną linię łańcucha? Sprawdzałeś, czy hak nie jest krzywy?

 

Jaki masz łańcuch i czy nie jest wyciągnięty?

Napisano

łańcuch był naciągnięty w 0,75%, by nie tracić na przesyłkach i czasie itd, poszedłem po całości, wymieniłem krótkie pancerze, łańcuch i tylną przerzutkę (która faktycznie była luźna) i teraz wszystko działa jak należy, dzięki wszystkim za pomoc,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...