Skocz do zawartości

[suport] połamaną osłona łożyska suportu Shimano


Rekomendowane odpowiedzi

Ale tam nie ma co dokręcać,to suport prasowany.

Raczej słabo widzę dostępność tej uszczelki,jedyna szansa od kogoś z demontażu starego pressfita.

W tym tygodniu miałem wymieniać swój,powinien podejść,tyle tylko że inne sprawy wypadły.

Może ktoś się odezwie,za tydzień dwa mogę ci podesłać stary jak wymienię swój.

Tymczasem ja bym ten wypolerował,wyrównał i śmigał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy rower to sprawdzam czy wszystko dokręcone i tyle/suportu nie sprawdzałem;) Dawno temu przy nowym miałem małe zdziwienie.

Będę wdzięczny jeśli dasz radę podesłać ;)

Na razie napisałem do sklepu.

Piszesz wyrównać i śmigać ale zastanawiam się czy tak można. W sumie to jest dystans i bez niego korba lata. Niby jak włożę to nie czuje luzów tylko jak na zdjęciu widać jest jedynie połowa praktycznie i się boje ze przy obrocie może dojść do sytuacji że coś będzie nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W sumie to jest dystans i bez niego korba lata.

 

Ale po wygładzeniu masz to wsadzić na miejsce,z tego co widzę,nie powinno być aż takiego luzu na tych resztkach,sprawdź jak to będzie się zachowywało.

Sporo ludzi na forum bawi się serwisem,może ktoś ma taki złom i się odezwie.

Daj maila na pw,po demontażu swojego odezwę się,mój na 99% będzie pasował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz jest taki sam w stronę gdzie jest całość jak i w stronę ułamaną więc chyba ok. Nie wiem czy tam powinien być minimalny luz bo w tej chwili takowy jest ale zaznaczam iż w każdą stronę minimalny

 

Po skręceniu całości nie wyczuwam żadnych luzów. Te o których pisałem wyżej były po włożeniu ośki bez skręcania drugiego ramiena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wsadzaniu korby pewnie pomagali sobie młotkiem i tyle. Poza tym rowery składają ludzie. Marka taka czy inna nie ma większego znaczenia. Gdybyś widział co potrafią zrobić w treku czy specu... ;) Swoją drogą ten dynks powinien pasować też od misek zewnętrznych wkręcanych, chociaż osobiście nigdy nie miałem potrzeby przymierzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji, żeby to się rozpadło podczas eksploatacji. To musiało być połamane na etapie montażu roweru. A jest to plastikowe żeby dało się korby produkować 2X taniej - utrzymanie tolerancji wymiarów (średnicy) osi nic ich nie kosztuje. Czy będzie 24,05 czy 23,95mm zawsze będzie pasować bo plastik się poddaje. Gdyby oś była osadzona bezpośrednio w łożyskach to przy różnicy wymiarów na poziomie 0,05mm oś obracałaby się w wewnętrznej bieżni łożyska (dopóki by nie przyrdzewiała do niego ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niewielką dopłatą będę mieć BB71 Nie wiem czy ten model jest lepszy ale model wyższy więc mówię sobie że niech już będzie. Stary muszę zdać bo wymiana jest gwarancyjna więc oni rozlicza się że swoim dystrybutorem pewnie

Dajcie znać czy czymś się różnią się te modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ogarniam.

Który bb71 ?

Bb71-41a ?

To jednorazowe g...,już bym zostawił to co masz.

Dopłata ?

Przecież bb71 jest tańszy.

To po pierwsze.

A po drugie.

Oczywiście oni to robią na miejscu,mam na myśli wymianę ?

Bo jak masz to robić w własnym zakresie to nonsens.

Już by dali starą z demontażu,i wszyscy byliby zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłać będą jutro więc dogadam szczegóły bo nie wiem czy A/B/C Informacji nie mogę znaleźć dokładnych na ten temat. Ale ten mój to model niższy przecież. Sama cena na to wskazuje obojętnie gdzie by nie szukać.

Wiem że idealnie by było gdyby przysłali kuriera itd itp. Zależy mi na czasie a z wymiana nie ma problemu. Nie zajmie to dłużej niż spakowanie roweru.

Upewnię się jeszcze dokładnie co do modelu jaki mogą przysłać droższego poczym zastanowię się czy lepiej żeby faktycznie przysłali część z demontażu.

Ja tu widzę że oznaczenia a B C to oznaczenia wymiarów a model to grupa XT a ten mój obecny to tiagra dobrze patrzę?

Każdą rada cenną więc dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt dorabiamy ale daje radę;)

Szukam tylko informacji czy opłaca się ta podmiana tego wkładu? Facet mi napisał że BB71 tylko więc nie wiem czy a/B/C. Myślałem że BB71 to XT i do mnie tylko model z końcówką A bo reszta to inne wymiary. A teraz pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że ta wersja starsza XT czy 71 ma w opisie że miski wzmacniane włóknami czyli plastikowe. Natomiast nowsze XT 8000 ma że miski aluminiowe. Może problem jest właśnie w tych miskach plastikowych. Wszystko pływa i dostaje po dupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zak77,nie.

Problemem 71 są ujowe uszczelnienia,może w szosie byłoby ok,a nawet w tych miejskich góralach,ale przy normalnej eksploatacji w terenie,sypią się szybko.

Miski akurat nie mają tutaj znaczenia,akurat osobiście wolałbym nawet z tworzywa.

Element uszkodzony u autora,to nie wina misek,tylko ktoś mechanicznie potraktował tą tuleję.

Z tego co rozmawiałem bb94-41a jest już całkiem ok. a to też tworzywo.

Co do łożysk,na biurku obok leży bb86/92 pro,w nim łożyska pracują dużo lepiej niż w shimanowskich,a to budżetówka.

Jeżeli accent się nie sprawdzi,to zastanowię się w przyszłości :

 

 

http://wheelsmfg.com/bottom-brackets/bb86-92/bb86-92-bottom-brackets.html?crank_compatibility=6845

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...