M4RUD3R Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Cześć Wszystkim.Na wstępie zaznaczę, że jeden rower już mam - złożona pod siebie NS Soda. Ten rower, o który pytam to będzie drugi na stanie. W Sodzie mam napęd 2x10 , na zębatce 38x26 z przodu, koła 26, i na najmniejsze zębatki z kasety z tyłu rzadko kiedy schodzę.Przeznaczenie: jazda po lesie / szutrach, okolicach (Suwałki), więcej podjazdów niż zjazdów, trochę asfaltów, na którym lekko będzie można przejechać 80 - 100km dziennie. Co prawda na Sodzie taką trasę też robiłem, ale to katorga, szczególnie na odcinkach asfaltowych ;-) Dlatego chcę nabyć sztywniaka jako drugi rower, przy okazji transport po mieście, do treningów jesienią itp. Rower zamierzam wyposażyć w SPD.Budżet: drażliwy temat jak zawsze, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy że 5000 zł to maks granica jaką mogę przeznaczyć.Wymiary: no i tutaj zaczynają się schody. Do modeli które biorę pod uwagę nie mam jak się nawet przymierzyć. Zależy mi, aby nie bolały później plecy po takich trasach. Mam około 178 cm wzrostu, wewnętrzna część nogi do skarbu faceta to około 78 cm. Długość ręki od barku do dłoni około 66 cm. Ważę około 92-95kg, w tym przedziale. Nie wiem więc kompletnie w jakim rozmiarze powinienem sobie szukać ramy zależnie od wybranej wielkości koła. Co upatrzyłem: 1. Kellys Gate 30/50 , delikatne róźnice w osprzętach, w obu sztywne osie , myślę że to na plus.2. Kross B8 / R8, B7/R7, tak jak wyżej różnice w osprzętach, w obu sztywne osie3. Giant Fathom 29ER 1LTD4. Giant Fathom 26. Used Trek Caliber 9 z 2016 roku7.Used Specialized Carve albo Rockhoper ? 8. Used Radon ZR Race 27,5 5. Złożyć coś np na ramie Accent Peak / czymś od Authora, NS lub DartmoorNad czym się zastanawiam: nie bardzo miałem okazję pojeździć dłużej ani na 27,5 ani na 29. Wydaje mi się, że te 29 takie trochę toporne jest, ale mogę się mylić. Nie wiem czy lepiej kupić gotowca czy znowu coś składać. Na pewno na plus składania jest dowolność konfigu, aczkolwiek update roweru też wchodzi w grę z czasem, czy to lepszy amor, czy komponenty wyższych grup, zależnie od potrzeb i sytuacji. Co chcę osiągnąć:chciałbym mieć rower na którym dłuższe eskapady nie będą problemem (normalne zmęczenie jazdą to nie problem), raczej w żadnych zawodach startować nie zamierzam, ale kto wie ?. Nie chcę kowadła - już mam swoją 16kg sodę ;-) Wszelkie opinie bardzo mile widziane. Zapraszam do dyskusji.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Czerwca 2017 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2017 Dla koła 27,5 " maksimum dla Ciebie to rama 18 ", a dla koła 29 " rama 17 " ( chyba że chcesz poczuć ramę w kroku - wtedy większe ) , ale oczywiście najlepiej się przymierzyć i przejechać przed zakupem. Obejrzyj Rometa Monsuna : http://allegro.pl/rower-gorski-romet-monsun-29-1-0-wyprzedaz-i6724422498.html http://allegro.pl/rower-gorski-romet-monsun-27-5-1-0-wyprzedaz-i6142697947.html Myślę, że warto mieć sztywne osie, bo raz : nie jesteś lekki, dwa : po co się pitolić z zaciskami hamulcowymi. Co do wyboru rozmiaru koła, to pośrednio możesz to w pewnym stopniu zweryfikować idąc do jakiegoś sklepu i robiąc jazdy próbne. Wiadomo, że przydałoby się kilka dni na testy, ale może da Ci to jakieś porównanie.
M4RUD3R Napisano 4 Czerwca 2017 Autor Napisano 4 Czerwca 2017 Wielkie dzięki za pierwszą odpowiedź. Nie nie , nie lubię jak rama smyra tam i ówdzie ;-) Sodę mam 17 (L od NS), dość wysoko wysunięta sztyca. No problemem jest to, że u nas nie mam za bardzo możliwości nawet przymiarki. Speca to by dało radę, Scotta ewentualnie. ALe poza tym to nic sensownego nie ma. Właśnie ze względu na moją wagę myślę nad dwoma osiami. W Sodzie mam 12x135 i jest okej. Chyba że zostać konserwatywnym i szukać czegoś na 26 calowych kołach ? Może jakiegoś lekkiego fulla pokroju epic / camber ? Tylko czy to ma większy sens. Ten rower ma być do robienia długich tras w terenie. Do krótkich przejażdzek po terenach mam jak już wspomniałem sodę.
M4RUD3R Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Napisano 6 Czerwca 2017 Halo Halo Nikt nie chce podzielić się swoją opinią ?
olek19 Napisano 6 Czerwca 2017 Napisano 6 Czerwca 2017 tutaj jak przebolejesz brak sztywnej osi z tyłu, masz dobry rower http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-recon-gold-wyprzedaz-i6757040602.html dobry tani w utrzymaniu napęd 2x10 XT/DEORE, recon gold z blokądą w manetce, sztywną osią, taperowaną główką, i w przeciwieństwie do wszystkich tu wymienionych masz dobre hample DEORE BR-M615 za 200 zł więcej masz nowy model 2017 z napędem 2x11, tylko już na hamplach i amorku przyoszędzili http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-2x11-rock-shox-2017-i6780713525.html
M4RUD3R Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Napisano 7 Czerwca 2017 Tak jak wspomniałem wcześniej rower będzie updatowany, więc jakiś słaby element na sezon można przeboleć. Grunt aby podstawa (czyli rama) była warta wydanych pieniędzy.
olek19 Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 tylko wiesz zmiana amora z np jakiegoś recona silvera, czy suntoura na coś porządnego jak recon gold czy reba to koszt z dobrego 1200-1500 zł, nie wiem czy jest sens kupić teraz 500 zł tańszy rower na średnim widelcu żeby za rok inwestować 1500 w nowy
M4RUD3R Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Napisano 11 Czerwca 2017 Zmiany wchodzą w grę. To nie problem. Grunt to kupić dobrą bazę którą ewentualnie można by modyfikować jeżeli coś nie podpasuje / się zużyje , będzie kaprys czy wolna gotówka ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.