Skocz do zawartości

[Upgrade] Evado 1.0 2013 - kilka pytań.


Nath_147

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem Kross Evado 1.0 z 2013 roku specyfikacja:

 


 

do tej pory wymieniłem:

- opony 2x Continental Ultra Sport II 700x25C / (25-622) / drut (mogłem kupić zwijane ale się zgapiłem

- dętki 2x Continental Race 28 700C presta 42 mm 622-25/32 (rozmiar większę - podobno truniej je przebić niż te napompowane w punkt, może coś w tym jest bo gumę złapałem tylko raz :P

- pedały Shimano PD-M520

- chwyty X-Mission Merida XM-Comp 110mm (fabryczne mi nie pasowały)

 

dodałem:

- błotnik Kross Crow

- torba Zefal Iron Pack L + zapasowa dętka jw. + 3 łyżki do opon

- koszyk na bidon Kross Cart Aluminiowy

- pompka Kross Wasp

- licznik Sigma Speedmaster 5000


 

 

katalogowo rower powinien ważyć 14 kg, po tych wszystkich modyfikacjach (przy użyciu wagi łazienkowej (innej nie mam)) wyszło mi ok. 14,3 kg +/- 0,1

 

chciałbym go trochę unowocześnić i jednocześnie nieco odchudzić; jeżdżę głownie po szosie, choć czasem potrafię zapuścić się w leśny teren (głównie ugniecione ścieżki - piasek odpada ze względu na aktualne opony)

 

i tu kilka pytań, gdyż zastanawima się nad wymianą korby na taką w systemie HollowTech, chciałbym założyć szosową FC-R563 50/39/30 (niby wystarczyłaby mi 2 rzędowa, ale to wiązałoby się z wymianą klamkomanetek :( ) :

- czy będzie ona pasowała do mojego roweru? czy poza suportem muszę coś jeszcze wymieniać (przerzutkę, łańcuch (szosowa korba to tylko 2 zęby więcej niż teraz mam :)))

- jaki suport powinienem do niej kupić? SM-BB51 lub SM-BB52 będzie pasował? czy musi być suport szosowy;

 

jeżeli korba szosowa odpada, to czy ktoś orientuje się ile dokłądnie waży korba Alivio 48T 3 rz (kosztuje tyle samo co FC-R563), bo w internecie znalazłem w jednym miejscu infmroację iż wraz z suportem waży ok 1300 g; nie wiem ile dokładnie waży ta moja, gdzies w internecie znalazłem informację że SR Suntour XCC T208 48/38/28  waży ok. 1070g do tego suport na kwadrat zwykle waży ok 300-320g, czyli razem ok 1400g, czy to możliwe by oba warianty hollowtech i na kwadrat ważyły tyle samo ?

 

na czym mógłbym urwać konkretne wartości tanim kosztem w tym konkretnym rowerze? wiem iż tanio mogę zyskać na wymianie mostka, sztywny waży pewnie połowę tego co regulowany, czy jest coś jeszcze ? (dodany osprzęt - sakwa, zapas, pompka, stopka zostaje, błotnik w pogodne dni demontuję :) )

 

ugniatacz na sztywny, może w przyszłym roku; koła jakbym chciał przejść na tarcze, ale te pewnie ważą więcej niż Vki ;(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem w tym rowerze można by zbić masę na wszystkim :D

Jak wsadzisz korbę z blatem 50z, a potem kiedyś zmienisz tylne koło na takie z kasetą, to będziesz mógł śmigać z 90km/h - pytanie czy masz tyle siły :) moim zdaniem 44z by Ci wystarczyły, ale kwestia jak jeździsz. Z kolei jak wyłapiesz ją za 200zł, to czemu nie. Siłę się dopracuje :) Przerzutka powinna spasować, pewnie będziesz ją musiał podnieść na ramie, ale może niech wypowie się ktoś, kto wie więcej. Jak chcesz lekką korbę, to wal w SLX, dobry sprzęt, droższy, ale będziesz mieć o ile dobrze pamiętam 800-900g?

Nie zapędzaj się z tym sztywnym widelcem, bo masz geometrię ramy przystosowaną do amortyzatora co ma co najmniej 100mm skoku. Zaczniesz haczyć pedałami o asfalt na zakrętach.

Jeśli chodzi o mostek, to nawet pomiędzy sztywnym, a sztywnym można zyskać dwa razy :) Ja kupiłem używanego Ritcheya za 40zł, waży połowę tego co mój poprzedni noname.

No i ta stopka? Po kij Ci to? Toż to samo ma kilogram? Ale jak wolisz, ja jestem konserwatysta w tym zakresie.

Żeby przejść na tarcze, musisz mieć mocowania do nich. Kupi Pan se lekkiego powietrznego amorka, to będzie i takowe w nim. Ale fakt, v-ki są leciutkie, a takie XT to rwią też i całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Temat został usunięty.

 

Prawdopodobna przyczyna usunięcia:

- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu

- podobny temat już istnieje

- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.

 

Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...