jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Napisano 4 Października 2006 Witam, mam dość szeorką obręcz z tyłu (DM 24) i mam bardzo rozwate szczęki hamulca. Czy opłaca sie kombinować z kolejnością podkładek? Czasami mam wrażanie ze tył mgłby lepiej hamować. Jeśli warto to czy ktoś ma jakieś zdjęcia bądź może powiedzieć jaką kolejność podkładek zarzucić? Jacek
krawiec91 Napisano 4 Października 2006 Napisano 4 Października 2006 W hamulcach Avida masz dwa rodzaje podkładek - grube i chuda. Jeżeli chude dasz na między obręcz z a ramie a grube na zewnątrz to hamulec będzie mocniej hamować, jeżeli między obręcz a ramię v-ki dasz grubsze, to będzie mniejsza siła a lepsza modulacja.
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Napisano 4 Października 2006 danke, spróbuję i zobacze czy będzie jakaś różnica czy ktos próbował to organoleptycznie? Da się wyczuć różnice? Jacek
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Napisano 4 Października 2006 no to sprawdzę. Może będzie lepiej. Jacek
krawiec91 Napisano 4 Października 2006 Napisano 4 Października 2006 Powodzenia Jak przetestujesz to napisz jak ci się lepiej jeździ. Ja np. z tyłu mam ustawione grubsze podkładki od wewnątrz,a z przodu na odwró, więc masz parę rozwiązań do wyboru konkretnie cztery
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Napisano 4 Października 2006 na przód nie narzkam, tak więc pozostała mi tylko jedna możliwość.....a nie cztery Jacek
topol Napisano 5 Października 2006 Napisano 5 Października 2006 Pamietajcie ze szersza pokładka powinny raczej byc spasowane z mniejszymi. Poniewaz obie posiadaja "soczewki" jedna wklęsła,druga wypukła,służyć to ma idealnemu dopasowaniu sie klocka do obręczy względem ramienia,jest możliwość przesuniecia wedle osi klocka.Pozbawiajac jednej z nich klocek bedzie idealnie dolegał jedynie do ramienia v,ek.Pozbawia w ten sposób idealnego przylegania klocka do obreczy i co za tym idzie hamowanie jest ale bardzo słabe.Sam to zaobserwowałem i odradzam. Jak natomiast wygląda sprawa przy takiej sytuacji z nowymi klockam,nie wiem.Opisuje ten przykład na juz uzywanych.
krawiec91 Napisano 5 Października 2006 Napisano 5 Października 2006 W avdach są takie jakby zaokrąglone na obwodzie podkładki, a dopiero na to idą te cienkie/grube podkładki które są z kolei jakby trochę "wyżłobione" tak aby pasowały do tych zaokrąglonych, więc nie powinno byc problemu Ktoś coś zrozumiał?
Złomek Napisano 5 Października 2006 Napisano 5 Października 2006 ja jak zalozylem nowa obrecz(30mm szerokosci) to tez mialem taki problem, a hamowanie pozostawialo wiele do zyczenia. Wkoncu sie dowiedzialem ze szczeki hamulcow w miejscu przykrecania klocka powinny byc rownolegle do powierzchni hamowania na obreczy, zmienilem podkladki i jest idealnie, a hamowanie jak za starych dobrych czasow:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.