Skocz do zawartości

[amorek przód] pomoc w doradzeniu ktory kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zastanawiam sie nad budżetowym amortyzatorem mam 2 wybory sr sunttour XCT 100mm lub XCM v3 100mm. Ceny podobne, który lepszy? I o co chodzi z tą długością 210mm lub 180?? Chodzi o długość rury? Jak by co to mam rame L i kola 26 cali

Napisano

A gdzie masz takie długości podane?

 

Jedno i drugie to padaka, tyle można o tym powiedzieć. Zdecydowanie wolałbym kupić sztywny widelec, używki chodzą po niecałe 200 zł ( Mosso i Force), natomiast nowy Force 270 zł. 

Napisano
I o co chodzi z tą długością 210mm lub 180??

Długość rury sterowej - niektóre ramy mają wysoką główkę a niektóre niską. Musisz zmierzyć ile Ci dokładnie potrzeba. Od korony widelca do jakichś 3/4 wysokości mostka.

 

 

 

Witam zastanawiam sie nad budżetowym amortyzatorem mam 2 wybory sr sunttour XCT 100mm lub XCM v3 100mm

XCM jest lepszy z tych dwóch , jednak oba są na stalowej sprężynie i są to tylko miejsca do zamocowania hamulca że tak powiem bo żaden z nich nie ma nic wspólnego z amortyzatorem. 

  • Mod Team
Napisano

Można polemizować, że lepiej mieć sztywny widelec - tym bardziej w terenie ( nie mówimy o przełajach ).

Obydwa ciężkie i ogólnie uważane za kiepskie, ale mimo że więcej jest bujania niż amortyzacji, to i tak lepiej z tym niż bez tego.

Napisano

Najtańsze co warto kupić to Suntour XCR, roczniki 2014 i nowsze. Golenie 32mm i dobre ślizgi. Na Allegro od 3 stówek z hakiem (najuboższe wersje z blokadą na goleni i bez regulacji tłumienia powrotu - Rebounda). Jeśli odpowiednio ważysz (te 80 kilo by się sprzydało), regularnie będziesz zdejmował mu dolne lagi, czyścił i walił świeżego smaru (bo na tym de facto polega jego serwis) to będzie nieźle i dość długo pracował.

Napisano

Gdzieś czytałem ze xcm v3 to stary xcr. Czy xcm będzie pasował do kross hexagon x2? Z 2016 mam tarcze dużo rzeczy wymieniłem i teraz chce tego xcm v3 kupić w wersji z blokada skoku

Albo kupie wersje bez blokady i wyciągnę jedna sprężynę

Napisano

Jeśli chcesz koniecznie wymienić amortyzator to tak jak napisano powyżej, że XCR to minimum tak aby ta wymiana miała jakikolwiek sens. Kupując XCT lub XCM nic nie zyskasz, szkoda twoich pieniędzy.

Napisano

 

Gdzieś czytałem ze xcm v3 to stary xcr.

 

Bo to jest stary XCR. I dlatego nie warto go kupować :) Wiem bo na takim aktualnie jeżdżę ;)

Napisano

A odpowie ktoś czy XCM będzie pasował do mojego roweru? Nie mam kasy na nic droższego a miałem szanse przetestować xcm z wyjęta sprezyna i ładnie chodził

Napisano

Będzie pasował,  w wersji 1 i 1/8 bez gwintu. Będziesz musiał nabić gwiazdkę i dociąć sobie rure sterową. Sprawdź też jakie masz hamulce - czy tarcze czy v-ki, do tych drugich potrzebujesz piwotów. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...