Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Rock Shox XC 30 TK 27,5"- rysy na goleniach


Brombosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Schodząc dzisiaj z mojego kupionego ponad miesiąc temu roweru zauważyłem niewielkie pionowe rysy na górnych goleniach amortyzatora (foto na dole). Wiem, że XC30 TK do tych drogich nie należy ale mimo wszystko psyche też mi porysowało. Jakby nie patrzyć jest to ponad 500zł, więc postanowiłem przeserwisować dolne golenie. Wyczyścić uszczelki, gąbki, zalać nowy olej itp. Znalazłem instrukcję na stronie SRAMu, w której jest napisane, że powinno się to robić co 50 godzin jazdy. Zamówiłem olej 15wt i 5wt, powinno być dobrze. Mam jednak kilka pytań do bardziej doświadczonych osób. 

 

1. Czy dam radę nabić z powrotem uszczelki przeciw kurzowe bez tego narzędzia, które na allegro kosztuje ponad 8 dych? Zwłaszcza, że znalazłem tylko 2 - jedno 35mm, drugie 32mm, gdzie producent podaje wymiar 28/30mm.

 

http://allegro.pl/rock-shox-narzedzie-do-montazu-uszczelek-fi-35-i6776439714.html

 

2. Czy możliwe, że przyczyną rys nie jest brud? Rysy na obu goleniach są tylko po prawej stronie. Dodam, że pod palcem ich nie czuć.

 

3. Na stronie 7 w pkt. 2 instrukcji opisane jest aby spuścić powietrze zaworem. Z tego co się orientuję to dotyczy to wersji Solo Air, a ja mam chyba Coil. Jak to odróżnić i czy gdyby okazało się inaczej niż myślę to czy trzeba to powietrze uzupełnić i jak to zrobić? Poniżej instrukcja.

 

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/_hShjZbhHzVhOrODlIg_Ccj-Q5RJXnOeH0uRqilp7g0/mtime:1488218557/sites/default/files/techdocs/gen.4923_service_manual_2016_2017_30_recon_sektor_rev_c_english.pdf

 

 

Fotki goleni:

 

2017_04_08_17_57_10.jpg
 
2017_04_08_17_58_05.jpg
 
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozrdawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować tego narzędzia, które nie wiem dlaczego jest takie drogie. Wystarczy dopasować kawałek rurki, albo jak masz jakiś klucz nasadowy.

Jak już zamówiłeś olej to Ci się przyda do czyszczenia uszczelek. Palcem posmarujesz golenie, pouginasz trochę i wyczyścisz do sucha.

Przy serwisie przyda się też smar do amortyzatorów, np RSP Slick Kick - inne zamienniki znajdziesz w poradniku do Reby na tym forum.

 

Jeżeli nie masz zaworu na koronie pod nakrętką z napisem "Air" po lewej stronie, to masz sprężynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem oleje i smar. Nie czekając zrobiłem co należało. Wyczyściłem dolne golenie alkoholem izopropylowym, wyczyściłem i nasączyłem gąbki, nasmarowałem uszczelki i ślizgi. Martwią mnie jednak otarcia w dolnej części górnych goleni. Sprawdzę gdzieś za 3 tyg czy to się nie pogarsza, ale najchętniej to bym to zareklamował. Rower ma dopiero miesiąc. Poniżej foty.

 

2017_04_12_18_19_43.jpg
 
2017_04_12_18_19_57.jpg
 
Tyle oleju było fabrycznie. Zalecane 10 i 5 ml to to nie jest. Wlałem 11 i 6.
 
2017_04_12_18_02_58.jpg
 
A takiego oleju i smaru użyłem.
 
2017_04_12_15_05_49.jpg
 
Oddawać to na gwarancję czy szkoda mojego zachodu? Jak dla mnie to powód jest ale jak mam tracić kilka tygodni na wysyłki po to, żeby usłyszeć, że jest nie uznana bo np. było przeze mnie tam grzebane to mnie trafi. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Niby producent zaleca serwis co 50h, ale jak to się ma do warunków domowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwne, żeby po miesiącu się zrobiły takie otarcia. Być może fabrycznie był za słabo nasmarowany, ja bym zareklamował. Tylko zatuszuj jakoś fakt że go rozbierałeś, bo jeśli dobrze kojarzę to może być zabronione w gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem się rozwiązał samoistnie. Nie doczytałem w karcie gwarancyjnej, że mam 30 dni na kontrolny serwis. Myślałem, że kupując przez internet mnie to nie dotyczy. Minęło 40 dni i gwarancji już nie mam. Pozostaje mi dbać o to co mam i pluć sobie w brodę za głupotę. Poza tym nowy olej ma inny kolor niż fabryczny i nie miałbym jak zobaczyć tych przetarć bez rozbierania amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się sprawy komplikują bo rower kupiłem przez internet. Byłem dzisiaj w jednym z serwisów ale mnie odesłali z niczym bo nie u nich ten rower kupiłem. Napisałem też maila do sprzedawcy, załączając zdjęcia i pozostaje mi czekać na odpowiedź. Opcje są 3: przyjmie mi ten amortyzator i sporo czasu zajmą wysyłki, wskaże jakiś serwis gdzie mi to uznają albo stracę gwarancję. Amortyzator niby pracuje teraz lepiej, ale jakoś średnio zapatruję się na sprawdzanie co chwilę jak wygląda w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...