Skocz do zawartości

[gravel] Triban 100


Uhoman

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się przywitać. Aktualnie pomykam lasami na crossie przerobionym nieco bardziej pod teren, bo szosa nieco mi się przynudziła. Moje marzenie - monstercross typu Salsa Fargo jest poza budżetem, a chciałbym bardzo w tym sezonie powrócić do młodzieńczych lat i poużywać czegoś z barankiem. Wpadł mi w oko Triban 100 - urzeka mnie w nim minimalizm, no i ma baranka :). Docelowa jazda to raczej kiespki asfalt i lekkie szutry. Niestety Triban spełnia tylko część moich oczekiwań więc musiałby ulec pewnym modyfikacjom i tu pytanie to do bardziej doświadczonych:

- czy możliwa byłaby wymiana manetki przerzutki na typową klamkomanetkę szosową - tylko żadne tam z przyciskami - typowa klamkomanetka, znalazłem tylko wersję 8rz, czy będzie pasować - warunek konieczny,

- korba jakaś miększa - 40-42 - jest chyba na kwadrat, więc nie powinno być niespodzianek,

- szybkozamykacz w tylnym kole - seryjnie piasta na śrubę - czy wymaga wymiany całej piasty,

- zupełnie przyszłościowo - gdybym chciał zmienić koła, to pewnie już tył z kasetą 8rz, więc i wymiana przerzutki byłaby konieczna, ale do ramy podejdzie taki zestaw,

- jakie najszersze gumy wejdą - to już bardziej do użytkowników, chętnie poznam ich opinię.

Wiem, że dla niektórych to wszystko to tylko pół środki - ale wolę wydać 1kzl i dołożyć drugie tyle albo więcej i mieć radość z dłubania i frajdę z dostosowanego do moich potrzeb zestawu, niż wydać 4kzł i iść w kompromisy.

 

Pozdrawiam

 

Uhoman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- czy możliwa byłaby wymiana manetki przerzutki na typową klamkomanetkę szosową - tylko żadne tam z przyciskami - typowa klamkomanetka, znalazłem tylko wersję 8rz, czy będzie pasować - warunek konieczny,

Tak będzie pasować , będziesz miał tylko jedn wolny bieg na manetce.

 

 

- szybkozamykacz w tylnym kole - seryjnie piasta na śrubę - czy wymaga wymiany całej piasty,

Wystarczy wymienić samą oś.

 

 

- zupełnie przyszłościowo - gdybym chciał zmienić koła, to pewnie już tył z kasetą 8rz, więc i wymiana przerzutki byłaby konieczna, ale do ramy podejdzie taki zestaw,

Do ramy podejdzie i nawet ta przerzutka co tam jest obecnie ogarnie 8 rzędów.

 

Ale skoro lubisz dłubać to może lepiej to http://allegro.pl/rower-miejski-romet-mistral-urban-wyprzedaz-i6723741643.html wstawić baranka i klamkomanetki (na tej ramie wychodzą wersje z barankiem) i masz lepszy niż Triban (od razu na kasecie a i szersze oponki śmiało się zmieszczą).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wystarczy wymienić samą oś.
Technicznie tak, ale drążona oś i wolnobieg to nie będzie szczęśliwe małżeństwo. Niedługo pęknie i będzie się na samej szpilce trzymać.

 

 Co do kupienia i modyfikacji Mistrala to kolega ma jak najbardziej rację - tam są już hamulce, które nie będą robić problemów szerszym oponom. Moim zdaniem to nawet składając rower od zera na używanej stalowej ramie zmieściłbyś się w 2000 zł i lepiej na tym wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie pasować , będziesz miał tylko jedn wolny bieg na manetce.

Wystarczy wymienić samą oś.

Do ramy podejdzie i nawet ta przerzutka co tam jest obecnie ogarnie 8 rzędów.

 

Ale skoro lubisz dłubać to może lepiej to http://allegro.pl/rower-miejski-romet-mistral-urban-wyprzedaz-i6723741643.html wstawić baranka i klamkomanetki (na tej ramie wychodzą wersje z barankiem) i masz lepszy niż Triban (od razu na kasecie a i szersze oponki śmiało się zmieszczą).

Romet - ciekawa propozycja, tylko rama chyba wyjdzie mniej komfortowa i widelec alu. Nawiasem mówiąc mam rometa mistrala rocznik 88' :) i chodzi mi po głowie jego reaktywacja. Tylko to wymaga czasu, a przydałoby się mieć coś na ten sezon.

A podejdą do tego Tribana koła z crossa? Mam takie 28 cali z kasetą 8rz więc można by szybko zaadaptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by sprawdzić jaki jest rozstaw tylnych haków. Cross miał zapewne 135 mm, a szosa może mieć tyle, a może 130 mm. Do tego opona crossowa w szosowe hamulce raczej się nie zmieści, ale opona to nie koło.

Do tego zdajesz sobie oczywiście sprawę, że szosa i gravel znacząco różni się geometrią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę różnice szosa/gravel i zastanawiam się właśnie, czy określanie Tribana 100 gravelem - jak to jest robione w opisach - nie jest nieco na wyrost. Ze względu na wiek i stan zdrowia szukam czegoś o bardziej komfortowej geometrii, szerszym kapciu, możliwości wjechania w las, ale ciągle szosowym wyglądzie, z barankiem. Miał być przełaj lecz pomysł upadł - obawiam się, że nie dałbym już rady robić 3-4 godzinnych wypadów na rowerze o przełajowej geometrii, a i opony szersze nie bardzo podejdą.

Coś czuję, że skończy się zakupem jakiejś starej bazy i przerobieniem pod moje wymagania. Przeraża mnie jednak liczba standardów stosowanego obecnie osprzętu - bez suwmiarki ani rusz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przełaja podejdą często opony szersze niż te przełajowe 32C, bo tam są hamulce canti, mini V-ki lub obecnie nawet tarczowe, a miejsca w widełkach jest sporo ze względu na błoto.

Boisz się suwmiarki? Jak trzymasz się bardziej klasyki niż nowoczesnych rozwiązań to nie jest wcale tak źle, a i ceny nie przerażają. Dopiero od paru lat panoszą się pressfity, tapery, boosty i inne cuda - w tanich ramach tego nie ma, chociaż przełaj lub gravel już fajnie byłoby mieć na tarczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...