Shadow3m Napisano 18 Marca 2017 Napisano 18 Marca 2017 Przymierzam się do wymiany zębatki na owalną w napędzie 1x11, aktualną tak czy inaczej musiał bym wymienić bo mi nie do końca odpowiada - 32T, jest minimalnie za duża i jak bym brał zwykłą to 30T, jaki zatem powinienem brać owal? Czy są jakieś zasadnicze wady pod dłuższym użytkowaniu? wpływ na tylna przerzutkę? Mama kilka innych rowerów, czy przesiadki z owala będą kłopotliwe? w sensie jak się noga już do owała przyzwyczai
dran2 Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Jak chcesz żeby owal wypadał jak zwykła 30t to bierzesz 30t. Zmiana kształtu nie sprawia że wzrośnie Ci kadencja.
radziuGD Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Dokładnie, 30t to 30t. Owal sprawia tylko tyle, że w położeniu korby gdzie masz największą moc, zwiększa przełożenie co jednocześnie redukuje moment obrotowy, przy położeniu korby gdzie masz najmniejszą moc, zmniejsza przełożenie co skutkuje większym momentem obrotowym na kole. Ostatecznie poprawia płynność pedałowania i redukuje zrywanie przyczepności na podjazdach. Nie wiem jak tam u Ciebie wygląda kwestia łydki, ale przy owalu zostałbym przy 32t.
Shadow3m Napisano 19 Marca 2017 Autor Napisano 19 Marca 2017 ok, może mało precyzyjnie się wyraziłem ze 30 to 30 to mniej więcej wiem, chodziło mi bardziej o to, że jak na 32 mi minimalnie brakuje zakresu na podjazdach, to owal może być nie koniecznie 30, wiec wezmę powyższa odpowiedź za dobrą monetę, dzięki
radziuGD Napisano 22 Marca 2017 Napisano 22 Marca 2017 Jak na zwykłym 32 braknie to i na owalu 32 zabraknie
Mwawe Napisano 23 Marca 2017 Napisano 23 Marca 2017 A czy nie jest tak, że owal 30T odpowiada mniej więcej zakresowi 28-32T?? Że w martwym punkcie jest 28, a w momencie największego nacisku 32?
Thor07 Napisano 25 Marca 2017 Napisano 25 Marca 2017 Dokładnie tak Odpowiednio zaprojektowany owal ma +/- 2zeby
Mwawe Napisano 25 Marca 2017 Napisano 25 Marca 2017 ok, może mało precyzyjnie się wyraziłem ze 30 to 30 to mniej więcej wiem, chodziło mi bardziej o to, że jak na 32 mi minimalnie brakuje zakresu na podjazdach, to owal może być nie koniecznie 30, wiec wezmę powyższa odpowiedź za dobrą monetę, dzięki Tak więc jeśli Ci minimalnie brakuje na pojazdach to owal 32T powinien być w sam raz. W martwym punkcie będziesz miał 30-tke (podejrzewam że ten moment to jest ten minimalny brak ) a w pozostałym 34. Wydaje mi się że taka kombinacja powinna być wystarczająca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.