pmarszal84 Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Witam; Czy mogę do nexusa 8 założyć zebatke 24 zeby? Czy może to mieć negatywny wpływ na piaste? Założyłem takową zebatke i super się jeździ. Na prostej dużo częściej używam biegów 7 i 8. Wcześniej wcale ich nie używałem. Z przodu mam 42t i jak zakładam na tył 24 to nie jest to dokładnie z zaleceniami shimano. Oni zalecają by stosunek zębów na zebatka chyba był 2,1. Czy 24 na tyle może przyspieszyć szybsze zużycie piasty? Poprzez czesta jazdę na "wysokich" biegach.
zekker Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Ze względu na jazdę na wysokich biegach nie, ze względu na zwiększony moment obrotowy być może tak. Jak nie ciśniesz jakoś ostro w terenie, ani nie robisz ostrych sprintów to nie powinno się nic dziać.
pmarszal84 Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 Staram się cisnac tak samo na wszystkich by kadencja była podobna. Poprostu nie wiem jak to jest zbudowane np. w klasycznej przerzutce mniejsze zebatki wiadomo zużywają się szybciej bo mają mniej zębów.
Mod Team Puklus Napisano 21 Lutego 2017 Mod Team Napisano 21 Lutego 2017 No to jest coś mniejwięcej takiego: Jak widzisz, są tam małe koła zębate, które chcąc nie chcąc, poprzez to że są dość małe, nie są tak mocne jak nawęd klasyczny.
pmarszal84 Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 Nie wiem czy dobrze rozumiem. Wniosek taki odnosząc się stricte do mojego pytania, że teoretycznie rzecz ujmujac,jazda na biegach niskich (lekkich) napęd zużyje mniej niż na wysokich? Bo biegi lekkie mają większe zebatki.
Mod Team Puklus Napisano 21 Lutego 2017 Mod Team Napisano 21 Lutego 2017 Mówisz o nexusie ? tutaj biegi się nie zużywają ... no znaczy po jakimś czasie coś tam się dzieje, ale nie to co w normalnym napędzie. Masz łańcuch, korbę i 1 zębatkę na piaście ... to się zużywa ciągle, nie zależnie na którym biegu jedziesz.
zekker Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Jak widzisz, są tam małe koła zębate, które chcąc nie chcąc, poprzez to że są dość małe, nie są tak mocne jak nawęd klasyczny. Mówisz o nexusie ? tutaj biegi się nie zużywają ... no znaczy po jakimś czasie coś tam się dzieje, ale nie to co w normalnym napędzie. Polecam się wyspać? Wniosek taki odnosząc się stricte do mojego pytania, że teoretycznie rzecz ujmujac,jazda na biegach niskich (lekkich) napęd zużyje mniej niż na wysokich? Jeżeli mówimy o zębatkach i łańcuchu, to im większe zębatki, tym zużycie powinno być mniejsze. Przy przekładniach planetarnych praktycznie cały mechanizm ciągle działa niezależnie od biegu (+/- ile przełożeń ma dana piasta i jakie rozwiązania techniczne).
Mod Team Puklus Napisano 22 Lutego 2017 Mod Team Napisano 22 Lutego 2017 Polecam się wyspać? To że jestem nie wyspany to raz ale to że przekładnia planetarna się nie zużywa jak zębatki pracujące z łańcuchem to dwa Owszem zużywa się ale w inny sposób A może za bardzo jestem nie wyspany ?
zekker Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Po prostu raz piszesz, że ze względu na małe kółka zębate planetarka słabsza od klasycznego napędu, a za chwilę że jest o wiele trwalsza. No chyba że czegoś nie łapię.
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2017 Mod Team Napisano 23 Lutego 2017 Słabsza jeżeli chodzi o przenoszone momenty obrotowe, ale zębatki same z siebie się nie deformują i napęd teoretycznie przejedzie dużo więcej niż kaseta.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.