Kamil2003 Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Witajcie. Mam zamiar wymienić napęd w moim rowerze z wolnobiegu 6 na napęd 9 rzędowy. Zdaję sobie sprawę że konieczna będzie wymiana piasty tylko zastanawiam się nad komponentami. Na razie myślę o takim rozwiązaniu: Przerzutka: Shimano deore m591 Manetka: Shimano Altus SL M370 9 rzędowa Kaseta: Shimano cs hg400 11-34t Łańcuch: Shimano CN HG53 Piasta: Shimano FH M525 Co sądzicie o takim zestawieniu? Czy coś zmienić? Mój budżet to 450 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Łańcuch zmień na KMC X9.73 lub 93.Manetkę proponuję tak jak przerzutkę klasy Deore.No i piasta jak wystarczy kasy Novatec na łożyskach maszynowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Nie wiem w jakim sklepie będziesz składać zamówienie , wiadomo że ceny mogą być inne ale ja bym złożył to tak: Przerzutka: Shimano deore m591 Dał bym M592 - sprawdzona przez wielu , polecana , sam taką nabyłem i jest bardzo fajna. No i ma shadow , więc tak łatwo jej nie rozwalisz. Kaseta: Shimano cs hg400 Jeśli będzie różnica w cenie jakaś większa to dał bym hg300 jak nie zależy Ci na wadze a budżet mocno napięty. Łańcuch: Shimano CN HG53 Do łańcucha warto dołożyć bo od niego najwięcej zależy w kategorii żywotności napędu. Możesz sobie zobaczyć napęd w moim rowerze u mnie na profilu. Wybrałem KMC X9.93 i powiem Ci że chodzi średnio jak dla mnie - jest bardzo głośny. Prostowałem hak przerzutki , próbowałem licznych regulacji i ciągle tak samo. Jednak jeśli Ci hałas tak nie przeszkadza to bierz KMC. Podejrzewam jednak , że Shimano będzie cichszy , ale wtedy coś pokroju HG93. Tutaj film jak to u mnie działa. Czym mniejsza zębatka z tyłu tym większy hałas , przy szóstce praktycznie tego nie słychać , z przodu cały czas drugi blat. Przy trzecim już jest w ogóle orkiestra Co do wymiany piasty to jaką masz obręcz w kole? Bardzo możliwe , że taniej i lepiej wyjdzie wymienić całe koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Nie wiem co to za rower,ale sprawdź jaki masz rozstaw tylnych widełek.Jeśli jest tam 6rz wolnobieg.to może być mniej niż 135 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 18 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedzi co do ramy to na przyszły rok zmieniam tak żebym mógł zamocować z tyłu hamulec tarczowy Policzyłem ceny wszystkiego tak jak radzicie i wyszło 517,70 zł więc nie wykroczyłem tak bardzo poza budżet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Jeśli będzie różnica w cenie jakaś większa to dał bym hg300 jak nie zależy Ci na wadze Nie wiem jak z wagą,ale hg400 ma chyba lepszą powłokę antykorozyjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Nie wiem jak z wagą,ale hg400 ma chyba lepszą powłokę antykorozyjną Pewnie też , ale za zwyczaj łańcuch prędzej chwyta ruda. Jak się osadzi na kasecie to wystarczy nasmarować łańcuch , pojeździć i zniknie Z resztą niezależnie co wybierzesz to i tak po jeździe w błocie i zostawieniu roweru na jeden dzień bez czyszczenia i smarowania łańcucha ruda i tak się pojawi. Potwierdzone na moim X9.93 i HG300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 A takie pytanie z innej beczki Ponieważ z przodu mam taki chiński hamulec tarczowy mechaniczny no name i zmieniam go na shimano m447 a ten chiński jak będę miał ramę przystosowaną do tego założę go na tył. I moje pytanie jaką tarczę polecacie do tego shimano m447 tak do 75 zł? Bo czytałem i widzę że opinie są podzielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 ten chiński jak będę miał ramę przystosowaną do tego założę go na tył. Tu może być problem. Jeśli ten chiński hamulec jest razem z adapterem ( is- is ) to będziesz musiał dać tarcze 140 mm na tył , chyba że jest na pm to podpasuje. Jakie mocowanie tarczy? CL czy IS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Tarcza mocowana na is (6 śrub). A hamulec jest bez adaptera. Jest przykręcony bezpośrednio do widelca który ma mocowanie is. A tarczę chcę kupić do tego m447 który założę na przód Oczywiście używając adapter z is (widelec) na pm (hamulec shimano) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 A hamulec jest bez adaptera. Jest przykręcony bezpośrednio do widelca który ma mocowanie is. To znaczy , że ma zintegrowany adapter ze sobą i na tył go założysz tylko z tarczą 140 mm. Takie coś? https://imgur.com/a/tWGTf https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/tarcze/p,tarcza-hamulcowa-deore-slx-sm-rt66-na-6-srub-shimano,98178.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Jak planujesz wymianę ramy, to moze idź bardziej przyszłościowo w x10 i kasee 11-36(hg50), a w przyszłości przód na 2 blaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Albo zastanów się czy nie lepiej przemęczyć się teraz i potem kupić w całości nowy/używany rower? Na 90% wyjdzie ci lepiej. Teraz wymienisz napęd, hamulce, potem ramę a i tak reszta zostanie ci nie najlepszej jakości. ostatecznie wszystko razem wyniesie cię drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Tak to jest takie mocowanie jak napisał Ychu. Czyli lepiej po prostu kupić na tył np też m447? A co sądzicie o tej tarczy? https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/tarcze/p,tarcza-hamulcowa-xt-sm-rt76-na-6-srub-shimano,45946.html Czy lepiej dopłacić do niej? Będzie dobrze współpracować z hamulcem m447? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 No to kup też m447 na tył i tak będzie najprościej. Do rt76 warto dopłacić. Sam ją mam i jest bardzo fajna. Na pajaku, więc nie łatwo ją pogiąć. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi wszystko już wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 A takie pytanie czy deore jest mi koniecznie potrzebne? Ponieważ nie jeżdżę jakoś super wyczynowo i co sądzicie o modelu alivio m4000 on też posiada technologię shadow i nie wiem co o tym sądzić cały napęd na alivio wyniósł by mnie taniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 23 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Nowe alivio to śmietnik. Szybko lapie luzy, słabo chodzi i ciężko się go reguluje. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil2003 Napisano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 czyli zostaję przy deore tylko że jak czytam opinie o tym nowym alivio to większość jest pozytywna A czy przy przechodzeniu z wolnobiegu 3x6 na kasetę 3x9 będzie konieczna wymiana jakiś innych komponentów oprócz tych które podałem u góry? Bo decydując się na deore już z 450 przekroczyłem budżet na 520 zł i dlatego zastanawiam się na alivio bo nie wiem czy inne komponenty będą współpracować po takiej wymianie. i gdybym musiał do czegoś jeszcze dopłacić to nie przekraczałbym budżetu tak bardzo. Obliczyłem że sam napęd alivio (do wymiany te same komponenty co przy deore) wyniesie mnie 435 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.