Skocz do zawartości

[nowa rama] cross Romet Orkan 6.0


NoiseWizard

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

moja obecna rama Rometa 21 cali okazuje się za duża do mojego wzrostu (174,5 cm i 82 cm noga), po pół roku użytkowania postanowiłem wymienić na dopasowaną do mojej budowy. Szukam ramy crossowej o geometrii zbliżonej do szosowej, obecna jest raczej bardziej nastawiona na komfortową i wyprostowaną sylwetkę. Większość czasu spędzam na drogach asfaltowych i szutrach, lecz okazyjnie również jeździłbym po leśnych ścieżkach. Maksymalna wielkość opon na jakich chciałbym jeździć, to 47-622. Dodatkowo, w miejsce amortyzowanego widelca byłby sztywniak.

 

Przeglądając ubogie w ramy crossowo/trekkingowe oferty natrafiłem na Accent Shannon: http://velo.pl/czesci/ramy/accent/shannon-0

jest to chyba jakaś nowa wersja tej ramy wykonana z aluminium 6061-T6 (taki sam stop jak w Romecie) i droższa o trochę ponad 100 zł od wersji wykonanych ze stopu 7005-T6. 

 

Moje wątpliwości dotychczas:

 

1. Czy do pułapu 800 zł można kupić lepszą ramę do crossa? Widziałem na allegro drogie oferty z ramami Cube, ale tam płaci się chyba tylko za markę.

2. Jeśli ta rama okaże się najlepsza, to wybrać wersję ze stopu 6061 czy 7005?

3. Napęd pozostawałby bez zmian (Alfine 11), piasta wymaga rozstawu 135 mm, ale w ramie Accent'a nie powinno chyba być problemu? 

4. Shannon ma górne prowadzenie linek, czy dla mojego napędu i dotychczas dolnego prowadzenia nie będzie to kłopot? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A propos stopów aluminium, to podobno stop 6061 ma mniejszą sztywność i tym samym większą odporność na pękanie niż 7005 :

"Stopy 7xxx ze względu na zawartość cynku mają lepsze parametry wyjściowe niż 6xxx. Potem wszystko zależy od ukształtowania ramy - zwłaszcza cieniowania - i od obróbki cieplnej, tzw. sztucznego starzenia, służącej przywróceniu własności materiału po procesie spawania. Najwyższej jakości obróbką cieplną stosowaną w produkcji ram jest proces T6. Nie stosuje się po nim już żadnej obróki skrawaniem, a jedynie ostateczne kształtowanie, usuwające deformacje powstałe pod wpływem wysokiej temperatury. Proces ten jest powszechnie stosowany w przypadku stopu 6061 przez dobre firmy. Tańsze ramy są robione ze stopu 7005 i starzone w temp. otoczenia przez kilka tygodni. Ramy ze stopu 7005, 1075 czy 7076 sztucznie starzone w procesie T6 to zazwyczaj topowe modele aluminiowe. Pozwalają uzyskać wysoki współczynnik wytrzymałość/masa, ale ich wadą jest to, że są mniej trwałe niż ramy z aluminium 6061 T6, jako że te drugie nie są tak sztywne i stąd odporniejsze na pękanie.
O jakości ramy decyduje nie tylko materiał, ale także konstrukcja i obróbka - im bardziej zaawansowana, tym droższa. Ogólnie można powiedzieć, że rama ze stopu 6061 T6 z podwójnie cieniowanych rur to dobry wybór dla większości użytkowników - stosunkowo tania, lekka i trwała. Oczywiście przed zakupem dobrze jest zapoznać się ze specyfikacją i recenzjami konkretnego modelu." - jak napisał  10 lat temu niejaki Yary na forum trojmiasto.pl

 

Posiadam ramy z obu stopów, ale odpukać w niemalowane nic się z nimi nie działo ( 7005 ma już 17 lat, a dwie ramy 6061 mają 7 lat i rok ).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Raczej dopłacę i wezmę stop 6061. Według kalkulatorów rozmiarów w internecie dla moich wymiarów wychodzi 20,3 - 20,5, więc 20 calowa rama będzie najlepsza? 

Oprócz Shannon'a w ofercie Accent'a jest jeszcze Nordkapp, ale geometrią jest chyba zbliżona bardziej do mojej obecnej? Tzn. bardziej komfortowa sylwetka w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ta 20 - tka może być nieco ryzykowna.

Wiem z innego tematu, że np. 19 " w Orkanie jest na styk jak na Twoje warunki, zresztą sam wiesz skoro masz 21, która jest zdecydowanie za duża.

Powinieneś porównać wymiary ram, a jeszcze lepiej byłoby się przymierzyć do 19 i 20 calowych ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem i to cięgno można ustawić z pozycji poziomej, tak jak mam teraz, na uniesione w górę, tak jak na zdjęciu wyżej, także chyba nie będzie z tym problemu przy nowej ramie. Accent ma tą ramę w rozmiarach 18", 20", 22". 22 odpada, więc wybór mam pomiędzy 18 a 20 cali, z tym będzie najgorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo uważam, że 20 będzie za duża.

Chyba, że lubisz duże ramy [emoji12] . Mam 5cm wzrostu więcej i przekrok 83-84cm. Interesowałem się tymi Nordkapami (ostatecznie mam ramę Cube) i pytałem posiadaczy. Z rankingu dla mnie wyszło 20 więc​ myślę, że dla Ciebie 18 cali będzie OK.

Możesz też wysłać email do Velo. Odpowiadają.

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sztywnym widelcu pozioma rura obniży się trochę,a długość ramy skoryguje mostkiem.Przy Nordkappie z amortyzatorem  i ramie 20 rura pozioma faktycznie jest dosyć wysoko.W Shannonie nie mam tego problemu.Obydwa do obejrzenia w garażu

 

W Twoim rowerze ten widelec to Force MTB Disc 29''? Ja do tej ramy chciałbym kupić Mosso M5, on ma 44 cm wysokości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak lepiej widelec 47cm? Trzeba być świadomym, że krótszy widelec to nie tylko (niewyczuwalna?) zmiana geometrii więc sterowności ale i niżej suport (c.a 1,5cm) oraz horyzontalnie ciut bliżej rura podsiodłowa względem pedałów. Więc jeśli chce się zachować podręcznikowe ustawienie siodła to potrzebna sztyca z offsetem. BTW sam mam Mosso M5 44cm do crossa.

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

A jeśli ma być to rama "o geometrii zbliżonej do szosowej" to czy Accent Nordkapp/Shannon to dobry trop?

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może jednak lepiej widelec 47cm? Trzeba być świadomym, że krótszy widelec to nie tylko (niewyczuwalna?) zmiana geometrii więc sterowności ale i niżej suport (c.a 1,5cm) oraz horyzontalnie ciut bliżej rura podsiodłowa względem pedałów. Więc jeśli chce się zachować podręcznikowe ustawienie siodła to potrzebna sztyca z offsetem. BTW sam mam Mosso M5 44cm do crossa. konec@Redmi 3S &Tapatalk A jeśli ma być to rama "o geometrii zbliżonej do szosowej" to czy Accent Nordkapp/Shannon to dobry trop? konec@Redmi 3S &Tapatalk

 

Sugerowałem się rysunkiem producenta i według niego właściwa (czy zalecana?) długość widelca, to 44 cm (http://accent-bikes.com/sites/default/files/2016_geometria_ram_accent_shannon_0.png).

Off-topic, ale czy możesz napisać jak się ten widelec sprawuje? Jeździsz nim w terenie? 

 

A jest coś lepszego dla mnie pod względem geometrii na rynku? Warunkiem jest, aby zmieściły się tam opony 47-622 no i Alfine 11. 

 

BTW: Dokładnie zmierzyłem długość nogi i wychodzi 80 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Force wersja trekking o wysokości 44,5.Odliczając ugięcie amortyzatora to taka długość nie obniża główki nie więcej niż 1 cm.Suport przy sztywnym widelcu jest niemal na tej samej wysokości co w Nordkappie z amortyzatorem.Maksymalnie teren jaki ten rower widzi to twarde ścieżki.Opony 28mm i wysokie ciśnienie.Miękko nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Accent Shannon ma mocowanie na hamulec tarczowy? Widzę na niektórych zdjęciach, ale nie jestem pewny. Obecnie mam tarczówki i nie chciałbym tego zmieniać. 

 

 

 

Mam Force wersja trekking o wysokości 44,5.Odliczając ugięcie amortyzatora to taka długość nie obniża główki nie więcej niż 1 cm.Suport przy sztywnym widelcu jest niemal na tej samej wysokości co w Nordkappie z amortyzatorem.Maksymalnie teren jaki ten rower widzi to twarde ścieżki.Opony 28mm i wysokie ciśnienie.Miękko nie jest.

 

A jak Ci się jeździ na obu tych rowerach? Nordkapp jak widzę chyba bardziej wygodna pozycja pod wyprawy z sakwami?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nordkapp jest wygodniejszy,mniejsze problemy z bolącymi nadgarstkami.Ale Shannonem udało mi się zrobić trasę ponad 160 km w Bieszczadach(Wielka Pętla Bieszczadzka) i też dałem radę.Jeśli mam dobre siodełko i odpowiednio ustawione to każdy rower mi pasuje


Właśnie wracam z mierzenia przekroku w rowerze.U mnie wynosi on 80cm ,bez 2-3 mm.Więc jeśli po ponownym mierzeniu nogi wyszło Ci 80 cm  odradzam rozmiar 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nordkapp jest wygodniejszy,mniejsze problemy z bolącymi nadgarstkami.Ale Shannonem udało mi się zrobić trasę ponad 160 km w Bieszczadach(Wielka Pętla Bieszczadzka) i też dałem radę.Jeśli mam dobre siodełko i odpowiednio ustawione to każdy rower mi pasuje Właśnie wracam z mierzenia przekroku w rowerze.U mnie wynosi on 80cm ,bez 2-3 mm.Więc jeśli po ponownym mierzeniu nogi wyszło Ci 80 cm  odradzam rozmiar 20

 

 

Czyli bezpieczniej będzie wziąć 18 i ewentualnie korygować mostkami, mam w zapasie 90 i 100 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jest coś lepszego dla mnie pod względem geometrii na rynku? Warunkiem jest, aby zmieściły się tam opony 47-622 no i Alfine 11.

 

Na Pewno nie czuję się ekspertem, ale popatrz na ramy typu fit. Na bike-discount znajdziesz też np Cube SL-Road. Rowery cube są też w sklepach stacjonarnych więc można zmierzyć co tam włazi. Ja nie wiem. W sklepach internetowych śmiało pytaj mailem. Powyżej piszę o Cube bo sam mam, ale to oczywiście przykład.

 

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...